2016-06-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Här är det någon som har fått i sig liiiite för mycket sill. Det mesta som Hollywood spottar ut (nu för tiden) är koncentrerad dynga. Sen är väl även filmen du snackar om, Behind the Candelabra, en tv-produktion? Regissören har sagt att filmen blev nekad av Hollywood för att den var "too gay"...

Ni kommunister tycker bara för tyckandets egen skull. Du tycker ju att Rocky-filmerna är det bästa du sett, men du din jävla nolla, du kan ju omöjligt erkänna det.

Jag både spyr och pissar på dig!!

Om du kommer på tanken att avsluta ditt miserabla liv så hör av dig, jag kan med lätthet ordna fram det som krävs. Det kostar ju en slant.
Citera
2016-06-24, 23:24
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Ni kommunister tycker bara för tyckandets egen skull. Du tycker ju att Rocky-filmerna är det bästa du sett, men du din jävla nolla, du kan ju omöjligt erkänna det.

Jag både spyr och pissar på dig!!

Om du kommer på tanken att avsluta ditt miserabla liv så hör av dig, jag kan med lätthet ordna fram det som krävs. Det kostar ju en slant.

Några av mina absoluta favoritfilmer är Hollywood-producerade. På 70, 90 och 00-talet kom det en massa fantastiska filmer från Hollywood, men nu har franchise-, remake- och reboot-tänket tagit över på ett alltför stort sätt.

Att du är så as-arg på midsommar är ju smått tragiskt. Stackars mänska.
Citera
2016-06-24, 23:50
Medlem
Situationss avatar
The Revenant (Iñárritu, 2015)

Ännu en överreklamerad film där man mot bättre vetande vågat lita på hypen och hoppas på något svingrymt. Så fel man kan ha.

Förvisso är det, som så många skrikit sig hesa om, en ren uppvisning i teknisk skicklighet men vad fan gör det när filmen är helt substanslös och totalt ickesägande?

Inte nog med att filmen är så sinnessjukt orealistisk att Little Big Man framstår som diskbänksrealism i jämförelse - dess symbolik och imiterande av arthouseregissörer och -filmer (som Iñárritu uppenbarligen lyckats lura folk att han sysslar med) är så platt och skrattretande att det mer påminner om vad man kan förvänta sig från någon valfri estetgymnasists slutprojekt i filmkursen än något annat. Dessutom är det så stört många tabbar - anakronismer, uppenbara missar i kontinuitet och rent obegripliga plotholes - att det i slutändan inte blir något annat än en fasansfull besvikelse.

Jag ger trots det filmen en svag tvåa då den innehåller några spännande scener, bra skådespeleri och snyggt foto (även om all fin kritik den fått gällande dessa punkter också är sjukt överdriven i mitt tycke).

2/5
Citera
2016-06-25, 00:01
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
The Revenant (Iñárritu, 2015)

Jag var helsåld på den vid första titten, men vid närmare eftertanke så ogillar jag den mer och mer. Inte fullt lika gräslig som Birdman, men den är långa vägar från att vara lika intressant och "gripande" som Amores Perros (regissörens enda film som är något att ha).
Citera
2016-06-25, 00:51
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Jag var helsåld på den vid första titten, men vid närmare eftertanke så ogillar jag den mer och mer. Inte fullt lika gräslig som Birdman, men den är långa vägar från att vara lika intressant och "gripande" som Amores Perros (regissörens enda film som är något att ha).

Jag tycker nog att den var betydligt sämre än Birdman (som jag diggade när jag den gången men med tiden rätt hårt reviderat mina åsikter om den).

Både Amores perros och 21 Grams har jag dock rätt positiva minnen av (även om det var sjukt länge sen jag såg den sistnämnda) och Babel tycker jag alltjämt är en fyra, även om jag eventuellt skulle sänka betyget om jag såg om den.

Angående Babel så har jag förresten för mig att du jämfört den med Crash, och även om jag kan se varför man inte gillar den så måste jag påpeka att den jämförelsen är ett slag under bältet! Inget är lika dåligt som Crash! INGET!
Citera
2016-06-25, 00:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Secret beyond the door (1947)

En kvinna gifter sig med en rik stilig man. Han samlar på rum, men ett rum är alltid låst.

En Fritz Langfilm, bara det brukar göra en film spännande.
Minns mycket väl en stark scen i filmen, en scen som absolut gör filmen sevärd.
I övrigt är den väl sisådär, man har lite Hitchcockkomplex och försöker dra växlar på hans framgångar.
Säkert kommer jag att se den igen.
4/5
Citera
2016-06-25, 00:55
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Angående Babel så har jag förresten för mig att du jämfört den med Crash, och även om jag kan se varför man inte gillar den så måste jag påpeka att den jämförelsen är ett slag under bältet! Inget är lika dåligt som Crash! INGET!

