2012-03-19, 23:44
Medlem
lendrygghs avatar
The Invention of Lying.

Bra koncept, bra Gervais & Hill, men jag tyckte inte att det höll hela vägen. På det hela taget harmlös och småtrevlig, men inte mer. Jag föredrar G i sin radioshow.

5/10.
Citera
2012-03-19, 23:44
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Brad Bird är en duktig regissör som borde göra mera film helt klart!
Han har väl bara gjort animerade filmer innan. Råttatouille som jag tror han har gjort är riktigt bra. Men som sagt inte så imponerad av MI4
Citera
2012-03-19, 23:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Han har väl bara gjort animerade filmer innan. Råttatouille som jag tror han har gjort är riktigt bra. Men som sagt inte så imponerad av MI4

Stämmer bra det, The Iron Giant är en barnfavorit och The Incredibles är min favorit från Pixar tillsammans med Toy Story. Han borde verkligen fortsätta göra mera filmer i lite snabbare takt, och blanda live-action med animerat.
Citera
2012-03-19, 23:47
Medlem
Headbangarens avatar
Hot shot 2

En klassiker som alltid fungerar.
Citera
2012-03-19, 23:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Hot shot 2

Skäms som fan över att jag inte sett den trots att jag gillar Sheen, måste åtgärda det snarast!
Citera
2012-03-20, 01:18
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Michael Lerners tolkning av den stereotypa judeproducenten var helt makalöst rolig och bra.

En märklig, anonym, och underskattad skådis.

Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Hot shot 2

Och en av få filmer som absolut är bättre än föregångaren (ettan alltså, inte Rambo).

Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
The Invention of Lying.

Bra koncept, bra Gervais & Hill, men jag tyckte inte att det höll hela vägen. På det hela taget harmlös och småtrevlig, men inte mer. Jag föredrar G i sin radioshow.

5/10.

Väldigt bra koncept, väldigt tråkigt utfört. En polare berättade om filmen, jag kiknade av skratt. Och så får man detta?
Citera
2012-03-20, 22:09
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Väldigt bra koncept, väldigt tråkigt utfört. En polare berättade om filmen, jag kiknade av skratt. Och så får man detta?
Tyvärr. Det är roligt de första sju minuterna, sedan går det utför. Men Gervais är ju Gervais, och vi får skymta Stephen Merchant i ett par sekunder också, så den var inte hela yxan i sjön. Mer oförarglig än något annat, på gott och ont.
Citera
2012-03-20, 22:22
Medlem
Bazinga90s avatar
Videodrome, en bra film på alla sätt och vis. James Woods är riktigt bra i huvudrollen och det var väldigt spännande att följa dennes utveckling i filmen. Bra film, den var kort, koncis och klockren! Jag rekommenderar den, och det kommer helt klart att bli mer Cronenberg framöver.

8/10
Citera
2012-03-20, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Videodrome, en bra film på alla sätt och vis. James Woods är riktigt bra i huvudrollen och det var väldigt spännande att följa dennes utveckling i filmen. Bra film, den var kort, koncis och klockren! Jag rekommenderar den, och det kommer helt klart att bli mer Cronenberg framöver.

8/10

Plus att underground-teve och snuff får en egen innebörd.
Citera
2012-03-20, 22:27
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Plus att underground-teve och snuff får en egen innebörd.

Hehe, absolut!
Citera
2012-03-20, 23:08
Medlem
gifbryarss avatar
Leviathan

http://www.imdb.com/title/tt0097737

En Alien-kopia, som utspelar sig under vattnet.

2.5/5
Citera
2012-03-20, 23:17
Medlem
Anatomy of a Murder (1959)

En minst sagt välgjord rättegångsfilm av Otto Preminger med James Stewart, Lee Remick, Ben Gazzara, George C. Scott etc. Man visste inte var den skulle bära hän och karaktärerna var verkligen väl uppbyggda. Dock i längsta laget med sina 2 h 40 min och emellanåt svajade mitt intresse, men filmen höll mig ändå engagerad till slutet speciellt när rättegången började ta fart. Stewart i all ära, men George C. Scott var bannemig bäst i denna. Vilken närvaro! Dessutom väldigt vågat språk för sin tid med ord som "sperm" och "bitch".

http://www.imdb.com/title/tt0052561/combined
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in