Citat:
The Nice Guys | Årgång: 2016
http://www.imdb.com/title/tt3799694/?ref_=nv_sr_1
Filmen är mer en komedi-action än en action-komedi. Äldre rullar med tillsynes liknande upplägg är ofta mer fokuserade på handling och action med lite komedi i sig. Den här filmen leker mer med konceptet.
Det är mycket humor i olika former. Family Guy-humor, slapstick, sexuell, barnslig och säkerligen mycket mer. Långtifrån all humor var min smak, men tillräckligt för att gilla filmen.
Handlingen är en ironisk sådan på liknande filmer och mycket händer som gör att filmen inte riktigt kan kategoriseras med exempelvis Dödligt vapen eller 48 timmar. Filmen är inte lika "rak" som nämnda utan svänger på olika sätt.
Det tog ett tag innan jag började uppskatta filmen, men sedan höll den måttet. Russell Crowe och Ryan Gosling fungerar rätt bra ihop.
Betyg? 3 + / 5
http://www.imdb.com/title/tt3799694/?ref_=nv_sr_1
Filmen är mer en komedi-action än en action-komedi. Äldre rullar med tillsynes liknande upplägg är ofta mer fokuserade på handling och action med lite komedi i sig. Den här filmen leker mer med konceptet.
Det är mycket humor i olika former. Family Guy-humor, slapstick, sexuell, barnslig och säkerligen mycket mer. Långtifrån all humor var min smak, men tillräckligt för att gilla filmen.
Handlingen är en ironisk sådan på liknande filmer och mycket händer som gör att filmen inte riktigt kan kategoriseras med exempelvis Dödligt vapen eller 48 timmar. Filmen är inte lika "rak" som nämnda utan svänger på olika sätt.
Det tog ett tag innan jag började uppskatta filmen, men sedan höll den måttet. Russell Crowe och Ryan Gosling fungerar rätt bra ihop.
Filmen ger upplägg för en fortsättning, men om jag inte fått fel information hade denna film inte gått tillräckligt bra för att få en efterföljare. Åtminstone inte i detta läge. Vilket är lite synd. Jag kan faktiskt tänka mig att en efterföljare skulle kunna bli lika bra eller bättre. Då filmen kanske är väl spretig för den vanlige biotittaren och humorn ibland för rå för den kristna amerikanska publiken har jag ändå viss förståelse att denna film inte är kändare än vad den är.
Betyg? 3 + / 5
Har du sett regisörens tidigare film; Kiss, kiss, bang, bang? Den är ganska lik Nice Guys fast i mitt tycke mycket bättre