The fall
En väldigt mysig film som kretsar rund vänskap, hämnd och nyfikenhet.
Innan man kan säga något om filmen så måste man ge cred till catinca som spelar den lilla flickan i filmen då hon utan tvivel är den bästa barn skådespelerskan jag har sett på år och dar! Man dras till hennes karaktär omedelbart olikt 99% av alla andra barnskådespelare som endast får en att grina.
Filmen i sig är väldigt vackert gjord med otroligt kreativa miljöer, kostymer och allmänt bra kemi mellan skådespelarna.
Filmens största svagheter är dels dess tempo då det ibland går från 1 till 10 på en sekund och vice versa. Slutet var även något plötsligt men lätt något man kan se förbi.
svag 8/10
X-men apocalypse
Okej, nu har man sett en del X-men filmer genom åren och det har alltid varit en träff eller miss men aldrig något i mitten. Och det är inget undantag i detta fallet.
Nej, det här var utan tvivel den sämsta filmen jag sett i år!
Så många plotholes, dåligt skådespeleri och fruktansvärt skrivet.
Trots att de flesta säger att x-men 3 är seriens sämsta så har Wolverine origins i min åsikt hållt det förnedrande priset. Tills nu.
Sammanfattning, undvik x-men apocalypse!
2/10
Citat:
Ursprungligen postat av
skrek
Jag älskade den filmen när den kom. Tyckte den var helt otrolig och minst lika bra som systerfilmen Being John Malkovich. Men när jag såg om den för ett par månader sedan för första gången sedan dess var jag inte lika imponerad. Det är fortfarande en riktigt bra film men den där känslan av att ha sett något otroligt kanske bara infinner sig första gången?
Själv har jag sett:
Inside Llewyn Davis (2013)
Jag älskade Coen-bröderna från det att Barton Fink kom och följde deras karriär slaviskt. Det kändes som de inte kunde göra en dålig film. Deras lägstanivå var liksom riktigt bra. Sen kom en liten svacka med Intolerable Cruelty och Ladykillers som kändes i första fallet ointressant och i andra fallet en svagare version av originalet. Sedan var det back on track med No Country for Old Men och Burn After Reading som båda var riktigt bra. Sedan sjönk det som en sten med A Serious Man som jag inte kommer ihåg nåt av annat än att jag inte gillade den alls och så True Grit som verkade så lovande men som kändes som en trevlig axelryckning och en därmed en stor besvikelse i jämförelse med vad det kunde ha varit. Då gav jag upp Coen-bröderna kan man säga. Struntade i att hålla koll på deras nya filmer.
Being John Malkovich har sina höjdpunkter men i slutänden är det helt klart en överhypad film.
Jag var visserligen något ung när jag först såg den men minns en rätt så sur smak när eftertexterna började rulla så jag känner inget behov av att se den igen.
Så ska man jämföra den med adaption så vinner helt klart adaption i min bok.
Och vad som gäller Coen bröderna så är väl det en 50/50 chansning numera.
Men inside LD var i mitt tycke en trevlig fläkt. En väldigt jordnära och enkel-relaterad humor med en lättsam story. Vilket jag även fann så fantastisk i big lebowski.