2015-07-26, 23:17
Medlem
Bestämde mig för att se om Dämonenbrut (2000) http://www.imdb.com/title/tt0274478/

Något så ovanligt som en europeisk tentacle horror.

En riktig lågbudget där en del skådespelare flinar in i kameran och en hel del naket, Sen även de största huggtänderna sedan Nosferatu´s glansdagar.
Kors som vänder sig på väggen och dryper av blod. Gröna tentacler med något som, förmodligen ska föreställa sperma, men liknar mest spenat.
Sen en annan sak jag funderat på, förutom Faye Dunaway i Bonnie & Clyde och Thuy Thu Le som Oanh (Casualties of war), har inte Dämonenbrut den kvinnliga karaktär som fått mest skott i sig genom historien?

Filmen är som sagt lågbudget, typ av den sort som Olaf Ittenbach brukar göra, men med mera naket då (ska tilläggas att jag endast sett 9 av hans filmer). För de som gillar gore, naket och dåligt skådespel. Men å andra sidan så har nog de flesta redan sett denna om nu ni gillar gore och sådant.

5 blodpåsar av 10 för den saliga blandningen.
Citera
2015-07-26, 23:32
Medlem
Elementarts avatar
Ted 2. Som vanligt med så många uppföljare så blev det så mycket sämre. Tråkiga och utdragna skämt. Och sen så självfallet måste Seth Macfarlane visa upp sin sångröst.
Betyg: 2/5.
Citera
2015-07-27, 00:24
Bannlyst
Såg nyss Francos och Hills nya film True Story http://www.imdb.com/title/tt2273657/?ref_=nv_sr_1

Tyckte den var bra.

Citera
2015-07-27, 01:41
Medlem
Cruachans avatar
Wild Tales. Sex noveller med fantastiskt skådespeleri och händelseutveckling. Rekommenderas.

8/10
Citera
2015-07-27, 03:58
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Sling Blade Väldigt stark film. En man som varit hospitaliserad sen barnsben för mordet på sin mor och moderns pojkvän släpps ut för att starta ett nytt liv i en småstad.

Från början tyckte jag att den var lite långsam, inte som jag förväntat mig. Jag blev dock indragen i filmen rätt tidigt. Rekommenderas. Kritikerrosad film av Billy Bob Thornton som även gör huvudrollen.
Citera
2015-07-27, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Sling Blade Väldigt stark film. En man som varit hospitaliserad sen barnsben för mordet på sin mor och moderns pojkvän släpps ut för att starta ett nytt liv i en småstad.

Från början tyckte jag att den var lite långsam, inte som jag förväntat mig. Jag blev dock indragen i filmen rätt tidigt. Rekommenderas. Kritikerrosad film av Billy Bob Thornton som även gör huvudrollen.

Älskar den filmen.
Citera
2015-07-27, 09:39
Medlem
Merwinnas avatar
"It follows". Skräckfilm med unga karaktärer, om sexuellt överförbart spöke (eller vad det nu var). Idén verkade först väldigt konstig, men det gick uppenbarligen att göra en spännande och intressant film på konceptet! Det är mycket välgjort som skräckfilm betraktat. Jag kunde KÄNNA huvudpersonens rädsla och ångest och känsla av att vara instängd i en mardröm. Spökena (eller vad de nu var) såg också ibland väldigt otäcka ut. Mitt hjärta slog hårt, och det händer sällan när jag ser på film numera!

Dock gillar jag inte:

Ger den: 6/10.
Citera
2015-07-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"It follows". Skräckfilm med unga karaktärer, om sexuellt överförbart spöke (eller vad det nu var). Idén verkade först väldigt konstig, men det gick uppenbarligen att göra en spännande och intressant film på konceptet! Det är mycket välgjort som skräckfilm betraktat. Jag kunde KÄNNA huvudpersonens rädsla och ångest och känsla av att vara instängd i en mardröm. Spökena (eller vad de nu var) såg också ibland väldigt otäcka ut. Mitt hjärta slog hårt, och det händer sällan när jag ser på film numera!

Dock gillar jag inte:

Ger den: 6/10.

Jag gillade den med. Och då är jag(blivit) extremt kräsen när det kommer till skräckfilm. Visst ballade den ur mot slutet en gnutta--pool scenen var ju bara wtf?
Men annars intressant rakt igenom och kanske t.o.m lite nyskapande.
Citera
2015-07-27, 11:18
Hundraåringen som...

Bättre än jag trodde att den skulle vara. Har läst halva boken sen innan men gav upp den. Filmen hade sina roliga stunder. Var snyggt filmad och gustavsson var bättre i rollen än jag trodde han skulle vara. Även birollerna var bra gjorda och agerade. Tyckte att det var en trevlig film som man kan se om någon regnig söndag. 3.5/5
Citera
2015-07-27, 13:57
Medlem
Trumpeters avatar
Woman in gold med alltid fantastiska Helen Mirren.
http://www.imdb.com/title/tt2404425/

Oftast brukar IDMB-betyget ligga minst ett snäpp för högt men inte detta fall. En mycket bra film med en otroligt bra Helen Mirren. Även övriga skådisar bra. 8 av 10 i betyg.
Citera
2015-07-27, 14:09
Bannlyst

Göran (Anders Ekborg) har flätor och går omkring med en indianfjäder i håret och är känd som stans byfåne. Han anses vara harmlös tills han knallar in på en bank med en bomb kring halsen och kräver att drygt 67.000 kronor ska sättas in på ett konto - annars kommer han spränga både sig själv och de andra i luften. Han får pengarna men när han lämnar banken drar han i en av trådarna vilket gör att han spränger sig själv. Kurt Wallander (Krister Henriksson) ska utreda fallet och börjar gräva i Görans förflutna. Snart inser han att Göran kan ha blivit mördad och en mordutredning inleds.

Jag har aldrig sett en Wallander-film förut och den här var faktiskt över förväntan. Sverige massproducerar ju polisfilmer och det är ju på gott och ont - ibland blir det lyckat och ibland blir det bara dåligt. Denna film tillhör den första kategorin. Jag ångrar inte att jag såg den.

Betyget blir en 7:a på skalan 0-10.

Nicole (Reese Witherspoon) är en helt vanlig tonårstjej. Hon pluggar och på fritiden umgås hon med sina vänner. På en fest träffar hon David (Mark Wahlberg), som hon blir kär i och de blir ihop. Det som först verkar vara en vanlig romans utvecklas till en mardröm då David blir besatt av Nicole och visar sig vara en psykopat som krossar allt som kommer i hans väg.

Det här var den första filmen jag såg med Reese Witherspoon och det var även den första jag såg med Mark Wahlberg. Filmen är spännande och är en riktig kultrulle, åtminstone i mina kretsar.

Betyget blir en stark 7:a på skalan 0-10.
Citera
2015-07-27, 14:42
Medlem
Merwinnas avatar
Meek's Cutoff. En historia liknande Donnerpasset (dock står det ingenstans att denna i "Meek's Cutoff" bygger på ett verkligt fall). Några nybyggarfamiljer som ska dra västerut i sina typiska överbyggda vagnar, hyr en guide som ska leda dem längst en ny "genväg"... och det kan ju bara gå på ett sätt. Det är hett och torrt i terrängen och vattnet börjar ta slut. Så småningom kommer en indian in i bilden. Kan han hitta vatten?

Det är en långsam och realistisk film, där man får följa dessa stackars människor och djur på deras mödosamma vandring. Det händer inget dramatiskt, och tempot är långsamt. Inte heller på denna film var det något riktigt slut. Jag gillar inte det.

Ger den 3/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in