2011-10-16, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Väldigt bra filmer båda två!

Precis! Det är så jävla skön humor i Juno och man får sig många goda skratt. Och jag tycker även att Crash är ganska rolig på sina ställen.
Citera
2011-10-16, 01:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jag kollade nyss på Tom Yum Goong. Thailänds action. Handlingen var dålig med fightingscenerna var häftiga. Jag funderade på att stänga av den efter ca en halvtimmen men valde att se klart den ändå. Fightingscenerna var det enda som fick mig att hålla mig kvar, dessa var väldigt snygga. I övrigt var filmen dålig. Vet inte riktigt vad jag vill ge den för betyg.

Vet du om det var den thailändska originalversionen som du såg? Det finns en version utav filmen ämnad för den amerikanska och europeiska marknaden som heter The Protector och är skapligt nedklippt i en del scener. Har tyvärr själv The Protector-versionen på BD hemma, men då jag bara betalade en struntsumma för den så gör det inte så mycket.

Om du vill se grym thai-action med snygga fajter och makalösa stunts kan jag rekommendera BKO: Bangkok Knockout.
Citera
2011-10-16, 01:21
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vet du om det var den thailändska originalversionen som du såg? Det finns en version utav filmen ämnad för den amerikanska och europeiska marknaden som heter The Protector och är skapligt nedklippt i en del scener. Har tyvärr själv The Protector-versionen på BD hemma, men då jag bara betalade en struntsumma för den så gör det inte så mycket.

Om du vill se grym thai-action med snygga fajter och makalösa stunts kan jag rekommendera BKO: Bangkok Knockout.

Ingen aning vilken version det var då jag endast sett ena och har ingen aning om hur den andra versionen är.

Bangkok Knockout verkar intressant så den skall helt klart ses. Tack för tipset.
Citera
2011-10-16, 04:12
Medlem
Krellyans avatar
Psycho (1960)

Behöver inte skriva något om den här klassikern, mer än att jag tycker att den borde vara i Thriller-facket och inte Skräck, som många placerar den.

8/10
Citera
2011-10-16, 07:45
Medlem
laserlasses avatar
Jackass 3.5

Har sett dom andra och blir bara mer och mer besviken

Värkar bara vara ute efter och mjölka pengar

2/10
Citera
2011-10-16, 11:40
Medlem
persiflages avatar
Dubbel-8 som gick på TV4 film inatt. Hade helt missat den här, en av de bättre svenska filmerna jag sett fastän den var lite halvtrög ibland.
Citera
2011-10-16, 13:50
Medlem
epost72s avatar
Omen och Omen II
Citera
2011-10-16, 14:58
Medlem
iAlexs avatar
Såg American Pie 1&2 igår, idag blir det The Wedding och kanske Band Camp.
Citera
2011-10-16, 15:15
Medlem
Stixies avatar
Luftslottet som sprängdes. Ja, jag är väldigt efter då jag inte sett filmerna förrän nu.
Citera
2011-10-16, 15:22
Medlem
Rockriguezs avatar
Der Ewige Jude.

Har faktiskt skippat att se den länge, men den var rätt så informativ.
Visst märks det ju att den är sex årtionden bakåt i tiden, då manusförfattaren inte hade koll på Einsteins forskning t.ex.
Men till det politiska innehållet var den mycket bra.

Här är en med engelska subs för er som inte förstår tyska:
http://video.google.com/videoplay?do...99994484879153
Citera
2011-10-16, 15:46
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockriguez
Der Ewige Jude.

Har faktiskt skippat att se den länge, men den var rätt så informativ.
Visst märks det ju att den är sex årtionden bakåt i tiden, då manusförfattaren inte hade koll på Einsteins forskning t.ex.
Men till det politiska innehållet var den mycket bra.

Här är en med engelska subs för er som inte förstår tyska:
http://video.google.com/videoplay?do...99994484879153

Tveksamt va? Visserligen är det ett intressant tidsdokument, men som film betraktat så är det ren och skär nazistpropaganda.
Citera
2011-10-16, 20:28
Medlem
Rockriguezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Tveksamt va? Visserligen är det ett intressant tidsdokument, men som film betraktat så är det ren och skär nazistpropaganda.

Och? Väldigt många Hollywoodfilmer är ju ren judepropaganda, så det jämnar nog ut sig ska du se.
Personligen tycker jag det är bättre när filmskaparna i alla fall är ärliga med syftet, till skillnad från de listiga små judesvinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in