2012-03-20, 23:18
Medlem
Draichs avatar
In Bruges. Rätt bra.
Citera
2012-03-20, 23:57
Medlem
Rocket-Queens avatar
Elles - Malgorzata Szumowska (2011)

Såg denna på bio och den påminner rätt mycket om "Shame", också från förra året. Jag såg filmen då jag gillar Juliette Binoche och hon var bra. Jag gillar berättartekniken som används i filmen samt de avskalade sexscenerna (även om det var lite för många). Man mår dåligt av dem precis som i "Shame". Det finns en del saker som jag inte tycker är bra, eller är ganska ointressanta, men också väldigt mycket som är bra. Den bästa scenen är helt klart middagsscenen (ni som har sett den vet vilken). Jag tror att jag skulle tyckt att den var ännu bättre om jag inte hade sett "Shame" faktiskt. "Elles" ligger och svajar mellan en trea och en fyra, men det får nog bli trean den här gången.

Betyg: 3+/5
Citera
2012-03-21, 00:37
Pontypool. Väldigt märklig film. Gillade speciellt början med radiorösten och AM-vågorna (om det är ett riktigt begrepp). Tycker filmen led av karaktärernas märkliga reaktioner (eller uteblivna reaktioner). Om jag hade hört det de hörde över radion så hade jag verkligen inte reagerat rationellt eller tagit det lugnt. Iaf, intressant handling, märkligt slut, och trots att de är hela filmen (typ) inne i en kyrka så är spänningen och fascinationen tät. 3 av 5.
Citera
2012-03-21, 09:54
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg Youngblood, eftersom jag gillar ishockey och både Rob Lowe och Patrick Swayze var med i filmen. Filmen var charmig och ganska underhållande, men frågan jag ställer mig är om jag inte hade uppskattat den här filmen mer om jag hade sett den för 7-8 år sen. Den hade några roliga scener och självklart fanns det utrymme för ett tidensligt träningsmontage, men det är en av de sämre 80-talsfilmerna som jag sett på ett tag. Kan dock nämna att Keanu Reeves är med i en tidig roll.

5.5/10

Citera
2012-03-21, 11:49
Medlem
BlomsterBasses avatar
Munich

Jag tittade på Munich som är ressigerad av Steven Spielberg.
Den handlar om den tragiska händelsen under de olympiska spelen 1972 i Munchen och vilka aktioner Israel tog till efter dådet.
Jag tyckte det var en bra film och Eric Bana som spelade huvudkaraktären Avner gjorde en helt fenomenal prestation.

Ska även tillägga att soundtracket till filmen gjord John Williams var helt utmärkt.

Så filmen får 7.5/10 och soundtracket får 8/10.

http://www.imdb.com/title/tt0408306/
Citera
2012-03-21, 11:54
Kollade på Dear Mr Gacy.
Är riktigt intresserad av seriemördare och har även läst boken "Last Victim" som filmen baseras på.

Filmen handlar om en kille som ska skriva ett arbete om just seriemördaren Gacy och börjar brevväxla med honom. Visar sig att det tar rätt bra på psyket att göra det,,,,och blir inte bättre av att Gacy plötsligt börjar ringa på nätterna och visa sitt "rätta jag"

Tydligen verklighetsbaserat. Och Jason Moss som det handlar om tog tydligen livet av sig för något år sedan.

Gillade den skarpt. 8/10
Citera
2012-03-21, 12:12
Bannlyst
Nu är det Gudfadern 1. http://www.imdb.com/title/tt0068646/ Klassik.
Citera
2012-03-21, 12:13
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Nu är det Gudfadern 1. http://www.imdb.com/title/tt0068646/ Klassik.

Är det första gången du ser den?
Citera
2012-03-21, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Är det första gången du ser den?

Nej.
Citera
2012-03-21, 12:57
Medlem
bombaccis avatar
Paradise Alley (1978). En film med Sylvester Stallone och Armand Assante. Det var innan stallone hade blivit världsberömd och han är bror och tränare till en stark kille som bär is som senare kommer att bli wrestlare. Här så ska man tro på att wrestling är på riktigt. Stallone försöker skydda sin bror mot den andre brodern (assante) som blir mer girig.

Filmens actionsekvenser är ganska mesiga och att låtsas att wrestling är på riktigt känns ganska b.

Det vore intressant att veta vilka av de fem scenerna som inte fick vara med på bion. Den roligaste actionscenen är armbrytningsmatchen mellan den starke brodern och en av maffialagets strong men.

Vi får även höra Stallone sjunga till eftertexterna.

Som en stor idol av Stallone så är det kul att se dessa filmer innan han slog igenom. Det mest intressanta var dock "vardagslivet" i ghettot, medan actionscenerna mest är tröttsamma.

Den får 6/10 av mig. G +
Citera
2012-03-21, 13:19
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Som en stor idol av Stallone så är det kul att se dessa filmer innan han slog igenom. Det mest intressanta var dock "vardagslivet" i ghettot, medan actionscenerna mest är tröttsamma.

Den får 6/10 av mig. G +
han slog väl ändå igenom med Rocky från 76
Citera
2012-03-21, 16:09
Medlem
lugna ner digs avatar
Såg Stalker för ett tag sedan, inte den senaste filmen men den mest intressanta på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in