Hur många kramar finns det i världen? (2013):
http://www.imdb.com/title/tt2846974/?ref_=fn_al_tt_1
Filmskaparna ville göra en film till med gänget ifrån Glada Hudik, men det är ganska tydligt att dom inte vet riktigt vad om. Handlingen är tunn och flera väldigt påklistrade moment slängs in för att fylla den med något.
En ifrån gänget säger i bonus-materialet att det är nu är mer fokus på "gänget" än i första filmen. Jag håller inte med. Claes Malmberg och Per Morberg tar upp för mycket plats vilket hade varit okej i en starkare handling.
Humorn tycker jag fungerar väl. Jag fnittrade allt till flera gånger med flera olika skådespelare. Dock gör barnvänligheten samt den dysfunktionella handlingen att filmen aldrig riktigt kommer någonstans. Så fort något händer kommer någon konstig scen upp som löser alltihopa. Förra filmen kändes betydligt mer som en genuin idé som räckte hela vägen.
Per Morberg sticker ut väldigt mycket mer än tidigare filmens Sverrir Gudnason. Det skapar en del roliga scener, men kanske roliga av fel anledningar som inte direkt var meningen. Det Glada Hudvik-gänget är faktiskt betydligt roligare att följa än vad jag någonsin skulle kunnat tro.. Synd bara att denna film handlar mer om allt annat.
Betyg?
2,5 / 5