2015-04-27, 21:16
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Bronson, Var faktiskt rätt taggad på att se den, men fyfan vad värdelös den var... Första halvtimmen var väl som jag förvänta mig sen bara flatlinea den totalt samma sak om och om igen till slut stängde jag av nån gång under tiden han var på psykhuset. 1/5
Gillar den jävligt mycket. Får 4/5 av mig.
Citera
2015-04-27, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Såg nyss James Francos rulle Child of God. Gillade den en hel del. Den lyckades fånga "galna texas"-känslan med fotot, miljöerna, ja och såklart karaktären Lester Ballard.

Den tyckte jag själv mycket om!
Citera
2015-04-27, 22:44
Medlem
nihilverums avatar
The Boys Next Door (1985)

Filmen handlar om tonåringarna Roy (Maxwell Caulfield) och Bo (Charlie Sheen, i en av sina tidigaste huvudroller) som lämnar sin småstad efter att ha gått ut high school och åker till Los Angeles, där de snabbt börjar begå en serie grova våldsbrott.

Det är ganska talande att filmen härstammar från tiden kort innan den långvariga nedåtgående trenden i brottslighet började i USA under tidiga 1990-talet (och som fortfarande pågår). Den ger dock även vissa associationer till de masskjutningar som trots allt har ägt rum i USA på senare år.

Skådespelarinsatserna är bra, men jag skulle vilja ha lite mer karaktärsbakgrund för att förklara varför just Roy och Bo flippar ur som de gör.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-27, 23:35
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
För att komplettera åsiktsspektrumet om den filmen kan jag rapportera att jag tyckte den var en 5.5/10, varken anmärkningsvärt bra eller anmärkningsvärt dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kände faktiskt likadant och gav den en svag trea i betyg.

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Gillar den jävligt mycket. Får 4/5 av mig.

Forumet vore rätt torrt om alla tyckte samma. Bronson känns som en typisk film som skiljer många åt. Verkligen en fråga om smak.

Citat:
Såg nyss James Francos rulle Child of God. Gillade den en hel del. Den lyckades fånga "galna texas"-känslan med fotot, miljöerna, ja och såklart karaktären Lester Ballard.

Ska bli kul att se vad mer Franco har erbjuda!

Håller med. En väldigt bra bok också. Franco verkar ha sprutat ur sig litterära filmatiseringar de senaste åren. Jag har bara sett Child of God än så länge.
Citera
2015-04-28, 15:43
Medlem
bombaccis avatar
Fick hem mina två filmer från discshop idag.

Tittat på the man with the iron fist nu och uj vad besviken jag blev.

Trodde den skulle vara betydligt bättre. Står att det ska vara action men borde mer ses som actionkomedi.

Extremt orealistiska fighter med kineser som hoppar och snurrar och enorma skador. T ex en spark gör inte motståndaren medveteslös hon sparkar helt enkelt av huvudet.

En väldigt fjortisfilm med trista actionskämt.

Snygga tjejer med lucy liu och jamie Chung i spetsen men det räcker inte för att rädda filmen.

Batista som skulle se ut som någon thing figur (från fantastiska fyran). Var inte bara orealistisk men väldigt tråkig med.

Manusförfattarna snodde från filmen mortal kombat och lät RZA bli den nya jax.

Så synd, filmen hade kunnat varit mer seriös. Slutet hade de snott av Bruce lee enter the dragon också.

Jag är attraherad av de två kvinnorna jag nämnde tidigare men det räcker helt enkelt inte. Jag kan googla fram snygga bilder på dem istället. Den här filmen platser inte i min filmsamling, utan kommer hamna i källaren bland bortglömda filmer.

Betyget blir 3/10 underkänt.

Ikväll ska jag titta på "there will be blood" den har jags törre förhoppningar på. Med bättre skådespelare och ett bättre manus. Hoppas den håller måttet annars slösade jag bort 120 kr på skräp.
Citera
2015-04-28, 16:18
Medlem
Citat:
Den tyckte jag själv mycket om!

Har du sett någon annan film han regisserat? Har sett Interior. Leather Bar. som jag också gillade. Men då älskar jag Cruising av Friedkin.
Citera
2015-04-28, 16:24
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Fick hem mina två filmer från discshop idag.

Tittat på the man with the iron fist nu och uj vad besviken jag blev.

Trodde den skulle vara betydligt bättre. Står att det ska vara action men borde mer ses som actionkomedi.

Extremt orealistiska fighter med kineser som hoppar och snurrar och enorma skador. T ex en spark gör inte motståndaren medveteslös hon sparkar helt enkelt av huvudet.

En väldigt fjortisfilm med trista actionskämt.

Snygga tjejer med lucy liu och jamie Chung i spetsen men det räcker inte för att rädda filmen.

