Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Hon var väl bra tänker jag, men det var inget som jag speciellt tänkte på under filmens gång.
Igår kväll såg jag även:
Detroit Rock City (1999)
https://www.imdb.com/title/tt0165710/
Det här är en riktig feelgood-komedi. Humorn är så lagomt skön och jag gillar att det är en film som kretsar kring musik. I det här fallet ska en grupp ungdomar försöka ta sig till en Kiss-konsert.
Själva musiken i filmen är också väldigt bra, de har verkligen gjort ett bra val av låtar.
Det som jag har ett problem med i filmen är Edward Furlong. Jag har fruktansvärt svårt för honom som ung skådespelare och får hela tiden anstränga mig att se förbi det i denna annars sköna komedi.
Mer om varför jag inte gillar Furlong går att läsa här:
(FB) Världshistoriens mest överskattade skådespelare / skådespelerska?
Detroit Rock City klassas ibland som "kalkon" och visas på töntfilmsfestivaler. Jag har själv inte sett den. Edward Furlong finns det vad jag vet över huvud taget ingenting bra med. Folk hyllar väl honom för att han var med i deras favoritfilm T2. Han är rätt bra rolltillsatt i den filmen, en unge på glid, som han var i verkligheten, men med ett ännu inte helt korrumperat hjärta. Inte lätt, med en mor som fullständigt struntade i honom, tills han tjänade pengar på att vara med i T2. Då ville modern "ta hand om " sin "älskade" son igen. Andra filmer jag har sett med honom, var han i alla fall urtråkig och urkass. Den första jag sett efter T2 var när han spelade judepojken Reuben Shapira i filmen Little Odessa, där han kändes mer död än levande, tyvärr. Men ärligen har jag inte sett många. Ändå fick han ju en lång karriär som fortfarande pågår, på grund av T2, så antagligen finns det bra sidor hos honom. Han bör väl vara bra för producenter att jobba tillsammans med, antar jag.
Istället för Detroit Rock City har jag sett det Scooby-Doo! And Kiss: Rock and Roll Mystery. Den var inte bra, och synd att de bara valde gamla uttjatade Kisslåtar. 2015 års ungar var väl inte bekanta med Kiss gamla skåpmat, så de kunde hellre tagit låtar från Monster, sista skivan. Det hade varit lite roligare, även om jag själv inte gillar Kiss något vidare.