En familj terroriseras av onda andra i en förort till London. Till slut kallas kyrkan in och sedermera spökjägarparet in för att gå till botten med mysteriet...
Exorcism, barn som är besatta och medier - upprepade teman och knappast originellt. Men trots detta är filmen sevärd, inte minst på grund av miljöerna men också en story som är tillräckligt engagerande. En bra fortsättning till första filmen, inte minst för att få lite sammanhang...
En intern på fängelset San Quentin har djärv flyktplan.
Börkar väl rätt hyfsat, men kommer av sig ju längre filmen lider.
Fången har en bror, som bryter sig in i fängelset och gömmer sig.
Sedan byter dom plats, inte bara en gång, utan flera.
Tappade räkningen på alla gånger dom klättrade över fängelsemuren.
Noir vete katten om det var, dessutom var den rätt tråkig. 2/5
Ännu en gång hamnade jag på den här ryska sidan.
Vet inte vad det är för sida, men filmer har dom.
Har sett den tidigare men kom inte ihåg ett smack, märkligt. Det var först i slutet jag började känna igen mig. Filmen var nog bättre nu än första gången jag såg den. Jag satt bara och förundrades över hur bra den var, fastän jag hade glömt det mesta.
Det fanns ändå svagheter. Man skulle möjligtvis ha kunnat krama ur mera i slutet, skruva till det lite mer. Sen undrar jag varför advokaten kom in i bilden så snabbt. Men det är kanske så i USA att man behöver en advokat.
USA och 70-tal. Nyinflyttad familj upptäcker snart att allting inte står rätt till. Efter en föreläsning kontaktar dom paret Warren, experter inom övernaturliga väsen och demoner. Till slut flyttar ett stort team in i det hemsökta huset och snart börjar den ena märkliga händelsen efter den andra att inträffa...
Denna skräckfilm har det mesta. Väver in händelserna i en historisk kontext med ramhandling kring parret Warren och deras vardag och familjeliv. Innehåller en hel del gastkramande scener ända fram till klimax...
Kate Winslet, Geoffrey Rush, Michael Caine, Joaquin Phoenix. Ingen dålig lista med skådespelare det. Hur exakt dom fått in alla dessa i denna väldigt udda rulle är dock inget jag kan svara på.
Filmen är absurd, vulgär, rolig, smart, smått äcklig, rå och intelligent. Skådespeleriet skiner ofta till både fysiskt och i dialog.
En film som verkligen utmanar det lättsmälta Hollywood, men jag vet ärligt inte vad jag ska tycka. Om du är ute efter något utöver Mission Impossible, Disney eller Hugh Grant kanske denna kan vara något.
Jag har tänkt beta av lite nyproducerat netflix-material som inte ska suga eller vara mediokert. Den här har ju precis som mkt annat netflix-producerat med regissörer i ropet klassats som hans klart sämsta. Tyckte dock att den var klart bättre än väntat. Nu är jag en sucker för såna där locations oxå iofs. Det kan ha att göra med att jag inte tyckte att de två första var så fantastiska utan bara rätt bra. Den här är dock lite mer arty. Mkt våld oxå, inte tråkigt på nåt sätt nånstans.
Björn Skifs och ett antal kända/halvkända svenska skådespelare ifrån den tiden. En film som verkligen växlar mellan humor och action. Inte helt olikt Jönssonligan.
Likt Björn Skifs tidigare film "Strul" har denna inte tagit tidens tand särskilt bra, men lite bättre än sin föregångare. Jag tycker handlingen är lite simplare här och eventuellt hade dom lite större budget också. Vilket hjälper. Det är även kul att se Stockholm anno 1991.
Trots att mycket händer dalade intresset även i denna film (likaså gällande Strul), men viss charm har den. Tycker även en skådespelerska jag inte känner igen är söt.
En ganska bra superhjältefilm, vilket är ganska ovanligt anser jag... Serietidningshjältar på film brukar ju oftast kännas lite löjliga, barnsliga och malplacerade... Det enda som är löjeväckande med den här filmen är att Batman pratar med en onaturligt hes, sträv och mörk röst, som en paraodi på Clint Eastwood eller nåt... Annars riktigt bra underhållning - med fint foto, kul story, bra stunts och specialeffekter, adekvata kostymer och bra skådespelare...
3/5
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-11-05 kl. 18:50.
Det enda som är löjeväckande med den här filmen är att Batman pratar med en onaturligt hes, sträv och mörk röst, som en paraodi på Clint Eastwood eller nåt...
Fast det är såklart för att dölja sin identitet.
Det jag finner mer dumt är att han använder den rösten när han pratar med folk som redan vet vem han är.
Jag tog och kollade på Cowboys vs Aliens (2011). Såg den när den var ny men nu när jag såg den igen slogs jag av hur arisk den är. Egentligen bara vita skådespelare (förutom indianerna), och Daniel Craig är med som den ultimate ariska mannen som slår folk på käften och räddar världen. Halvjuden Harrison Ford gör en ok insats han också, men känns lite trött och gammal.
Det är en bra film men inget man ska kolla om man vill se en så kallad "seriös film". Filmen handlar ändå om cowboys som slåss mot utomjordingar.
3/5
Senast redigerad av judekoll 2018-11-05 kl. 21:56.
Kate Winslet, Geoffrey Rush, Michael Caine, Joaquin Phoenix. Ingen dålig lista med skådespelare det. Hur exakt dom fått in alla dessa i denna väldigt udda rulle är dock inget jag kan svara på.
Filmen är absurd, vulgär, rolig, smart, smått äcklig, rå och intelligent. Skådespeleriet skiner ofta till både fysiskt och i dialog.
En film som verkligen utmanar det lättsmälta Hollywood, men jag vet ärligt inte vad jag ska tycka. Om du är ute efter något utöver Mission Impossible, Disney eller Hugh Grant kanske denna kan vara något.
Betyg?
Någon som sett denna? Vad tyckte du?
En bra film, utan tvekan. Skulle ge den 4/5. Gillar inte De Sade annars, då han är en porrskadad bajsporrs-galning som idag vänstern har som förebild, men filmen är bra! Bra skådisar, fin atmosfär och känsla.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!