Fatal Attraction (1987)
https://www.imdb.com/title/tt0093010/
Jag vet inte varför, men jag hade fått för mig att detta var någon slags erotisk thriller. Nåja, det var tydligen en psykologisk thriller. Jag tror jag kanske sett något av den när jag var yngre (psykologiska thrillers gick ofta på TV hos oss på den tiden), men jag har nog inte sett den i vuxen ålder.
Jag gillar som bekant dessa psykologiska thrillers från den här tiden. Först tyckte jag filmen verkade lite halvtam på något sätt, som att den saknade det där sista för att kännas som en riktigt bra film. Men jag tycker den tog sig. Det är en väldigt bra film i genren tycker jag.
Jag har länge tänkt göra någon form av topplista över mina favoritskådisar, men det tycks aldrig bli av

Men jag kan säga så mycket som att Michael Douglas absolut är en av dom som skulle ligga där i toppskiktet. Jag tycker han är
så bra! Han känns alltid så genuin och naturlig i sinna roller.
Därför är det också mycket ledsamt att han börjar bli gammal. Sådant är faktiskt väldigt svårt för mig, när skådisar och musiker jag verkligen ser upp till börjar sjunga på sista refrängen och sedermera går bort.
Nåja, bra film som sagt.