2015-08-08, 21:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jo, när man tänker efter så är det ett vansinnigt komlicerat mord.
Först ska en passande historia hittas, sedan ska en god skådespelerska hittas som kan hålla klaffen, sedan ska James säga ja till att leka deckare. På vägen finns det milioner saker som kan gå fel.
Sedan kommer den andra delen i filmen, när han springer på henne, och hon går med på att spökas ut, vilken kvinna, kär eller inte, går med på att kläs ut till mannens ex.
Huruvida James Stewart ser bra ut, låter jag bli att kommentera, men Kim Novak ser inte särskilt spännande ut, det gör däremot Barabara Bel Geddes, synd att hon inte gjorde mer film än hon gjorde.

Det var ju hon själv som VAR hans ex...

Jag gillar James Stewart inte bara för att han såg bra ut (dock tyckte jag inte han var så jättesnygg som ung, utan han var en av de män som var som snyggast i 40-50-årsåldern och ända upp mot 60). Utan även för det som man vet om honom i verkligheten: att han var "decent". Han verkar i sitt privatliv ha kommit mycket nära den rollfigur som han oftast spelade: en snäll, trevlig, ordentlig, hygglig, rättskaffens man. T.ex. drog han sig inte undan WWII för att spela hjälte i tjusig uniform på vita duken, utan han deltog i det på riktigt.
Citera
2015-08-08, 21:36
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju hon själv som VAR hans ex...

Jag gillar James Stewart inte bara för att han såg bra ut (dock tyckte jag inte han var så jättesnygg som ung, utan han var en av de män som var som snyggast i 40-50-årsåldern och ända upp mot 60). Utan även för det som man vet om honom i verkligheten: att han var "decent". Han verkar i sitt privatliv ha kommit mycket nära den rollfigur som han oftast spelade: en snäll, trevlig, ordentlig, hygglig, rättskaffens man. T.ex. drog han sig inte undan WWII för att spela hjälte i tjusig uniform på vita duken, utan han deltog i det på riktigt.
Jovisst var hon det, men det kunde hon knappasttala om.
Just därför blir det ännu osannolikare, just för risken att bli avslöjad.
Kul detalj att han körde en DeSoto.

Vet ofta väldigt lite om skådespelare, visste inte att James Steward krigat på riktigt, hatten av.
Citera
2015-08-08, 21:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jovisst var hon det, men det kunde hon knappasttala om.
Just därför blir det ännu osannolikare, just för risken att bli avslöjad.
Kul detalj att han körde en DeSoto.

Vet ofta väldigt lite om skådespelare, visste inte att James Steward krigat på riktigt, hatten av.

De Soto??? Det vet JAG inget om. :-D
Citera
2015-08-08, 22:39
Medlem
nihilverums avatar
Unleashed (2005)

Danny (Jet Li) har vuxit upp som en slav till maffian och uppfostrats till att bete sig som en sorts mänsklig kamphund. När han hamnar i koma tas han om hand av människor utanför maffian, men maffian är inte beredda att förlora sin stora tillgång lättvindigt. Danny måste använda sin förmåga mot sina tidigare ledare för att bli fri.

Det är en ganska löjlig gimmick att Danny bara börjar slåss när man tar av honom halsbandet, men själva actionscenerna är inget att klaga på. Morgan Freeman är Morgan Freeman som vanligt, fast blind den här gången.

Betyget blir 7/10 eller en svag 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-08-08, 23:39
Medlem
00Poliss avatar
3/5 Rambo 1 First blood. Bra film. Välgjord.
Citera
2015-08-09, 00:47
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Blev till sist en omtitt av Bara en dag (2004) som precis gick på femman. Och det är fortfarande just en femma.

Sista sju, tio minuterna gör mig sådär varm i magen som bara riktigt bra konst kan göra.
Citera
2015-08-09, 00:55
Medlem
Cornelis.
Filmen var något tragisk med tanke på hur mycket han drack, rökte och tryckte i sig piller.
Annars var filmen mycket välgjord med en skön lirare som hade rollen som Cornelis och att 80% av låtarna var från originalet d.v.s. Cornelis Vreeswijk him self.
Citera
2015-08-09, 01:30
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De Soto??? Det vet JAG inget om. :-D
Ett genuint, illa dolt, bilintresse.
Den gröna bilen är en Jaguar, osäker på modell Mk VIII kanske.
Citera
2015-08-09, 10:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Jag såg Ant-Man på bio idag. I ärlighetens namn så hade jag inte några vidare förväntningar, så döm om min förvåning när jag upptäckte att jag tyckte att den var väldigt underhållande.
Kul! Den ser jag fram emot.
Citera
2015-08-09, 10:28
Medlem
jonesy.s avatar
Creepshow 3

Fullkomlig genuin skit jämfört med mästerverket Creepshow (1982) och för all del uppföljaren,som tyvärr inte alls var lika bra men med nummer 3 i serien så framstår 2an som Oscar-material!

Varför tittade jag ens klart på detta exkrement? Hur fick "regissörerna" överhuvudtaget rättigheter till filmen? Frågorna är många.

En stark 0 av 10
Citera
2015-08-09, 12:13
Medlem
Merwinnas avatar
"Anything to Survive" från 1990. Överlevnadsfilm baserad på en verklig historia om en far och hans tre barn som gick på grund med sin segelbåt i Alaska. Inget vet var de är, och de måste själva försöka överleva i vildmarken och ta sig till civilisationen. Det är en mycket spännande film, förutom att den tar upp ämnen som familj, relationer, överlevnadsvilja o.s.v. på ett psykologiskt trovärdigt sätt. Tyvärr kunde jag bara se den på Youtube där den var lite pixlig; det här är just en sådan film med mycket havs- och naturbilder som bör ses i riktigt bra upplösning.

En sak var dock fel i filmen jämfört med den sanna historien: sonen - som i verkligheten bara var 15 - spelades av Matt LeBlanc (Joe i "Vänner") som redan var 23 år där, och dessutom manlig, stor och kraftig. Hade sonen varit så gammal, så hade han redan stått mycket självständigare gentemot pappan och förmodligen vågat ifrågasätta hans dumma beslut. Det var en miss.

Ger den 8/10.
Citera
2015-08-09, 12:47
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag såg nyss Wild Tales (2014)! 6 kortfilmer som blivit till en långfilm. Mörk humor och väldigt underhållande. Det fanns 3-4 sekvenser som var lite bättre än de andra. Sekvenserna jag gillade bäst var, Pasternak(Flygplanet), "The Rats" och "The Strongest".

Den får 7/10 i betyg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in