Vi slängs in den tredje filmen om Wolverine med Hugh Jackman. Det förklaras väldigt lite i starten. Jag förstod inte särskilt mycket och det kändes mer som en "Mad Max"-film än något ifrån Marvel. Knepig start. Den blir dock bättre.
Filmen förklaras eftersom och tar oväntade steg framåt. En sak som härstammar ifrån annan Marvel film dyker upp och är riktigt snyggt gjort. Handlingen blir tyngre och tyngre med vägen.
Patrick Stewart är med och gubben har fortfarande humor. Litet plus för honom. Actionscenerna är råa och snyggt gjorda. Plus för det också.
Filmen är aningen spretig, men överlag gillade jag denna film. Precis som jag tyckt om tidigare filmer om Wolverine. Jag förstår att alla Marvel-filmer (då det är så jäkla många) inte kan vara likadana, men den här visar att dom faktiskt kan göra genuint bra film istället för det mediokra med stor budget som många av dom andra filmerna är.
Stantonligan är på väg "hem" till Carson city igen efter flera misslyckade rånarår i Mexiko.
För en gångs skull vet vi exakt dag dramat utspelar sig, 22 maj 1897.
I Carson city ska titelmatchen i tungviktsboxning mellan Fitzsimmons och Corbett gå av stapeln.
Gänget har fått erfara att gamla vilda western är på utdöende.
Men man får en ide, att stjäla biljettkassan för boxningsmatchen.
Men filmen är väldigt rörig, flera gäng är på plats i stan, dessutom är en massa romantik som är helt malplacerad, det är synd, för kuppiden är rätt bra.
Nåväl, man genomför rånet, skurkarna blir oense och börjar skjuta på varandra.
Kvar blir ligaledaren, som nu byter sida, återbördar pengarna, blir sheriff, och får sin kärleksdam som han lämnat flera år tidigare.
Filmen var i färg, men det hjälps inte. 2/5 får det bli.
Puck och Einar blir inbjudna till ett gods roslagen, snart liggger det lik i drivor
Har sagt det förut, vet inte varför dom här Langdeckarna inte blir engagerande, men dom är riktigt tråkiga.
Man kan ju alltid glädja sig åt att man ansträngt sig för den tidstypiska miljön, mycket bra in i minsta detalj.
Bilarna är Ford Anglia/Prefect 1958 eller-59.
En Kaiser Manhattan, troligen en 53a, mycket ovanlig bil. 2+/5
En historia baserad på verkliga händelser och här har dom fått tag på en rätt udda och intresserant berättelse. Det handlar om en framstående skribent på framgångsrik tidning som använder charm och lögner för att imponera med sina artiklar.
Huvudpersonen är Hayden Christensen som är mest känd för att varit med i två Star Wars-filmer. Denna film gjordes mellan dessa filmer och han är mycket bättre här än vad han någonsin var i Star Wars. Jag tror att Hayden Christensen väntade sig att bli nästa Brad Pitt, Tom Cruise (som förövrigt är med i bakgrunden till denna film), Robert Redford, Mel Gibson stil av skådespelare och bli gigantisk, men det blev han inte. Dock har han varit med i en flertalet filmer och har det säkert ganska bra ändå.
Filmen väcker ganska många frågor medan man tittar på den och definitivt värd att spana in. Jag är inte så mycket för denna stil av filmer generellt, men den här var en positiv överraskning.
En historia baserad på verkliga händelser och här har dom fått tag på en rätt udda och intresserant berättelse. Det handlar om en framstående skribent på framgångsrik tidning som använder charm och lögner för att imponera med sina artiklar.
Huvudpersonen är Hayden Christensen som är mest känd för att varit med i två Star Wars-filmer. Denna film gjordes mellan dessa filmer och han är mycket bättre här än vad han någonsin var i Star Wars. Jag tror att Hayden Christensen väntade sig att bli nästa Brad Pitt, Tom Cruise (som förövrigt är med i bakgrunden till denna film), Robert Redford, Mel Gibson stil av skådespelare och bli gigantisk, men det blev han inte. Dock har han varit med i en flertalet filmer och har det säkert ganska bra ändå.
