2012-05-02, 20:47
Medlem
Galenuss avatar
Kom precis tillbaka från TV-rummet och har sett den nya 21 Jump Street, mycket trevlig film. Rekomenderar den starkt om man gillar "fjantiga" actionfilmer med mycket humor i.
Citera
2012-05-02, 20:51
Medlem
grithors avatar
Sundown.

En av Hathaways sämre krigsfilmer. Kändes lite tam, inte mycket till karaktärer. 2.5/5
Citera
2012-05-02, 21:05
Medlem
TequilaBoys avatar
Tittade på 25th Hour idag. Jag tycker det va en bra film. 7.5/10
Länk till filmen
Citera
2012-05-02, 22:04
Medlem
JoeL431s avatar
Hämnarfilmen Vigilante av William Lustig (Maniac, Maniac Cop). En råare och trashigare ripoff på Death Wish.
Tycker inte den håller samma klass men en underhållande retro-80-action stil med många välkända ansikten. Fred Williams, Robert Forster, Woody Strode samt esset Joe Spinell. Tung-gung med andra ord.
Gillar den smutsigare stilen på filmen, finns en hel del man kan ha åsikter om men de tillger schmutzet till filmen.

Landar på 3/5.
Citera
2012-05-03, 01:16
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Hämnarfilmen Vigilante av William Lustig (Maniac, Maniac Cop). En råare och trashigare ripoff på Death Wish.
Tycker inte den håller samma klass men en underhållande retro-80-action stil med många välkända ansikten. Fred Williams, Robert Forster, Woody Strode samt esset Joe Spinell. Tung-gung med andra ord.
Gillar den smutsigare stilen på filmen, finns en hel del man kan ha åsikter om men de tillger schmutzet till filmen.

Landar på 3/5.

Den är jävligt härlig, en klar favorit bland vigilante filmerna. Finfin jaktscen till fots med Fred Williamson och en stackars drogdealer och Woody Strode har en underbar biroll, riktigt hård är han!. Annars tycker jag att uppföljarna till Death Wish lyckas vara lika trashiga som Vigilante. Trean är sanslös och enormt underhållande.
Citera
2012-05-03, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pontfrid
Den filmen är så jävla deppig

Jo, jag vet.

Ikväll såg jag The Caveman's Valentine och The Darkroom.
Citera
2012-05-03, 04:45
Medlem
Numes avatar
Drive (2011)
Fan så mycket skräpfilm det känns som jag har sett på senaste...
Dialogen får väl plats på två A4, soundtracket gör halva filmen.
10/10
Citera
2012-05-03, 10:30
Medlem
grithors avatar
The House on 92nd Street.

Handlingen är i största fokus, och för det mesta är den väldigt intressant, men klarar inte av att hålla uppe filmen helt igenom, och det finns inte annat i form av karaktärer eller dialog som känns minnesvärt. Skådespeleriet är inte heller i topp, dock så gjorde William Eythe en bra huvudroll.
Filmen har inte åldrats så jättebra.
Men som sagt, spännande handling om en dubbelagent som arbetar mitt i en nazistisk spionring åt FBI innan kriget.

Något värt att notera är också att folket som jobbar på FBI i filmen var riktiga FBI folk. Man fick också se en del genuina filmer från den nazistisk spionringen.

2.5/5
Senast redigerad av grithor 2012-05-03 kl. 10:55.
Citera
2012-05-03, 10:52
Medlem
The shining
Hur kan jag ha missat denna film? Såg en video när några personer pratade lite om filmen och fick ett sug och såg den och nu skäms jag.
Hade tittat på trailern ett par gånger och blev inte intresserad(inte "blod från hissen" trailern/teasern eller vad man kan kalla den, utan det var något annat skräp)
Gillar filmer från 70-80 talet men trodde folk gav högt IMDb betyg pga nostalgi då trailern som sagt var så dålig och verkade vara en dryg film från det jag läste på IMDb Storylinen, så fel man kan ha.
Citera
2012-05-03, 12:47
Medlem
Mannen på taket för ungefär 5:e gången. Det är utan tvekan den bästa svenska filmen jag har sett, och den kvalar utan problem in på min topp 5-lista över polisfilmer. Den första mordscenen är fruktansvärt snyggt gjord. Rekommenderas till alla som inte har sett den.

5/5

Såg den norska zombiekomedien Död Snö häromdagen också. Väldigt underhållande och lite smårolig emellanåt. Nazistzombiesarna är riktigt tuffa också. Norrmännen ska ha en eloge för att de vågar göra lite annorlunda film och ta ut svängarna en del, till skillnad från våra svenska filmskapare. Ständigt denna socialrealism, ska det vara så svårt att testa något nytt?

3/5
Citera
2012-05-03, 13:22
Medlem
A.Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Drive (2011)
Fan så mycket skräpfilm det känns som jag har sett på senaste...
Dialogen får väl plats på två A4, soundtracket gör halva filmen.
10/10

Exakt vilket soundtrack är det alla tjatar om? Jag har sett filmen och tycker inte att musiken var speciellt bra.
Citera
2012-05-03, 14:23
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.E
Exakt vilket soundtrack är det alla tjatar om? Jag har sett filmen och tycker inte att musiken var speciellt bra.

Det är ju klockren 80's vibe på låtarna.
A Real Hero tex är ju skön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in