2017-01-30, 01:04
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Taxi Driver 1976

Gillar Scorsese. Framförallt wolf of wall st. och goodfellas.

Taxi Driver är inte min favoritfilm direkt, kände igen mig i huvudkaraktären på ett emotionellt plan alldeles för mycket.
Hela stämningen genom filmen är miserabel, och huvudkaraktärens dragning och samtida förakt åt det djävulska eländet vi har i världen känns kusligt familjärt.

2/5
Har svårt för dina motiveringar till det låga betyget. Är du socialarbetare ?
Citera
2017-01-30, 02:35
Medlem
RetroLovers avatar
The Green Inferno
Kanske lite trög i början, men annars helt ok. Kan rekommendera den som underhållande tidsfördriv för alla som gillar lite gore. Skulle nog ge den 3/5.
Citera
2017-01-30, 03:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
The Park is Mine (1985)

TV-film där Tommy Lee Jones spelar den halvt nedgångne Vietnam-veteranen Mitch vars veterankompis begår självmord. Genom ett brev får Mitch reda på att kompisen planerade att belägra Central Park som ett statement att samhället inte ska ignorera veteraner och alla andra i samhället som inte får sina röster hörda.

Mitch hittar kompisens vapenförråd, förstår att hela Central Park är minerad och bestämmer sig för att fullfölja uppgiften. Belägringen av Central Park inleds och snabbt har Mitch tilldragit sig både på polisens och politikernas intresse.

Handlingen ger ifrån sig lite First Blood-vibbar men filmen överlag är rätt lökig och jag hade gärna sett mer action. Men The Park is Mine har ett bra budskap om hur veteraner inte får den hjälp de behöver, vilket tyvärr är relevant än idag. Tommy Lee Jones som labil antihjälte var också en positiv hållpunkt.

Rolig kuriosa är att filmen är kanadensisk och var den första filmen som gjordes för tv-kanalen HBO.

Betyg: 2/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2017-01-30 kl. 03:24.
Citera
2017-01-30, 04:01
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Har svårt för dina motiveringar till det låga betyget. Är du socialarbetare ?
Nej. Arbetat som säljare, tänker utbilda mig till psykolog ev läkare.

Däremot är jag författaren bakom (FB) Jag stärks utav tanken att mörda tjejer. och (FB) Relation med psykfall.

Hjälpte inte att jag såg filmen i tjejens lägenhet när jag haft flera dagar av förväntansångest och bråk. Därmed det låga betyget.

Så utifrån mina ögon var filmen jobbig att se på och inte särskilt givande på något plan faktiskt.

En jobbig filmupplevelse, och då menar jag inte jobbig i en "skräckfilms-upplevelse" bemärkelse utan snarare som att se en övervaknings-film av sin mor bli rövknullad av ett gäng afrikaner på tunnelbanan-jobbig.

Föredrar kriminal-thriller framför psykologi-thriller.
Speciellt när jag kan koppla mina tankar/känslor till huvudkaraktären.
Jag vill inte se mig själv såhär inom dom närmsta dagarna: https://68.media.tumblr.com/842ce6c7...j1i6o1_500.gif
Senast redigerad av Ravenbox 2017-01-30 kl. 04:08.
Citera
2017-01-30, 15:20
Medlem
Train to busan

Helt klart den bästa "zombie" filmen jag någonsin sett.

Utklassar dom andra Hollywood filmerna där ute.

Bra skådespelare, bra handling samt välgjord och oförutsägbart i många sekvenser.

Inte ofta jag ger en film i detta ämne såhär högt betyg.

8,5/10

Tror att Hollywood kommer göra en kopia och köpa rättigheterna och att det blir en skitfilm .
Citera
2017-01-30, 15:22
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
Train to busan

Bra skådespelare, bra handling samt välgjord och oförutsägbart i många sekvenser.
Hur (eller var) är den oförutsägbar?
Citera
2017-01-30, 15:30
Medlem
Fantastiska vidunder och var man hittar dem

Helt OK film att slötitta på en söndag .

Tycker om Harry Potter filmerna mycket mer.

Huvudrollskådespelaren Eddie Redmayne var inte gjord för denna roll. irriterande dialoger och ansiktsuttryck under hela filmen.

Tycker också att Collin Farell inte passade in i sin roll.

Överraskande bra var däremot Dan Fogler

Den får 6,5/10
Citera
2017-01-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Hur (eller var) är den oförutsägbar?

Normalt sett så är jag väldigt duktig på att förutse vad som skall komma ske.

Men det var flertal gånger jag gissade fel i mitt huvud medans jag såg filmen då jag faktiskt blev överraskad flertal gånger. Det gillar jag då väldigt många filmer är lätt att se in i framtiden (vilka som ska dö osv) i dagens nya filmer.

Men vill inte spoila olika frekvenser om du inte sett den , kolla och återkom kring vad du tycker
Citera
2017-01-30, 16:14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Normalt sett så är jag väldigt duktig på att förutse vad som skall komma ske.

Men det var flertal gånger jag gissade fel i mitt huvud medans jag såg filmen då jag faktiskt blev överraskad flertal gånger. Det gillar jag då väldigt många filmer är lätt att se in i framtiden (vilka som ska dö osv) i dagens nya filmer.

Men vill inte spoila olika frekvenser om du inte sett den , kolla och återkom kring vad du tycker
Jag har sett den, och tyckte att den var allt annat än oförutsägbar.
Citera
2017-01-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag har sett den, och tyckte att den var allt annat än oförutsägbar.

Kul för dig att du kan se in i framtiden!

Vi har då olika åsikter

Citera
2017-01-30, 16:41
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Kul för dig att du kan se in i framtiden!

Vi har då olika åsikter

Det handlar inte om att se in i framtiden. Det handlar om hur scener och karaktärer framställs.

Att den superduperjättemegaonda själviska chefen skulle överleva länge på bekostnad av andra var ganska uppenbart, ja.
Citera
2017-01-30, 17:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
The Green Inferno
Kanske lite trög i början, men annars helt ok. Kan rekommendera den som underhållande tidsfördriv för alla som gillar lite gore. Skulle nog ge den 3/5.
Hade hyfsat höga förväntningar när jag såg filmen. Tycker också att den var helt ok trots att den var rätt simpel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in