Filmen väcker ganska många frågor medan man tittar på den och definitivt värd att spana in. Jag är inte så mycket för denna stil av filmer generellt, men den här var en positiv överraskning.
Betyg?
Stark 3 / 5
Tråkigt att det inte gick bättre för Christensen. Star Wars Episode II & III är ju hans filmer och han är överhuvudtaget den vassaste skådisen som har spelat i någon av SW-filmerna, fast det säger inte så mycket i och för sig.
Extinction (2018). Kul koncept & twists, men utförandet är vansinnigt tråkigt. Manuset är okej men förlitar sig mer på konceptet än något annat, medan allt annat - produktionen i helhet, helt enkelt - stinker lång väg. En svag 5/10.
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Tråkigt att det inte gick bättre för Christensen. Star Wars Episode II & III är ju hans filmer och han är överhuvudtaget den vassaste skådisen som har spelat i någon av SW-filmerna, fast det säger inte så mycket i och för sig.
Smaken är som baken, I guess. Jag tycker Christensen var hejdlöst usel i SW-filmerna. Inte ensam om att vara dålig skådis där, men definitivt i bottenskrapet.
Extinction (2018). Kul koncept & twists, men utförandet är vansinnigt tråkigt. Manuset är okej men förlitar sig mer på konceptet än något annat, medan allt annat - produktionen i helhet, helt enkelt - stinker lång väg. En svag 5/10.
Smaken är som baken, I guess. Jag tycker Christensen var hejdlöst usel i SW-filmerna. Inte ensam om att vara dålig skådis där, men definitivt i bottenskrapet.
Uppenbarligen. Jag ska förtydliga att jag menar den vassaste skådisen som har haft en större roll, han klår givetvis inte Dern och Lee.
Nä, det gick inte vägen alls för honom... Sista filmen som jag såg honom i var Vanishing on 7th Street i regi av Brad Anderson, och den minns jag som riktigt rutten.
Nä, det gick inte vägen alls för honom... Sista filmen som jag såg honom i var Vanishing on 7th Street i regi av Brad Anderson, och den minns jag som riktigt rutten.
Fy fan den filmen hade jag nästan helt förträngt, riktigt usel, jag minns så väl att jag hade förväntningar på den med tanke på vad Brad Anderson gjort tidigare, t.ex. The Machinist. Iofs tycker jag att han hämtade upp sig någorlunda med Eliza Graves (Stonehearst Asylum), den var ganska charmig.
Har du sett Life as a House? Den blev en av mina favoriter när den kom, jag borde se om den.
Uppenbarligen. Jag ska förtydliga att jag menar den vassaste skådisen som har haft en större roll, han klår givetvis inte Dern och Lee.
Jag tycker nog ändå Ewan McGregor, Liam Neeson, Christopher Lee, Carrie Fisher, Harrison Ford samtliga är mycket bättre än Hayden Christensen (i de filmerna).
Däremot har jag sett honom i annat och han är ju bra mycket bättre när Lucas inte står för regin.
Lucas verkar ha en fallenhet för att regissera skådespelare till att bli så träiga som möjligt. Sen sitter han i intervjuer och säger "att det var meningen", som om det skulle vara en ursäkt.
Fy fan den filmen hade jag nästan helt förträngt, riktigt usel, jag minns så väl att jag hade förväntningar på den med tanke på vad Brad Anderson gjort tidigare, t.ex. The Machinist. Iofs tycker jag att han hämtade upp sig någorlunda med Eliza Graves (Stonehearst Asylum), den var ganska charmig.
Precis, det är ingen film som lämnade några bestående intryck direkt, lättglömd film som det mesta som han gjort efteråt, och vet att jag har sett Stonehearst Asylum men den har jag inga minnen av heller. Brad Anderson började ju svinbra med Session 9 och följde upp med The Machinist, därefter kom det en radda missar. Man börjar ju undra lite vad som egentligen hände?
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Har du sett Life as a House? Den blev en av mina favoriter när den kom, jag borde se om den.
Inte sett den och kände inte alls till den förrän du skrev ditt inlägg, så kollade upp den nu och ser onekligen intressant ut! Förutom Christensen är Kevin Kline, Kristen Scott Thomas och Jena Malone med. Så ja, den skall jag genast leta upp! Tack!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!