Hahaha, nej, det är sant! Kommer faktiskt inte ihåg speciellt mycket av Babel, bara för det, men tvivlar på att den var lika löjligt sentimental som Crash...
Citera
2016-06-25, 09:01
Medlem
praeteritums avatar
Senaste filmen jag såg var Veronika Decides To Die från 2009 med Sarah Michelle Gellar i huvudrollen.

Den kan beskrivas: Veronika lever vad som verkar ett perfekt liv men hon är deprimerad och hittar ingen mening med tillvaron. Hon tänker därför ta självmord genom en överdos. Senare vaknar hon upp på ett exklusivt mentalsjukhus och får förklarat för sig att hennes överdos har skadat hennes kropp och att hon inte kan botas. Hon får veta att hon bara har en kortare tid kvar att leva, inte exakt hur länge.

På mentalsjukhuset händer dock något, Veronika börjar återfå livslusten igen. Hon träffar en kille som hon hjälper tillbaka till livet och hon börjar vilja leva igen, på riktigt.

Vad jag tycker: Tyvärr tyckte jag inte den höll för de högt uppställda förväntningarna jag hade. Hade sett mycket fram emot filmen eftersom handlingen lät väldigt intressant och dramatisk.

Sarah Michelle Gellar är en utmärkt skådespelerska och på den punkten brister inte filmen. Jag saknar däremot mer flow i och minnesvärda sekvenser. Just nu är det mest som en grå teater, men budskapet är väldigt fint och det räddar på något sätt filmen.

Av mig får filmen godkänt det vill säga 5 eller 6 av 10 men inte så mycket mer.
Citera
2016-06-25, 15:41
Medlem
nihilverums avatar
The Departed (2006)

En remake av Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Den här versionen utspelar sig i Boston och är dessutom löst baserad på den verkliga historien om James "Whitey" Bulger som här motsvaras av Frank Costello (Jack Nicholson). Billy Costigan (Leonardo DiCaprio) är en nybliven polis uppvuxen i de sämre delarna av Boston som fått i uppdrag att jobba undercover för att avslöja Costello och alla hans verksamheter. Samtidigt har Colin Sullivan (Matt Damon), en annan nybliven polis som i hemlighet arbetar för Costello, befordrats till avdelningen för interna utredningar. När både Costello och polisen börjar förstå att de är infiltrerade så ökar trycket på Costigan och Sullivan att försöka avslöja varandra.

Jag gillar generellt asiatisk film och Infernal Affairs är inget undantag, men Scorsese har enligt min uppfattning ändå gjort den bättre versionen. Det hade inte alls varit orimligt att ge DiCaprio en Oscar för bästa skådespelare redan här.

Betyget blir 9/10 eller 5/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-25, 16:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Plunder road (1957)

En djärv kupp mot en guldtransport ger nio ton guld, vi får följa tjuvarnas svårigheter efter rånet.

Anledningen till att jag såg filmen på nytt, trots att jag nyligen såg den, var att ungarna efter gårdagens biobesök med Now you see me 2, undrade vad jag egentligen gillar för film, och av några alternativ (med måttligt våld) valdes plunder road.
Jag tycker fortfarande att den är väldigt bra, en lite mer tillrättalagd version av, den makalösa, Fruktans lön, som man nästan måste ha haft som förlaga.
Ungarna gav den godkännt, och jag ger den, åter igen 4/5, med mersmak.
Citera
2016-06-25, 16:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Plunder road (1957)

En djärv kupp mot en guldtransport ger nio ton guld, vi får följa tjuvarnas svårigheter efter rånet.

Anledningen till att jag såg filmen på nytt, trots att jag nyligen såg den, var att ungarna efter gårdagens biobesök med Now you see me 2, undrade vad jag egentligen gillar för film, och av några alternativ (med måttligt våld) valdes plunder road.
Jag tycker fortfarande att den är väldigt bra, en lite mer tillrättalagd version av, den makalösa, Fruktans lön, som man nästan måste ha haft som förlaga.
Ungarna gav den godkännt, och jag ger den, åter igen 4/5, med mersmak.
Trodde först att du skrev ännu ett filmomdöme om en film du tidigare sett, men glömt att du sett. Har hänt förr, haha. Kul att du gillade den så mycket i varje fall, då jag minns att jag tipsade dig om filmen.
Citera
2016-06-25, 16:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Trodde först att du skrev ännu ett filmomdöme om en film du tidigare sett, men glömt att du sett. Har hänt förr, haha. Kul att du gillade den så mycket i varje fall, då jag minns att jag tipsade dig om filmen.
Ja, du har helt rätt i båda fallen.
Jag har glömt att jag sett en film, vilket kanske visar hur mycket intryck den kan ha gjort.
Och de är helt sant att tipset kom från er.

Exakt vad som avgjorde ungarnas val, vet jag inte, kanske spänningen med en guldkupp.
Alernativen var Scarlett street, fönstret mot gården, och kvinna utan samvete, som jag kom på i hast när jag, så att säga, ställdes mot väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in