2012-04-30, 20:34
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Piranha 3D... 88 bortkastade minuter av mitt liv. Ett ord räcker för att summera filmen och det är VÄRDELÖS.

Betyg 1/10

Den är sämre än sämst. Cynisk skitfilm, som är otroligt dåligt regisserad. Om det var tänkt att man skulle skratta åt de groteska dödsscenerna, så misslyckades Aja ordentligt. Blev ärligt talat deprimerad av skiten.

Tvåan ser ut att vara mycket ostigare, och roligare. Den verkar ha glimten i ögat, samtidigt som den kommer att vara splattrig som fan.
Citera
2012-04-30, 20:45
Medlem
Gameboy92s avatar
Avengers, levde upp till hypen och överträffade mina förväntningar.
Citera
2012-04-30, 22:35
Bannlyst
Boy (2010)

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1560139/
Trailer: http://www.imdb.com/video/imdb/vi2512691481/

Handling: Boy är en 11-årig maorier på Nya Zeeland vars största idol är Michael Jackson. Själv lever han långt från popstjärnans glamour i stuga med sin farmor, hans mamma är död, pappan sitter i finkan och hissen i hans lillebrors Rockys huvud går inte riktigt hela vägen upp. Boys bästis är en get och tillsammans med sina kompisar sköter han en cannabisodling dold i majsfälten bredvid. Tillvaron är misärlik men här finns glädje och Boy är en ansvarsfull kille som kan ta hand om sina yngre syskon och kusiner när farmodern är borta i två veckor på en resa.
Boy fantiserar om sin pappa som en stor hjälte, när han väl kommer visar han sig vara en småkriminell loser på jakt efter en skatt han begravt i åkern. Boy gör allt för att vinna sin pappas uppmärksamhet. Rocky, som är orsaken till att mamman dog vid födseln av honom, är inte lika övertygad om pappans storhet. Under de två veckorna farmodern är borta och pappan huserar i huset får familjerelationerna en rejäl revidering.

Tyckte att filmen bra på sitt sätt men den var inte riktigt i min smak.

7/10
Citera
2012-04-30, 22:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den är sämre än sämst. Cynisk skitfilm, som är otroligt dåligt regisserad. Om det var tänkt att man skulle skratta åt de groteska dödsscenerna, så misslyckades Aja ordentligt. Blev ärligt talat deprimerad av skiten.

Tvåan ser ut att vara mycket ostigare, och roligare. Den verkar ha glimten i ögat, samtidigt som den kommer att vara splattrig som fan.

Jag kollade på filmen eftersom jag har köpt en 3D TV, men filmen var som sagt värdelös. Hoppas att 2an blir bättre, men jag avvaktar recensioner innan jag ser den.
Citera
2012-04-30, 22:59
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
The Thin Red Line 9/10
Måste vara den bästa krigsfilmen jag någonsin sett. Blev fullkomligt kär i den. Nick Nolte for president! Kändes otroligt nära verkligheten på något sätt. Kan mycket väl tänkta mig att det gick till så under kriget. Denna rekommenderar jag alla att se. Den som inte gör det har missat något av livets góbitar.
+1

10/10 dock tror jag
Den, Apocalypse Now och Den stora illusionen, sen behöver man inte se mer om krig
Om du diggar Nick Nolte ska du kolla upp Affliction om du inte sett den

Såg Black Dynamite som är lite av en kultförklarad budget Shaftploitation-spoof. Jag tyckte den var överskattad, överdriven och skrattade inte särskilt mkt alls. 6/10 högst
Citera
2012-04-30, 22:59
Medlem
Pimientos avatar
Juno på TV4 när jag käkade lunch !!!
Citera
2012-05-01, 00:19
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
+1

10/10 dock tror jag
Den, Apocalypse Now och Den stora illusionen, sen behöver man inte se mer om krig
Om du diggar Nick Nolte ska du kolla upp Affliction om du inte sett den

Såg Black Dynamite som är lite av en kultförklarad budget Shaftploitation-spoof. Jag tyckte den var överskattad, överdriven och skrattade inte särskilt mkt alls. 6/10 högst

Sen har vi Full Metal Jacket, The Deer Hunter och Plutonen som alla är bättre filmer än Den stora illusionen och The Thin Red Line. Den inte alltför produktiva regissören Terrence Malicks mästerverk kommer alltid att vara Days of Heaven och Badlands.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2012-05-01 kl. 00:22.
Citera
2012-05-01, 00:51
Medlem
appolo 18, ingen höjdare direkt.. 5/10 ish
Citera
2012-05-01, 02:30
Bannlyst
Satt precis och kollade på Tom Hanks-filmerna Forrest Gump och The Terminal.
Citera
2012-05-01, 04:06
Medlem
sim-man92s avatar
Igby Goes Down
Tusan vilken bra film. Där första halvan mest är rolig, medans den andra halvan är mer tragisk. Dialogerna är spot-on. Casten är helt otrolig, alla verkligen alla gör ett helt fantatiskt jobb. För vad sägs om Susan Sarandon, Jeff Goldblum, Claire Danes och Bill Pullman i samma film. Men dem står i skymundan av Kieran Culkin, som porträtterar den unga Igby makalöst bra. Kieran förtjänar fan en Oscar för den rollen.
Soundtracket är också det oerhört bra. En film jag berörs av som varmt rekommenderas av mig. Mycket stark 4a av 5 eller stark 8 av 10
Citera
2012-05-01, 05:17
Medlem
Fanvadcoolts avatar
Chronicle
***1/4
http://www.imdb.com/title/tt1706593/

Bästa superkraftsfilmen på evigheter....

God bless America
***1/3
http://www.imdb.com/title/tt1912398/

Både rolig och smart på samma gång, jag sympatiserade som fan med huvudrollsinnehavaren.

Bra slut också.
Citera
2012-05-01, 09:44
Medlem
Senaste filmen var 21 Jump Street. Inte den bästa filmen men den bjöd iallafall mig på några skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in