2015-01-11, 15:00
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Måste se den igen då jag inte gillade den då jag såg den, men alla hyllar den och då blir man ju nyfiken på att se den igen och se om man förstår varför all denna hype uppstår, även om jag säkerligen inte kommer att gilla den. James Gunn's Slither är grym, men Super gillade jag då inte alls!

Det är ju absolut inget mästerverk och långt ifrån en 4:a eller 5:a. Men mycket bättre än alla de andra superhjältefilmerna som kommer, ljusår bättre än Avengers t.ex.
Citera
2015-01-11, 15:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Det är ju absolut inget mästerverk och långt ifrån en 4:a eller 5:a. Men mycket bättre än alla de andra superhjältefilmerna som kommer, ljusår bättre än Avengers t.ex.

Många superhältefilmer är milslångt bättre än The Avengers!
Citera
2015-01-11, 16:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssWaratahss
Såg också den filmen för ett tag sen, förväntade mig inte att den skulle vara så vacker och cool (och lagom provocerande)!

Citera
2015-01-11, 16:59
Medlem
Soulsurfers avatar
Såg klart Twin Peaks (serien).

Given 5/5 för min del och den första femman jag sätter på något jag gått igenom i år. Tycker dock att säsong två är märkbart svagare än ettan. Däremot räcker inte detta för att på något sätt rubba femman. Utan tvekan den bästa TV-serien jag någonsin har sett och vill bara se mer av Lynch nu. Är mest sugen på Lost Highway, Blue Velvet och Mulholland Drive.

Tror inte jag kommer att gilla Eraserhead, Dune och Inland Empire lika mycket som de filmerna jag nämnde så jag lär vänta med dessa och se dem i framtiden istället.
Citera
2015-01-11, 17:09
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake

Citat:
Många superhältefilmer är milslångt bättre än The Avengers!

Jag hatar Marvels andra grejer. Ogillar alla jag sett. Men GotG är ju ändå en solid skoj äventyrsrulle. Det blev en stabil trea för mig i alla fall.
Citera
2015-01-11, 17:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Såg klart Twin Peaks (serien).

Given 5/5 för min del och den första femman jag sätter på något jag gått igenom i år. Tycker dock att säsong två är märkbart svagare än ettan. Däremot räcker inte detta för att på något sätt rubba femman. Utan tvekan den bästa TV-serien jag någonsin har sett och vill bara se mer av Lynch nu. Är mest sugen på Lost Highway, Blue Velvet och Mulholland Drive.

Tror inte jag kommer att gilla Eraserhead, Dune och Inland Empire lika mycket som de filmerna jag nämnde så jag lär vänta med dessa och se dem i framtiden istället.

Fire Walk with Me måste du ju också se! Mer skräck än serien och lite mörkare tycker jag, men fortfarande svinbra, och det är jävligt härligt att besöka den förtrollande staden igen. Tråkigt att Lara Flynn Boyle inte är med dock, men ersättaren gör ett hyfsat jobb ändå.
Citera
2015-01-11, 17:40
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fire Walk with Me måste du ju också se! Mer skräck än serien och lite mörkare tycker jag, men fortfarande svinbra, och det är jävligt härligt att besöka den förtrollande staden igen. Tråkigt att Lara Flynn Boyle inte är med dock, men ersättaren gör ett hyfsat jobb ändå.
Självklart, den står först på tur tillsammans med det där bonusmaterialet! Tror dock av någon anledning inte jag kommer att gilla den lika mycket som serien med tanke på allt jag läst om den. Många verkar tycka att filmen är en stor besvikelse och älskar serien. Hoppas den jag kommer att gilla den mycket. Visste inte att hon inte var med, tråkigt om någon annan spelar hennes karaktär i filmen.
Citera
2015-01-11, 17:41
Bannlyst
wrong turn 6 typisk slasher men inga roliga mord alla andra i serien är bra men denna kan skippas incesthistoria helt snodd från motorsågsmassakern de gör inga råa och uppfinningsrika saker som med fotbollsplanen och jordfräsen i tidigare
betyg 1/6
Citera
2015-01-11, 17:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Självklart, den står först på tur tillsammans med det där bonusmaterialet! Tror dock av någon anledning inte jag kommer att gilla den lika mycket som serien med tanke på allt jag läst om den. Många verkar tycka att filmen är en stor besvikelse och älskar serien. Hoppas den jag kommer att gilla den mycket. Visste inte att hon inte var med, tråkigt om någon annan spelar hennes karaktär i filmen.

Lika bra som serien är den inte, men definitivt en värdig film och inte alls onödig som jag hört en del kalla den. Hoppas att du gillar den.
Citera
2015-01-11, 17:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag hatar Marvels andra grejer. Ogillar alla jag sett. Men GotG är ju ändå en solid skoj äventyrsrulle. Det blev en stabil trea för mig i alla fall.

Oväntat att höra det ifrån dig, får se den igen då!

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Lynch's bästa efter Eraserhead!
Citera
2015-01-11, 18:06
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Oväntat att höra det ifrån dig, får se den igen då!

Kul att kunna överraska och inte vara så förutsägbar.

Vet inte om jag kan rekommendera en omtitt då jag själv ganska sällan ser om nya filmer, men den hade ändå något jag gillade. Och jag kan ändå störa mig på överdriven självmedvetenhet i film, men det funkade på något sätt. En oväntat skön bioupplevelse.

Men kan tänka mig att den kan ha något för dig också.
Citera
2015-01-11, 19:08
Medlem
saggesalivs avatar
Birdman (2014)

Riggan Thompson är en avdankad skådespelare som lever på sin gamla merit att en gång ha spelat superhjälten Birdman i en trilogi. Nu ska han dock sätta upp en pjäs på Broadway som han väntar sig vara den stora vändningen i hans karriär.

Iñárritus gör här någonting unikt, han byter helt stil. Jag älskade hans tidiga långsamma, mystiska, smutsiga stil som fokuserade på relationer, kärlek, död. Birdman ligger egentligen otroligt nära hans andra filmer, men den är så, så långt ifrån.

Birdman är filmad på ett ubnikt sätt som ska framställa den som att den är gjord i en enda lång tagning. Detta sätter en otrolig prägel på hela filmen och gör den så unik.

Bortsett från detta unika sätt att göra film så är Birdman en fantastisk film på alla plan. Det är en film med fantastisk dialog. Med Lysande skådespel och med ett satans snyggt foto.

Keaton är som vanligt riktigt bra i sitt skådespel och likaså är Norton och Emma Stone. Ja, denna skådespelaruppsättning gör om inte den bästa, en av de bästa prestationerna från 2014.

Det finns så mycket att kommentera i Birdman, musiken, fotot, uppbyggnaden, scenariot. Ja, hela jävla filmen rent ut sagt.

Birdman tillhör topp tio från 2014, som faktiskt hittills varit ett ganska så svagt filmår. Åttan är given!

Betyg: 8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in