Citat:
Ursprungligen postat av
Tenedor
The Green Mile är ingen favorit hos mig. Jag har bara sett den en gång (länge sedan), men om jag minns rätt blev det 6/10 där. Hanks har jag lite svårt för. Han är inte dålig, men överskattad. Måste visserligen se om den, eftersom jag har en del andra konstiga betyg från den tiden.
Stand By Me har jag aldrig betygsatt. Jag såg den som barn, vilket hade gjort ett betyg orättvist. Jag vill verkligen se den igen. Har jag rätt när jag tänker på den som en dramavariant på It? Rob Reiner gjorde trots allt Misery, vilket inte direkt minskar intresset för hans filmer.
Tycker att du bör se om båda då du får tid och har lust, väldigt bra och fina filmer båda två där jag nog tycker att
Stand by Me sticker ut lite extra, den har en fin känsla av 50-tal och gillar man coming of age-historier är den en utav hörnstenarna. Vad gäller
The Green Mile är det också en fin men samtidigt en djupt känslosam och tragisk historia. Mycket bättre än den enormt överskattade
Shawshank Redemption, Tom Hanks är bra i den, som i det mesta men numera avlidne Michael Clark Duncan själ showen totalt, han är enastående i sin roll. Sen fanns det några andra fina biroller med i filmen vill jag minnas, som Barry Pepper och David Morse (oftast bra i allt han är med i).
På tal om
Hud och Paul Newman som det har snackats om i tråden så är det en riktigt bra film, som jag måste se om snart igen, men minns den som mycket bra.