Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Soft, fick hem den ikväll och baserat på din recension så får det bli kvällens film! Även om jag inte läst boken innan.

Det viktiga i detta är inte boken. Utan mannen i filmen, det är en verklig berättelse. Jag som själv är insatt i just denne man, eftersom jag läst en hel del om honom och såg inte alls länge sedan en dokumentär om just Green, måste säga att filmen, för att vara en film, följde verkligheten rätt mycket till punkt och prickar. En väldigt lyckad dramatisering om vad som skedde och hans liv.
Jag måste säga att det inte är ofta man kan lyfta hatten åt Hollywood i att lyckas berätta en berättelse likt som den skedde i verkligheten i denna film. Även om det har sina dramatiseringar, vilka är ett måste för att filmen skall bli sevärd, så har man gjort det på ett ypperligt sätt.
Jag kan dock tänka mig att filmen av vissa kan uppfattas som något tråkig. Men gillar du Gudfadern stuk på filmerna så lär du gilla denna. Lugn men händelserik, och det bästa är att det som sker har skett på riktigt.
EDIT: Ber om ursäkt för min taskiga stavning... har dragit i mig några jävlar i kväll