Batista som skulle se ut som någon thing figur (från fantastiska fyran). Var inte bara orealistisk men väldigt tråkig med.

Manusförfattarna snodde från filmen mortal kombat och lät RZA bli den nya jax.

Så synd, filmen hade kunnat varit mer seriös. Slutet hade de snott av Bruce lee enter the dragon också.

Jag är attraherad av de två kvinnorna jag nämnde tidigare men det räcker helt enkelt inte. Jag kan googla fram snygga bilder på dem istället. Den här filmen platser inte i min filmsamling, utan kommer hamna i källaren bland bortglömda filmer.

Betyget blir 3/10 underkänt.

Ikväll ska jag titta på "there will be blood" den har jags törre förhoppningar på. Med bättre skådespelare och ett bättre manus. Hoppas den håller måttet annars slösade jag bort 120 kr på skräp.

Grejen med hela filmen är ju att det är en homage till 70-talets Kung Fu filmer från Kina. Speciellt Sonny Chiba's Street Fighter spelade nog stor roll i RZA inspiration.
så det är meningen att fighterna ska vara orealistiska och överdrivna för det är exakt så dem är i dessa filmerna. Vill inte vara elak nu men tror du missade poängen med filmen helt. Såg för övrigt den ironiskt nog också för första gången igår kväll. Jag gillade heller inte den särskilt mycket, men just det du klagar på är ju liksom hela grejen med filmen.
Citera
2015-04-28, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har du sett någon annan film han regisserat? Har sett Interior. Leather Bar. som jag också gillade. Men då älskar jag Cruising av Friedkin.

Förutom Child of God och Interior... har jag sett The Ape som var skitdålig rent ut sagt och Good Time Max som jag inte minns ett jota ifrån.
Citera
2015-04-28, 17:20
Medlem
Citat:
Förutom Child of God och Interior... har jag sett The Ape som var skitdålig rent ut sagt och Good Time Max som jag inte minns ett jota ifrån.

Ja den verkar suga. Har iallafall tänk se As I Lay Dying och The Broken Tower. Sen så har han en del intressant dom inte kommit ut ännu.
Citera
2015-04-28, 18:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja den verkar suga. Har iallafall tänk se As I Lay Dying och The Broken Tower. Sen så har han en del intressant dom inte kommit ut ännu.

Ja, han skulle väl komma ut med en femton filmer i år tror jag, fanns någon tråd om det.
Citera
2015-04-28, 19:00
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Grejen med hela filmen är ju att det är en homage till 70-talets Kung Fu filmer från Kina. Speciellt Sonny Chiba's Street Fighter spelade nog stor roll i RZA inspiration.
så det är meningen att fighterna ska vara orealistiska och överdrivna för det är exakt så dem är i dessa filmerna. Vill inte vara elak nu men tror du missade poängen med filmen helt. Såg för övrigt den ironiskt nog också för första gången igår kväll. Jag gillade heller inte den särskilt mycket, men just det du klagar på är ju liksom hela grejen med filmen.

Nej då. Jag har sett många kung fu filmer som 15-18 åring. Men även om dessa var överdrivna så försökte de ta sig själva på allvar. Att göra ironi på något som redan är överdrivet är redan tråkigt.
Hade hoppas på något mer realistiskt med kung fu tema. Lite som kill bill.

Riktigt usel film faktiskt

Fånigt att "lejonen" alla skulle ha hockeyfrissa för att symbolisera lejonman eller att "vargarna" skulle ha vargskinn på sig för att symbolisera vargar. Kändes som en barnfilm.
Citera
2015-04-28, 19:16
Medlem
U-Figs avatar
Blitzkrieg 2/45

Black Hawk Down
(2001)

Den sanna historien om några amerikanska militärförband som utspelar sig under 1993 när de ska gå in för att ta död på klanledaren tillika krigsherren Mohammed Farah Aidid som bl.a. plundrade matleveranser från FN när civilbefolkningen dog som flugor i svält. Uppdraget tar mycket längre tid än förväntat men så småningom kulminerar allt på i början av oktober 1993. Många kända skådespelare är med i Ridley Scotts film där man får följa flera olika grupper samtidigt vilket blir spännande, även om det kan vara lite förvirrande för det är verkligen fullt ös nästan hela tiden - risk för skottskador även som tittare. Men förvirrande är väl precis det ett krig på gatorna i Mogadishu borde vara?

Riktigt intensiv film och många scener på fruktansvärda skador. En bra film där soundtracket utmärker sig. Vi bjuds på både slow motion-scener, överdriven inzoomning på detaljer och en massa annat som känns typiskt för en modern, amerikansk krigsfilm. Ridley Scotts senaste film, Exodus: Gods and Kings, var ungefär lika lång, men den borde varit längre medan den här var nog ganska rimlig längdmässigt med en speltid på 144 minuter.

7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in