2016-06-22, 22:24
Medlem
nihilverums avatar
Lupin III: Farewell to Nostradamus (1995)

Den amerikanske presidentkandidaten Douglas bygger en modern motsvarighet till Babels torn men motverkas av en mystisk sekt som kidnappar hans dotter. Lupin och hans kumpaner som inledningsvis är på karnevalen i Rio hjälper till att hitta och rädda henne.

Hyfsat rörig handling i den här, men humorn fungerar som vanligt. Det är även en klar förbättring i animeringen jämfört med tidigare filmer. Ny röstskådespelare som Lupin, men rösten är lik föregångaren.

Betyget blir 7,5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-23, 21:00
Medlem
emma80s avatar
Fel tråd. Men för att korrigera mig och svara på trådens topic så var det Carrie (2013), alltså remaken. Andra gången jag såg den, lika ljummen denna gång. Bästa med det var bonusmaterialet på Blu-rayn, bättre än filmen.
Senast redigerad av emma80 2016-06-23 kl. 21:07.
Citera
2016-06-23, 21:36
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Lupin III: Farewell to Nostradamus (1995)

Den amerikanske presidentkandidaten Douglas bygger en modern motsvarighet till Babels torn men motverkas av en mystisk sekt som kidnappar hans dotter. Lupin och hans kumpaner som inledningsvis är på karnevalen i Rio hjälper till att hitta och rädda henne.

Hyfsat rörig handling i den här, men humorn fungerar som vanligt. Det är även en klar förbättring i animeringen jämfört med tidigare filmer. Ny röstskådespelare som Lupin, men rösten är lik föregångaren.

Du ser dem på japanska förmodar jag?
Citera
2016-06-23, 21:43
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timseb
Du ser dem på japanska förmodar jag?

Ja, naturligtvis! Amerikanska röstskådespelare gör ju i princip alltid urusla insatser när det gäller anime.

Det var alltså Yasuo Yamada (RIP) som ersattes av Kanichi Kurita från och med den filmen.
Citera
2016-06-24, 11:28
Medlem
nihilverums avatar
Lupin III: The Pursuit of Harimao's Treasure (1995)

Lupin och hans kumpaner jagar tre statyer som är nyckeln till att hitta Harimaos skatt värd 8 miljarder dollar. Fujiko arbetar för den pensionerade brittiske agenten Sir Archer och hans barnbarn Diana. Archer känner till mycket om Harimaos skatt och var den funnits sedan andra världskriget.

Ännu en sevärd del i serien.

Citera
2016-06-24, 13:23
Medlem
Geomeisters avatar
Hur många kramar finns det i världen? (2013): http://www.imdb.com/title/tt2846974/?ref_=fn_al_tt_1

Filmskaparna ville göra en film till med gänget ifrån Glada Hudik, men det är ganska tydligt att dom inte vet riktigt vad om. Handlingen är tunn och flera väldigt påklistrade moment slängs in för att fylla den med något.

En ifrån gänget säger i bonus-materialet att det är nu är mer fokus på "gänget" än i första filmen. Jag håller inte med. Claes Malmberg och Per Morberg tar upp för mycket plats vilket hade varit okej i en starkare handling.

Humorn tycker jag fungerar väl. Jag fnittrade allt till flera gånger med flera olika skådespelare. Dock gör barnvänligheten samt den dysfunktionella handlingen att filmen aldrig riktigt kommer någonstans. Så fort något händer kommer någon konstig scen upp som löser alltihopa. Förra filmen kändes betydligt mer som en genuin idé som räckte hela vägen.

Per Morberg sticker ut väldigt mycket mer än tidigare filmens Sverrir Gudnason. Det skapar en del roliga scener, men kanske roliga av fel anledningar som inte direkt var meningen. Det Glada Hudvik-gänget är faktiskt betydligt roligare att följa än vad jag någonsin skulle kunnat tro.. Synd bara att denna film handlar mer om allt annat.

Betyg? 2,5 / 5
Citera
2016-06-24, 14:47
Medlem
nihilverums avatar
Adventures in Babysitting (1987)

Chris Parker (Elisabeth Shue) går med på att sitta barnvakt när hennes dejt överger henne. Hon väntar sig en händelsefattig kväll med tre barn och en TV, men när hennes vän Brenda ringer alldeles vettskrämd och ber Chris att rädda henne från en busstation i centrala Chicago måste de alla bege sig från den säkra förortsmiljön.

En ganska medioker 80-talskomedi utan några minnesvärda detaljer.

Betyget blir 4/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2016-06-24, 20:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Now you see me 2 (2016)

En grupp trollkarlar ska utföra en kupp.

Kanske borde man ha sett den första filmen, men den kändes som något hopkok på Mission impossible och A-team.
Väldigt skränig musik och ett väldigt hoppigt kameraarbete (som det ofta verkar vara i modern film).
Visst var det lite eleganta trolleritrick, men det räcker inte.
Lite kul att se Harry Potter i annan roll.
Ett nja blir helhetsintrycket och 2/5.
Citera
2016-06-24, 21:14
Medlem
Den senaste filmen jag såg var "Behind The Candelabra" Filmen handlar om Liberace.

Skådespeleriet är mycket bra, storyn är bra. Som vanligt, till skillnad från Europeisk skitfilm,

som vanligt, Hollywood levererar!!!!

Svenska FILM-IDIOTER fattar ingenting!!
Citera
2016-06-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Den senaste filmen jag såg var "Behind The Candelabra" Filmen handlar om Liberace.

Skådespeleriet är mycket bra, storyn är bra. Som vanligt, till skillnad från Europeisk skitfilm,

som vanligt, Hollywood levererar!!!!

Svenska FILM-IDIOTER fattar ingenting!!

Tillägg. Hollywood gör 20 bra filmer per år. Europa gör en bra film på 20 år. Antingen lägger vi ner den europeiska filmverksamheten, eller så skärper vi till oss BETYDLIGT. En sak till, sparka ut varenda jävla kommunist ut ur den europeiska filmindustrin. Ingen tittar på kommunistisk dynga ändå.
Citera
2016-06-24, 22:47
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tillägg. Hollywood gör 20 bra filmer per år. Europa gör en bra film på 20 år. Antingen lägger vi ner den europeiska filmverksamheten, eller så skärper vi till oss BETYDLIGT. En sak till, sparka ut varenda jävla kommunist ut ur den europeiska filmindustrin. Ingen tittar på kommunistisk dynga ändå.

Här är det någon som har fått i sig liiiite för mycket sill. Det mesta som Hollywood spottar ut (nu för tiden) är koncentrerad dynga. Sen är väl även filmen du snackar om, Behind the Candelabra, en tv-produktion? Regissören har sagt att filmen blev nekad av Hollywood för att den var "too gay"...
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-06-24 kl. 22:49.
Citera
2016-06-24, 22:58
Medlem
nihilverums avatar
Lupin III - Dead or Alive (1996)

Lupin och hans kumpaner åker till Zufu för att stjäla deras skatter som den avlidne kungen placerat på en mystisk ö som ligger utanför landets kust. Ön visar sig vara övervakad av Nanomaskinen, en kraftfull dator som de inte klarar av att överlista på egen hand. För att lyckas måste de få hjälp av prinsessan av Zufu, den enda återstående medlemmen av kungafamiljen.

Alla figurer har ändrat utseende ganska markant jämfört med förra filmen (exempelvis har Lupin tjockare ögonbryn och Zenigata en extremt överdriven grop i hakan), men det är samma humor som vanligt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in