2011-11-04, 22:34
Medlem
Kasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazed-and-confused
Glodde på större delen av American Beauty på nian igår, skön film.

Grym film! Kevin Spacey är ju för jävla bra alltså.
Citera
2011-11-04, 22:37
Medlem
Kasuss avatar
Såg Léon (1994) med Jean Reno och Natalie Portman i huvudrollerna. En storfilm som varit i topp på Imdb väldigt länge, så jag kände att det var dags att se den. Bra story, bra skådespeleri osv osv. Bra film helt enkelt!

8/10.
Citera
2011-11-05, 00:47
Medlem
Sittkissares avatar
Jag såg nyss Sunshine. En bra sci-fi vill jag påstå. Solen håller på att dö så ett gäng åker mot solen för att skapa en ny stjärna i form av ett mindre big bang. Allting går såklart inte efter planerna osv. Några riktigt vackra scener och repliker och musiken var inte så dum den heller. Det enda jag hatade i filmen var en viss religiös fitta som gjorde filmen sämre i min mening. Vill nog ge den 8/10 och alltså är det någonting jag rekommenderar.
Citera
2011-11-05, 01:30
Medlem
Omegamans avatar
Såg nyss Spy Game med Brad pitt och Robert Redford. Var mestadels sugen på en lite äldre film sen har jag alltid gillat den. Gillar Redford oerhört mycket i hans roll som "alltid i kontroll och har en plan" rollen. Brad pitt är inget särskilt i denna film. Går mest bara runt och ser snygg ut.
Citera
2011-11-05, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jag såg nyss Sunshine. En bra sci-fi vill jag påstå. Solen håller på att dö så ett gäng åker mot solen för att skapa en ny stjärna i form av ett mindre big bang. Allting går såklart inte efter planerna osv. Några riktigt vackra scener och repliker och musiken var inte så dum den heller. Det enda jag hatade i filmen var en viss religiös fitta som gjorde filmen sämre i min mening. Vill nog ge den 8/10 och alltså är det någonting jag rekommenderar.

Såg också den i dagarna. Håller med nästan till punkt och pricka. Ska tilläggas att jag tycker Mark Strong (a.k.a. den religiösa fittan ) är bedrövlig i det mesta han tar för sig. Trots den totala missen att ta med honom är detta en solklar rekommendation.
Citera
2011-11-05, 01:47
Medlem
Equilibrium.

Lika bra som alltid.
Citera
2011-11-05, 17:43
Medlem
Såg Blood And Bone den får 4 av 10 sparkar
Citera
2011-11-05, 18:04
Medlem
Såg Bonnie And Clyde, 9/10 grym film.
Citera
2011-11-05, 18:25
Medlem
RadioGaGas avatar
Utan att ha tänkt på att det är 5 november såg jag V for Vendetta alldeles nyss. Jag visste inte ens att filmen handlade om 5 november så lite märkligt är det.
Citera
2011-11-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Utan att ha tänkt på att det är 5 november såg jag V for Vendetta alldeles nyss. Jag visste inte ens att filmen handlade om 5 november så lite märkligt är det.

Grym film!

Såg Lucio Fulci's Sella D'argento i natt. Något bättre än Massacre Time, jag har dock ännu inte sett Four Horsemen of the Apocalypse så det får blir min nästa Fulci-western.
Sjyssta skottlossningsscener och stämning som man förväntar sig från den här typen av filmer. Kändes lite smågullig emellanåt, tänker främst på scenerna med den lilla pojken och fotot var riktigt vackert.
Citera
2011-11-05, 22:34
Medlem
PlanetCaravans avatar
Senaste film jag såg var Tintin.

Mycket bra! Ger den 4/5 i betyg
Citera
2011-11-05, 22:35
Medlem
"Bad Teacher" riktigt skojig lite tuttar oxå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in