2023-08-01, 02:26
Medlem
Såg "Guardians of the galaxy 3".
Jag älskade första filmen så det är svårt att leva upp till det för det var så nytt.
Och vem blev inte kär i babygroot i tvåan? Men trean var helt okej. Den blowade inte mitt mind som ettan. Men den leverade absolut. Garvade åt en hel del oväntade skämt och det är klart bra action!
Så klart sevärd!
Citera
2023-08-01, 02:57
Bannlyst
Såg nyss Pin från 1988, mycket bra ✌️
Citera
2023-08-01, 10:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
På Cmore Play.

Tack!
Citera
2023-08-01, 10:54
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Såg "Guardians of the galaxy 3".
Jag älskade första filmen så det är svårt att leva upp till det för det var så nytt.
Och vem blev inte kär i babygroot i tvåan? Men trean var helt okej. Den blowade inte mitt mind som ettan. Men den leverade absolut. Garvade åt en hel del oväntade skämt och det är klart bra action!
Så klart sevärd!

ettan är ohotad etta i trion , 2an växer på en , men några av skämten är lite väl störande. 3an har jag bara sett en gång men tycker kanske har den bästa skurken. Gillade honom riktigt mycket och hade gärna sett mer. Svårt att ge en ranking överlag.

ettan är 10/10

2an är typ 8.5/10

3an kanske 9/10

men en av de bästa triologierna jag sett .

såg RRR senast , var riktigt bra stundtals, men bollywood filmer jag ju sina typiska klyschor såsom dans/sång nummer, intensiva zoomar och "typiska " fightscener . Men första scenen när han är polisman och ska hämta mannen i en arg mob var i klass med the raid.

överlag får filmen 8/10
Citera
2023-08-01, 17:32
Medlem
Trollmias avatar
Conan the Barbarian (1982)

Det var ett tag jag såg denna bortglömda juvel i genren av fantasy. Nej, det är ingen höjdar-film per se, men den har sina höjdpunkter och för att inte tala om ett par höjdar-insatser av t.ex. Max von Sydow, Mako och James Earl Jones (jag bara älskar JEJ's röst, den gör sig så bra som berättar-röst), nåväl.

Det börjar med att unge Conans hela by blir mördade av Thulsa Doom, en magisk härskare. De enda som tillåts överleva är barnen. Conan blir en slav. När han väl är vuxen så flyttas han från slaveri till typ att bli en gladiator och gör sig väl i arenan.

Efter många om och men så tar han sig ur även detta, han flyr och slår följe med en tjuv. Efter en del mindre andra om och men så slår de följe med en kvinnlig tjuv för att stjäla en juvel från Thulsa Doom.

Deras upptåg fångar ögat av en kung (Max von Sydow), vars dotter hamnat i klorna på Thulsa Doom. Han vill hyra in dem att rädda hans dotter.

Och på den vägen går det..

Det är som sagt inget mästerverk till film, men den ger ändå en skön feeling. Musiken är rätt ok också..

Trollmor ger den 3 av 5 trollhattar.
IMDB ger den 6,9 av 10.
Citera
2023-08-01, 22:58
Medlem
Bewnhurs avatar
Multiple Maniacs (1970)

Helt klart ett steg upp ifrån Waters tidigare film (Mondo Trasho) men fortfarande inte hans bästa film. Divine & hennes kompanjoner kidnappar och rånar folk men Divines partner börjar bli orolig att Divine håller på att tappa greppet om verkligheten. Filmen tappar lite i sting när Divine går till en kyrka och får rosenkransen uppkörd i arslet.

Slutet och början var det som räddade filmen.

4/10
Citera
2023-08-02, 00:51
Medlem
Trollmias avatar
Conan the Destroyer (1984)

Här har feminister nått att bita i... Jag menar, Grace Jones som krigar-kvinna!! Och hon är duktig!!

Hur som helst... Conan vill försöka få tillbaka sin älskade Valeria... och en häxdrottning lovar att han kan få det om han uppfyller vissa krav.

Häxdrottningen spelas av Sarah Douglas (för mig först en av ödlekvinnorna i V).
Sen har vi Mako som är magikern.

Jag gillar fighten på slutet och själva slutet.

Så här i dagens läge är det kanske en fånig fantasy-film med dåliga effekter... men.. jag gillar den..
Den ligger på runt 3 trollhattar av 5.
IMDB ger 5,9 av 10.
Citera
2023-08-02, 02:45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nightmare alley (2021)

Om en variteartists uppgång och fall.

Mycket bra tidstypiska miljöer ända in i minsta detalj.
Finns även en version från 1947
Bra film 4/5

IMDB 7,0 = 3,67/5
155189 röster
Citera
2023-08-02, 02:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nightmare alley (1947). Mardrömsingränden

I stort samma film som den nyare versionen

För en gångs skull tycker jag att nyversionen är bättre, IMDB tycker tvärtom.
3/5

IMDB7,7 = 3,97/5
12858 röster
Citera
2023-08-02, 22:47
Medlem
Tetris (2023)

Matthew Vaughn-producerad biografi om hur Nintendo köpte loss Tetris-rättigheterna från Sovjetunionen i slutet på 80-talet. Låter skittråkigt, men filmen var klart sevärd. Karaktärerna är något endimensionella, men Taron Egertons charm och karisma i kombination med snyggt klippjobb och ett grymt soundtrack bär filmen.

Det finns en intressant story som ibland känns lite ovarsamt hanterad, och känslan är att den, i händerna på en skickligare regissör hade kunnat bli ännu bättre. Går att dra vissa likheter till källmaterialet i The Social Network, en film som i mångt och mycket lyckas i de aspekter som Tetris vacklar.

Överlag är det två timmar som går väldigt snabbt, så söker man något mer lättillgängligt kan jag absolut rekommendera filmen.

Betyg: 3,5/5
Citera
2023-08-04, 21:03
Medlem
Clock (2023)

En kvinna som inte känner något behov av att skaffa barn, känner däremot pressen från maken, sina vänner, sin farsa och från samhället i stort att hon måste skaffa barn, eftersom alla kvinnor förväntas vilja göra det. Vid en läkarundersökning där hon får höra att alla kvinnor har en biologisk klocka, men att just hennes kanske är trasig, får hon erbjudandet att delta i en klinisk studie.

Klassad som skräckthriller - och enlig mig ganska dålig, i synnerhet vad gäller skådespelarinsatserna.

Man kan tolka historien som att alla kvinnor helt enkelt inte vill skaffa barn, och duger som de är. Man får även se hur felaktig läkemedelsbehandling kan förstöra människoliv.
Citera
2023-08-05, 11:32
Medlem
Baxter!(1973)
En amerikansk pojke som hamnar i London.
Problem hemma med sin rika men deprimerande mor. Flyr hemmet och umgås med sina grannar, spelade av Britt Ekland och
Jean-Pierre Cassel. Ingen märkvärdig film men
ett hyfsat och fint drama

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in