Såg "the Prodigy". Helt ok skräckis! Det rör sig om ett besatt barn. Bättre än vad jag hade förväntat mig då jag alltid har låga förväntningar på gengren. 3,5/ 5.
Ska du se Lyrro sen med, förutsatt att du inte har sett den? Jag har bara sett nämnda Lyrro men aldrig Yrrol men hört en del gott om den, ligger på datorn så får ta itu med den sen.
Jag har inte sett Lyrro än men jag tänker se den nån gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Mitt minne sviktar rejält när det kommer till Vinyan. Men du borde se fler filmer av Fabrice du Welz om du inte gjort det, Calvaire och Alléluia är riktigt bra!
Har bara hunnit se Vinyan än så länge men jag tyckte den var bra så jag kommer nog att se fler filmer av Fabrice du Welz i framtiden också.
En ung man blir tillfångatagen och slav till romarna...
Kan inte mäta sig med filmen från 1959 men storyn är så pass bra att den håller ändå - ända fram till kulmen och den rafflande hästkapplöpningsscenen. Inledningen är dock lite trevande, känns som kostymdrama snarare än tidsenligt.
Många år har gått sedan originalet och ena huvudpersonen (Michael Douglas) är borta. Katastrof? Enligt betygsättarna på IMDB, men inte enligt mig.
Sharon Stone tycker jag gör sig mycket bra i sin roll. Sexet och våldet är realistiskt (Ingen familjefilm precis..). Filmen påminner delvis om första, men skulle kunna stå som fristående film också. Den är rå och suggestiv.
Likt filmerna om Hannibal Lector är det givetvis överdrivet. Visst finns det saker man kan klanka ner på, men den är underhållande. För att vara en sådan här typ av efterföljare tycker jag den står sig bra (en film som inte var menat som en given efterföljare från start).
"Mourning his dead child, a haunted Vietnam War veteran attempts to uncover his past while suffering from a severe case of dissociation. To do so, he must decipher reality and life from his own dreams, delusions, and perceptions of death"
Mel Gibson spelar en man som ska skriva ordböcker med hjälp av allmänheten då det tar lång tid och är nästintill omöjligt.
Sean Penn spelar en galning som hjälper till att tolka massa ord och är väl hans bästa framträdande jag sett tror jag.
Filmen är inte spännande eller någon intressant story men skådespelet och karaktärerna är välgjorda/skrivna.
En vackert gjord rulle.
När mörkret faller
En bra, spännande och välgjord film med väldigt bra skådespelare. Har sett denna några gånger nu och kan starkt rekommendera den till er som inte sett den.
Rulle om en sadistisk polis på 50-talet (tror jag? såg ut som det) som hamnar i allt djupare trubbel pga sina våldsamma tendenser.
Casey Affleck är (som alltid) väldigt övertygande i sin roll, men det är ett väldigt slätstruket och förtutsägbart manus. Har inte läst boken filmen baseras på, så jag har ingen aning om hur mycket förlagan spelar in i det kassa manuset, men det var hur som helst inte en särskild minnesvärd film. Dock relativt välregisserad med ett par grova våldsscener man minns desto bättre.
Walking Dead tema.
Sämsta filmen jag sett på länge. Kanske blandade jag ihop filmen med trailern från en annan film som jag såg förra sommaren på bio.
Bland de sämsta actionscenerna man kan se i en film. Människor står i bakhåll och skjuter hundratals skott mot de goda soldaterna som givetvis klarar sig utan en skråma. Gång efter gång.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!