2015-07-08, 23:27
Medlem
NirvanAs avatar
Survivor med Milla Jovovich, Pierce Brosnan mf.l.

Inte så bra, var en del orealistiska situationer och scener osv, men den var ändå hyfsat spännande så man blev ju underhållen ändå.

2/5

För övrigt: Ångest nu över att man sett "alla filmer", måste nu vänta in filmer som släpps..första gången det händer på 10 år eller nåt..har alltid haft filmer i "att se" mappen så att säga...
Citera
2015-07-08, 23:51
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För övrigt: Ångest nu över att man sett "alla filmer", måste nu vänta in filmer som släpps..första gången det händer på 10 år eller nåt..har alltid haft filmer i "att se" mappen så att säga...
Sett The Signal (2014)? http://www.imdb.com/title/tt2910814/reference

Sitter å fingrar på den nu.
Citera
2015-07-09, 00:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Nja, men jag har kollat upp den innan runt september förra året, men något under researchen gjorde att man avböjde att gå vidare med den? hmm, skriv om den var värd att se eller nåt.
Citera
2015-07-09, 00:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Duger helt klart att se på en onsdagsnatt som denna, men ingenting extraordinärt över den annars.
Citera
2015-07-09, 00:57
Medlem
Rottweilerns avatar
Taking of Pelham 123!

Män med vapen kapar ett tunnelbanetåg i New York och håller alla passagerar som gisslan mot en lösensumma. En helt vanlig dag för jobbfördelaren Walter Garber, som vänds upp och ned, då han nu ställs ansikte mot ansikte mot hjärnan bakom kapningen.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=N8TtjRlX_3E

7 av 10

Jag satt som på nålar under filmen, men jag blev inte känslomässigt berörd.
Senast redigerad av Rottweilern 2015-07-09 kl. 01:00.
Citera
2015-07-09, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Också stilbildande i den meningen att den återupplivade (om inte ens skapade den moderna) man on the edge-filmen, som Iron Maiden passande nog gjorde en låt om som just det, heter Man on the Edge ifrån The X Factor (underskattad skiva). Efteråt så här drygt tjugo år efter Falling Down har vi sett mer filmer på samma grundstomme, med män (alltid män) som bryter samman totalt utav samhället och ger sig i krig på alla fronter, Uwe Boll har gjort Rampage och Assault on Wall Street för den som är nyfiken!

Bra filmer och Schumachers karriär som regissör är väl så gott som död nu med.

Väldigt synd att det inte gjorts några såna filmer med en kvinna i huvudrollen. Verkligen. Tror det skulle kunna göra sig riktigt bra faktiskt.

Och när det gäller Schumacher håller jag med. Det var länge sen han gjorde touchdown nu.
Citera
2015-07-09, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheScarecrow
Väldigt synd att det inte gjorts några såna filmer med en kvinna i huvudrollen. Verkligen. Tror det skulle kunna göra sig riktigt bra faktiskt.

Och när det gäller Schumacher håller jag med. Det var länge sen han gjorde touchdown nu.

Minns lite av American Rampage (1989), förvisso är hon snut.
Sen finns ju franska Baise moi som dels är lite av kvinnor på kollisionkurs mot samhället.

Tipsar även om Hate story och dess uppföljare (? inte hunnit se än) de är indiska dock.
Citera
2015-07-09, 03:16
Medlem
Fuzzguns avatar
High Tension/Haute Tension

En kvinna följer med sin kompis på semester för att stanna hos hennes föräldrar. Under natten invaderar en man tyst deras hem och mördar kompisens hela familj. Kompisen blir fastbunden men våran huvudperson har fortfarande en chans att försöka överleva och rädda sin vän!

Mycket spänning och t.om. ännu mera blod! Dessvärre räcker det inte för att känna sig helt investerad då man inte hinner lära känna våra karaktärer särskilt mycket. Det finns dessutom en väldigt löjlig twist som känns helt malplacerad enligt mitt tycke, jag tycker att filmen hade vunnit mer på att inte ha med den alls eller löst det på annat vis, så där sjunker betyget lite. Filmen ska dock ha extra cred för användning av sina få sets väldigt simpelt och effektivt under 90 min. Personligt plus för att ha med Philippe Nahon som är med i Gaspar Noe's superba och cyniska alster I Stand Alone!

Tycker personligen att regissören Alexandra Aja lyckades bättre i sin remake av The Hills have Eyes. Kolla in den!

6/10
Citera
2015-07-09, 11:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Kvinnornas motsvarighet är väl nästa rape/revenge-genren med filmer som Thriller och Ms. 45.

Sen är ju vigilante-genren en avgrening av Man on the Edge-genren.
Citera
2015-07-09, 12:57
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Falling Down. Michael Douglas spelar en man som tröttnar på samhällets små orättvisor och bestämmer sig för en hämndaktion som drabbar allt och alla som kommer i hans väg, samtidigt som han vill besöka sin dotter på dennes födelsedag trots att han inte är välkommen. Det här var faktiskt den första filmen jag såg med Douglas och jag tycker den är ganska spännande och även lite rolig emellanåt. Klart sevärd.
Har svaga minnen av att jag sett den här och tyckt att den var skitbra.
Citera
2015-07-09, 15:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Taking of Pelham 123!

Män med vapen kapar ett tunnelbanetåg i New York och håller alla passagerar som gisslan mot en lösensumma. En helt vanlig dag för jobbfördelaren Walter Garber, som vänds upp och ned, då han nu ställs ansikte mot ansikte mot hjärnan bakom kapningen.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=N8TtjRlX_3E

7 av 10

Jag satt som på nålar under filmen, men jag blev inte känslomässigt berörd.
Jag föredrar originalet från 1974.
http://www.imdb.com/title/tt0072251/
Citera
2015-07-09, 15:50
Medlem
Gosifs avatar
Såg precis klart Just before i go från 2014 med bl.a Seann William Scott. Helt okej film!

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in