2011-04-24, 11:31
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Fun fact om Fargo dock är att den är baserad på en verklig händelse.
Mjaa...
Citat:
Anledningen till att jag gillar det är delvis Peter stormare då han oftast presterar, sedan har kidnappning alltid varit en fascination i min värld då jag anser att det är ett brott som i princip ber om misslyckande. Men det kanske är därför Fargo känns lite flyktig just för att kidnappning i sig är ett relativt konstigt brott. Sen får man ju inte glömma träflisen.

Men jag håller med om filmerna du nämnde framför allt Oh brother, den filmen gillar jag främst för musiken. Den tillför ett helt nytt plan till genren komedi då musik ofta är relativt underanvänt inom just den genren iallafall enligt mitt tycke. Sen är det ju alla detaljer inom en Coen film som t ex i oh brother med hårprodukten Dapper dan eller faktumet att The big lebowski är uppbyggd enbart på ersättning kring en matta. Därav kanske du inte känner samma lustkänslor för Fargo just för att de har tvingats följa en redan utspelad händelse istället för att utgå ifrån deras inviduella stil?
Lite så, ja. Fargo var inte lika avkopplande och obekymrad som de jag nyss nämnde, undantaget No country. Fast den var ändå betydligt stilrenare och mer eftertänksam. Fargo var bara mord på mord på mord och hoppsan, det löste sig till slut - kändes det som. Det kändes inte som att någon skådespelare, bortsett Macy, fick spela ut sin fulla potential. Dom bara snuddade på ytan.
Citera
2011-04-24, 11:39
Medlem
Peripheryys avatar
You Don't Mess with the Zohan
Min typ av humor och Adam Sandler spelar sin roll väldigt bra trots allt.
6.5/10
Citera
2011-04-24, 11:42
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Mjaa... Lite så, ja. Fargo var inte lika avkopplande och obekymrad som de jag nyss nämnde, undantaget No country. Fast den var ändå betydligt stilrenare och mer eftertänksam. Fargo var bara mord på mord på mord och hoppsan, det löste sig till slut - kändes det som. Det kändes inte som att någon skådespelare, bortsett Macy, fick spela ut sin fulla potential. Dom bara snuddade på ytan.
Nej visst den är ju inte helt och hållet skrivet efter den sanna händelsen, dålig info. av mig på den men den är ju ändå någorlunda baserad på den verkliga händelsen

Citat:
Although the film itself is completely fictional, the Coen brothers claim that many of the events that take place in the movie were actually based on true events from other cases that they threw together to make one story.

Men om du inte gillade Fargo så kan jag däremot rekommendera Miller's crossing en av deras tidigare verk som handlar om förbuds eran dvs när alkohol var förbjudet i USA och en rådgivare hamnar i trubbel emellan gängen. Våldsam men ändå väldigt mycket undertoner, välskrivna dialoger och bra story överlag även om den inte har "coen" spinnen.
Citera
2011-04-24, 11:48
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Nej visst den är ju inte helt och hållet skrivet efter den sanna händelsen, dålig info. av mig på den men den är ju ändå någorlunda baserad på den verkliga händelsen

Men om du inte gillade Fargo så kan jag däremot rekommendera Miller's crossing en av deras tidigare verk som handlar om förbuds eran dvs när alkohol var förbjudet i USA och en rådgivare hamnar i trubbel emellan gängen. Våldsam men ändå väldigt mycket undertoner, välskrivna dialoger och bra story överlag även om den inte har "coen" spinnen.
Låter intressant, jag skall ta mig en kik på den.
Citera
2011-04-24, 23:21
Bannlyst
Inside man får 8 av 10 sombreros! Riktigt bra och spännande, kul när man överraskas hur genomtänkt planen var!
Citera
2011-04-24, 23:35
Medlem
Rakiis avatar
Idag har jag sett Postal, helt okej samhällssatir av Uwe Boll. Föredrar dock Rampage framför Postal alla dagar i veckan.

2/5
Citera
2011-04-25, 02:23
Medlem
spleendids avatar
Hostel 2

Wtf? 2/5

Måste dock säga att jag uppskattade humorn på slutet som fick hela föreställningen att framstå i dråplighetens tecken. Fotboll bland löven till klassisk musik.
Citera
2011-04-25, 12:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Hostel 2

Wtf? 2/5

Måste dock säga att jag uppskattade humorn på slutet som fick hela föreställningen att framstå i dråplighetens tecken. Fotboll bland löven till klassisk musik.

Den är ju hur bra som helst, Edwige Fenech och Ruggero Deodato i samma film!
Citera
2011-04-25, 14:40
Flashbacks of a Fool med Daniel Craig. Bra film liksom. 3/5.
Citera
2011-04-25, 14:44
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Red 4/5

Limitless 5/5
Citera
2011-04-25, 14:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Limitless 5/5

Den nya med Bradley Cooper och Robert Deniro? Verkar hur bra som helst, längtar till jag får se den själv!
Citera
2011-04-25, 14:47
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den nya med Bradley Cooper och Robert Deniro? Verkar hur bra som helst, längtar till jag får se den själv!

Jepp, just den. Jag gillade den skarpt, en film av den typen jag gillar. Lite Matrix utan så mycket specialeffekter över det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in