2011-04-22, 22:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jag tror banne mig att jag drar ner Fargo ikväll. Coen kan man inte få nog av! Jag rekommenderar f.ö. varmt The Ladykillers i brödernas tappning till alla de som har några timmar fria ikväll. Jag misstänkte nästan det. Det är inte helt omöjligt att jag kanske ser om den någon gång i framtiden.

Den är precis som Gudfadern och Avlyssningen, filmer som växer varje gång.
Citera
2011-04-22, 23:28
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är precis som Gudfadern och Avlyssningen, filmer som växer varje gång.
Tror jag absolut, Gudfadern tyckte jag inte var något särskilt första (och hittills enda) gången jag såg den. I sanningens namn så sov jag nog sammanlagt trettio minuter under filmen, men det var för att jag låg för bekvämt. Den ska jag också ge en ärlig andra chans en vacker dag.

Avlyssningen är mig dock totalt främmande.
Citera
2011-04-23, 00:33
Medlem
mentaltstörds avatar
Laputa - Slottet i himlen
anime... typ 7/10 hade förväntat mig att den skulle vara bättre
Citera
2011-04-23, 01:27
Medlem
lendrygghs avatar
Indiana Jones och det sista korståget.

Hade aldrig sett den innan, den var underhållande! Typiskt äventyr med käck dialog och soliga skådespelarinsatser. Sean Connery var superb ännu en gång och Ford var inte illa han heller.

7/10 för det goda humöret.
Citera
2011-04-23, 16:41
Medlem
Gulliver's travels. En ordentligt besvikelse.
Citera
2011-04-23, 18:45
Medlem
Catfish.

Jag gillade den, 7/10
Citera
2011-04-24, 00:55
Medlem
lendrygghs avatar
Fargo.

Tyvärr så blev jag besviken, den hade inte det där lilla Coenstinget. Den funkade, på sin höjd.

4/10.
Citera
2011-04-24, 01:00
Medlem
kolits avatar
Citat:
Fargo.

Tyvärr så blev jag besviken, den hade inte det där lilla Coenstinget. Den funkade, på sin höjd.

4/10.
Gaear Grimsrud tycker jag är nog med argument för att titta på den filmen men sen har jag alltid gillat Fargo, får man fråga vilket verk av bröderna du favoriserar? Om du inte vill gå off-topic så kan du pma.

Såg Mongol denna afton, en filmatsering av Ghengis Khans tidiga dagar som slav innan han blev den orädda ledaren av ett av världshistoriens största imperium, välspelad och trevligt med originalspråk istället för engelska med brytning. Väl värd sina 7.3 på IMDB. Rekommenderas för er som gillar t ex The last of the mohicans av Michael Mann.
Citera
2011-04-24, 01:07
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Gaear Grimsrud tycker jag är nog med argument för att titta på den filmen men sen har jag alltid gillat Fargo, får man fråga vilket verk av bröderna du favoriserar? Om du inte vill gå off-topic så kan du pma.
Oh brother where art thou, The Ladykillers och The Big Lebowski är några av deras filmer som har det där lilla extra. Visserligen så är samtliga komedier, men ska man välja en av deras allvarligare så tyckte jag exempelvis att No country var betydligt bättre. Fargo var flyktig, tog slut för fort och hade ingen vidare intrig enligt mig. Jag säger inte att den är dålig, men den var ingenting att ha heller, tyvärr. Fick någon form av avsmak när jag såg den.
Citera
2011-04-24, 01:15
Medlem
kolits avatar
Citat:
Oh brother where art thou, The Ladykillers och The Big Lebowski är några av deras filmer som har det där lilla extra. Visserligen så är samtliga komedier, men ska man välja en av deras allvarligare så tyckte jag exempelvis att No country var betydligt bättre. Fargo var flyktig, tog slut för fort och hade ingen vidare intrig enligt mig. Jag säger inte att den är dålig, men den var ingenting att ha heller, tyvärr. Fick någon form av avsmak när jag såg den.
Fun fact om Fargo dock är att den är baserad på en verklig händelse.

Anledningen till att jag gillar det är delvis Peter stormare då han oftast presterar, sedan har kidnappning alltid varit en fascination i min värld då jag anser att det är ett brott som i princip ber om misslyckande. Men det kanske är därför Fargo känns lite flyktig just för att kidnappning i sig är ett relativt konstigt brott. Sen får man ju inte glömma träflisen.

Men jag håller med om filmerna du nämnde framför allt Oh brother, den filmen gillar jag främst för musiken. Den tillför ett helt nytt plan till genren komedi då musik ofta är relativt underanvänt inom just den genren iallafall enligt mitt tycke. Sen är det ju alla detaljer inom en Coen film som t ex i oh brother med hårprodukten Dapper dan eller faktumet att The big lebowski är uppbyggd enbart på ersättning kring en matta. Därav kanske du inte känner samma lustkänslor för Fargo just för att de har tvingats följa en redan utspelad händelse istället för att utgå ifrån deras inviduella stil?
Citera
2011-04-24, 01:26
Medlem
mr.demons avatar
The Town, igen. Gillar rånar filmer och ljudet av automatvapen. 7/10
Next Three Days. Tråkig i början och ganska okej i slutet. 4/10
Citera
2011-04-24, 01:59
Medlem
fergusons avatar
Idag blev det Los Ojos De Julia, spansk skräck från 2010. Blev lite besviken faktiskt, de spanska skräckisarna brukar oftast hålla väldigt hög klass men denna var ganska medelmåttig. Tog aldrig riktigt fart och blev heller aldrig speciellt spännande. Visuellt var den dock mycket bra.

Betyg 5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in