Derek (Edward Norton) är en före detta skinnskalle och medlem i ett nazistgäng. Han döms till fängelse efter att ha begått ett rasrelaterat brott. Tiden i fängelse får Derek att börja tänka om men när han släpps ut upptäcker han att hans yngre bror Danny (Edward Furlong) är på väg längs samma väg som han själv färdades. Derek bestämmer sig för att försöka hjälpa sin bror innan det är för sent.
Filmen är väldigt bra och välspelad. Jag har hört den jämföras med Stanley Kubricks
A Clockwork Orange och jag håller med om att det finns vissa likheter. Det här är en av 90-talets bästa filmer.
Betyget blir en 9:a på skalan 0-10.
Leigh (Kristen Bell) ska snart fylla 30 och upplever att hennes liv inte utvecklats till det hon hoppats på. Hon känner sig osäker på vad hon vill göra men bestämmer sig för att flytta in hos sina föräldrar och tar sen jobb som badvakt. Med tiden inleder hon ett riskfyllt förhållande med en tonåring.
Jag ångrar att jag såg den här skiten. Filmen är 98 minuter lång men det känns som tio timmar och den handlar i princip bara om en vuxen kvinna som beter sig som en fjortis och inte vill acceptera att hon måste bli vuxen. Att den dessutom har nominerats till priser är ett mysterium. Det enda pris den skulle förtjäna är en "razzle".
Betyget blir en 2:a på skalan 0-10.