2015-05-21, 16:21
Bannlyst
The Station Agent

http://www.imdb.com/title/tt0340377/

En ensam småväxt person med tågintresse som flyttar till ett nytt ställe som han ärft efter att hans bäste (och ende) vän gått bort. En ensam person men som får nya vänner som accepterar honom för vad han är och han verkar trivas med dem till slut. Peter Dinkladge (X-Men: Days of Future Past, Game of Thrones) är bra. Gripande film må jag säga.

4/5
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-05-21 kl. 16:44.
Citera
2015-05-21, 16:53
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
The Station Agent
4/5
Den e najs.
Citera
2015-05-21, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Den e najs.
Har du sett den? Jag gillar den!
Citera
2015-05-21, 16:56
Bannlyst
Sving private ryan för 1000:e gången.

10/10 givetvis.
Citera
2015-05-21, 18:05
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Har du sett den? Jag gillar den!
Oja. Jag gillar den också.
Citera
2015-05-21, 19:16
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
The Station Agent

http://www.imdb.com/title/tt0340377/

En ensam småväxt person med tågintresse som flyttar till ett nytt ställe som han ärft efter att hans bäste (och ende) vän gått bort. En ensam person men som får nya vänner som accepterar honom för vad han är och han verkar trivas med dem till slut. Peter Dinkladge (X-Men: Days of Future Past, Game of Thrones) är bra. Gripande film må jag säga.

4/5

Citat:
Den e najs.

¨Den är väldigt bra, tycker mycket om den.

Kan rekommendera The Visitor och Win Win av samma regissör dom är också sköna feelgood filmer om lite udda typer
Citera
2015-05-21, 19:20
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
¨Den är väldigt bra, tycker mycket om den.

Kan rekommendera The Visitor och Win Win av samma regissör dom är också sköna feelgood filmer om lite udda typer
Har sett båda, men aldrig tänkt på att det är samma regissör! Eller så har jag bara glömt bort det.
Citera
2015-05-21, 19:31
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Har sett båda, men aldrig tänkt på att det är samma regissör! Eller så har jag bara glömt bort det.

Jodå, nu är det väl bara The Cobbler kvar att se, den har jag inte hunnit med, är alltid suspekt mot filmer med Adam Sandler, men faktum är att hans insats i Punch-Drunk Love var klanderlös (till min stora förvåning), han ska bara ge fan i att göra sina egna retarderade komedier den mannen
Citera
2015-05-21, 19:37
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Jodå, nu är det väl bara The Cobbler kvar att se, den har jag inte hunnit med, är alltid suspekt mot filmer med Adam Sandler, men faktum är att hans insats i Punch-Drunk Love var klanderlös (till min stora förvåning), han ska bara ge fan i att göra sina egna retarderade komedier den mannen
The Cobbler var tyvärr ganska värdelös så den är inte nåt att ödsla tid på.
Citera
2015-05-21, 19:58
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
The Cobbler var tyvärr ganska värdelös så den är inte nåt att ödsla tid på.

Åh fan det förvånar mig då jag gillar dom andra filmerna av Thomas McCarthy så mycket..
Vad var felet? Var det fantasy elementet som gick snett?
Citera
2015-05-21, 20:40
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Åh fan det förvånar mig då jag gillar dom andra filmerna av Thomas McCarthy så mycket..
Vad var felet? Var det fantasy elementet som gick snett?
Det är väl en ganska kul magic realism-idé men det kastas bort med en riktigt tråkig och dum story. Man listar dessutom ut twisten inom de första 20 minuterna.
Citera
2015-05-21, 20:44
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Death Hunt (1981)

Bronson och Marvin tillsammans i en ganska klassisk "man hunt"-film i stil med First Blood m fl.

Bronson hamnar i trubbel efter att ha räddat en hund från ett hundslagsmål. Det bär sig inte bättre än att han dödar en man och snart är ett uppbåd på jakt efter honom.

Hela filmen känns lite 70 tal. Fotot är ingen höjdare och skådespeleriet rätt tveksamt, förutom vissa. Storyn rätt förutsägbar. Gillar man gamla hårdingrullar är den dock klart sevärd i genren och slår givetvis ut det mesta på hårdingfronten som kom på 80 talet.

6.5/10
Gillar den jävligt mycket. Bronson och Marvin är stenhårda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in