2019-03-25, 20:46
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Dragged Across Concrete (2018)

Craig Zahlers senaste där Mel Gibson och Vince Vaughn spelar ett par (för) hårda snutar med stenansikten som efter att ha blivit avstängda från tjänsten pga övervåld bestämmer sig för att gå över andra sidan lagen på riktigt i hopp om att samla ihop cash som Gibsons karaktär är desperat efter. Lång rulle som likt Zahlers tidigare är medvetet långsam och illavarslande, med grovt våld när det väl brakar lös. Snygg, välspelad och underhållande dialog. Läst att en del säger att den påminner om poliziotteschi-filmer, och det ligger det väl kanske något i. Känner mig lite för slö idag för att skriva mer än så (för det finns betydligt mer att skriva), men det får räcka. 8/10

EDIT: Kan tilläggas att filmen (likt Zahlers tidigare) föga förvånande aggraverat diverse PK-kritiker, så bonuspoäng för underhållningen det gav att läsa dessa recensioner.

Har du sett Brawl in Cell Block 99 & Bone Tomahawk. Zahlers tidigare, om ja va tyckte du ?

Han har bra track record nu.
Citera
2019-03-25, 20:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Har du sett Brawl in Cell Block 99 & Bone Tomahawk. Zahlers tidigare, om ja va tyckte du ?

Självklart. Bone Tomahawk tycker jag är fantastisk, som synes här. Brawl in Cell Block 99 är även det en mycket bra film, även om vare sig den eller Dragged Across Concrete spelar i samma liga som Bone Tomahawk.
Citera
2019-03-25, 20:53
Medlem
Mubutus avatar
Citat:

Bone Tomahawk är klart bra, rätt brutal stundvis!
Citera
2019-03-25, 21:13
Medlem
santacls avatar
Citat:
Självklart. Bone Tomahawk tycker jag är fantastisk, som synes här. Brawl in Cell Block 99 är även det en mycket bra film, även om vare sig den eller Dragged Across Concrete spelar i samma liga som Bone Tomahawk.

Får bli Dragged Across Concrete för egen del snart, ser fram emot denna.
Citera
2019-03-25, 21:14
Medlem
santacls avatar
Citat:
Får bli Dragged Across Concrete för egen del snart, ser fram emot denna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Bone Tomahawk är klart bra, rätt brutal stundvis!

Indeed it is.
Citera
2019-03-25, 22:09
Medlem
Messerschmittzs avatar
Never Grew Old https://youtu.be/cyAuYuOP-Cg Precis så deprimerande, nattsvart och brutal som en western film i moll dur ska vara och som berättar en historia utan större hopp.Dom dyker upp då och då och här var ju även John Cusack med.Där ser man.
Senast redigerad av Messerschmittz 2019-03-25 kl. 22:14.
Citera
2019-03-26, 00:13
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Dragged Across Concrete (2018)

Craig Zahlers senaste där Mel Gibson och Vince Vaughn spelar ett par (för) hårda snutar med stenansikten som efter att ha blivit avstängda från tjänsten pga övervåld bestämmer sig för att gå över andra sidan lagen på riktigt i hopp om att samla ihop cash som Gibsons karaktär är desperat efter. Lång rulle som likt Zahlers tidigare är medvetet långsam och illavarslande, med grovt våld när det väl brakar lös. Snygg, välspelad och underhållande dialog. Läst att en del säger att den påminner om poliziotteschi-filmer, och det ligger det väl kanske något i. Känner mig lite för slö idag för att skriva mer än så (för det finns betydligt mer att skriva), men det får räcka. 8/10

EDIT: Kan tilläggas att filmen (likt Zahlers tidigare) föga förvånande aggraverat diverse PK-kritiker, så bonuspoäng för underhållningen det gav att läsa dessa recensioner.

Den mest spännande regissören just nu enligt mig, jävligt duktig. Ska se Dragged Across Concrete framöver och måste säga att jag är oerhört peppad. Ska minst sagt bli intressant att se resterande filmer i hans karriär.
Citera
2019-03-26, 04:23
Medlem
såg Dragged across concrete precis. Klockren film! Riktigt jävla bra. 9/10
Citera
2019-03-26, 17:59
Bannlyst
Kursk (2018)

71 sjömän är på en ubåt som exploderar och dem få överlevarna måste kämpa.

Det jag gillade med filmen var dem första 15 min när man fick se sjömännens kamratskap som kändes genuin.
Sedan är det bara ett sömnpiller när dem väntar o kämpar.

Kolla istället på filmen 41 eller 43 eller va den heter med Sydamerikanerna som fastnar i en grotta.

5.5/10

https://m.imdb.com/title/tt4951982/?ref=m_nv_sr_1
Senast redigerad av Schibban 2019-03-26 kl. 18:02.
Citera
2019-03-26, 18:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Wind River och året var 2017
https://www.imdb.com/title/tt5362988/?ref_=nv_sr_1

Jag måste skriva att jag blev överraskad när jag såg betyget på IMDB (7,7 / 10). Det låter som en bra rulle det, men är det..?

Personkemin mellan dom flesta karaktärerna i filmen är stel som tusan. Starten av filmen kommer inte övertyga många. När filmen passerat 1/3 eller 1/2 blir den däremot bättre. Det finns genuint bra inslag av dialog och action i denna film även mindre detaljer som gör filmen lite unik, men mycket känns slumpmässigt och helheten är inte jättestark.

Det ska tydligen varit regissörens första film och i mina ögon märktes det. Det gjordes misstag och klumpiga saker som många andra hade undvikit. Filmens starka poänger gör dock att man kan förlåta mycket av det svagare... En allt som allt "okej"-film ändå.

Betyg?
En av de bättre filmer jag sett på sistone, men den är på intet sätt fantastisk.
Citera
2019-03-26, 19:34
Medlem
ReDefiners avatar
Kärlekens raseri (2004)

En pojke håller på att försvinna upp i det blå ombord på en ballong. En handfull män försöker desperat få ned ballongen genom att klänga sig fast på utsidan. Ett klassiskt dilemma, så länge alla hänger kvar kanske de kan få ned den men om någon släpper...

Daniel Craig och Rhys Ifans spelar två av männen där den senare blir besatt av den förre efter vad de varit med om.

Tycker denna film är riktigt bra. Manuset håller hyggligt ihop (baserat på McEwans roman som det är) och skådespelarinsatserna är goda. Det enda jag störde mig lite på var att filmen blir lite spretig efter det mäktiga introt. Trådarna som ska knytas ihop blir ett par för många.

7 av 10
Citera
2019-03-27, 02:24
Bannlyst
Green Book (2018)

Viggo Mortensen lika bra som vanligt.
En rätt underhållande film, budskapet är en aning uttjatat, Rasism bla.

Tycker den har fått lite väl mycket ros, bra film men inget jätte märkvärdig.

7/10

https://m.imdb.com/title/tt6966692/?ref=m_nv_sr_1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in