2014-12-30, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Wyatt Earp från 94 med bl.a Kevin Costner.

Magnifik strålande film. Mycket bättre än föregångaren från 93.

4/5

Tombstone är en betydligt bättre film. Den är dessutom på många sätt en mer autentisk film.
Citera
2014-12-30, 01:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Tombstone är en betydligt bättre film. Den är dessutom på många sätt en mer autentisk film.

Håller med. 90-talswestern på hög nivå med en grym casting.
Citera
2014-12-30, 01:43
Medlem
Saving Mr. Banks (2013)

Drama med Emma Thompson och Tom Hanks. Handlar om författarinnan P.L.Travers (Thompson) som motvilligt går med på att träffa Walt Disney (Hanks) för att diskutera filmrättigheterna till hennes böcker om Mary Poppins. Många bra skådisar förutom dom redan nämda. Paul Giamatti och Colin Farrell gör bra ifrån sig. Ändå så är det Emma Thompson som gör filmen,enligt mig. Betyget landar på en stark sexa. Kanske höjer till en sjua....
Citera
2014-12-30, 01:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
Se Fight Club, övriga kan Du med gott samvete undvika. Överskattade.

Har ju som sagt sett Fight Club, riktigt bra förutom att jag stör mig lite på Norton emellanåt.
Citera
2014-12-30, 01:46
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Projekt: Película

Film 6/37

Y Tu Mamá También
(2001)

Tenoch och Julio, två pojkar i övre tonåren från över- och medelklassen i Mexiko, åker på en road-trip genom Mexiko med en spansk kvinna vars man nyligen varit otrogen. Sex? Sex! Sex i mängder! Och en bild av Mexiko, det fattiga och det rika, det nya och det gamla, målas upp både genom deras resa och genom berättarröstens sidoberättelser. En mycket bra film!

En stark sjua blir det nog, en åtta är lite väl mycket.

7+/10
Fast vid närmare eftertanke så är den faktiskt värd en åtta. Alltså: 8/10

Projekt: Película

Film 7/37

La Misma Luna
[Under the Same Moon] (2007)

Carlitos mamma är illegal invandrare (mexikanska, i USA) och jobbar i Los Angeles. Nioårige Carlitos har inte sett henne på fyra år. När mormorn som tar hand om Carlitos dör, väljer han att försöka ta sig till sin mamma. Vägen är inte spikrak och han träffar många olika personer under de sju dagar som filmen utspelar sig. En annan film, även den med tema på illegal invandring - Sin Nombre - gjorde det mycket bättre. De är förvisso inte samma slags film trots likadant tema, men den här når inte upp till samma nivå.

Filmen utspelar sig som sagt under en kort tidsperiod, endast sju dagar; trots detta lyckas Carlitos bl.a. ordna två jobb och dessutom hitta sin pappa som han aldrig (?) träffat. Nja. En solskenshistoria går väl an, men någon slags gräns får det vara.

5/10
Citera
2014-12-30, 03:09
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Haha, rolig du. Hört talas om Netflix eller Viaplay?

Visste inte att man kunde se bioaktuella filmer på Netflix eller Viaplay...
Citera
2014-12-30, 03:23
Bannlyst
Skating to New York
Charmig och mysig grabbfilm som väcker massor med barndom/tonårsminnen.

Ostrukturerad i kanterna, halvtaskigt klippt och usel musik. Men en film med mycket hjärta och värme.

3 av 5
Citera
2014-12-30, 08:44
Medlem
BigFatCones avatar
Jag såg Reefer Madness härom natten. Många garv blev det. Jag älskar uninteded comedy.
Citera
2014-12-30, 10:14
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Varför fick den inte 5/5 då? Snål idag?

Edit: Precis sett The reckoning, har förvisso sett sämre filmer, men tyckte denna var lite för mycket ibland.

Jag ger den betyg 3/5 men då är jag mycket snäll!

Jag är väldigt kräsen att ge filmer 5or helt enkelt.

Citat:

Kan inte historien direkt men jag tyckte om att 1994-versionen var längre. Det enda som drog ner filmen var att Doc's skådespelare i 1994-versionen var sämre än Val Kilmer nåt enormt.
Citera
2014-12-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Visste inte att man kunde se bioaktuella filmer på Netflix eller Viaplay...

Nämnde jag att jag skulle se bioaktuella filmer? Brukar vänta tills filmen släpps via Netflix, Viaplay eller DVD-släpp på nätet.
Senast redigerad av General- 2014-12-30 kl. 10:50.
Citera
2014-12-30, 13:03
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Saving Mr. Banks (2013)

En stor överraskning för min del. Bra film.

Cape Fear (1991)
Ett kanske mindre känt De Niro - Scorsese samarbete, men levererar som andra. Handlar om psykopaten Max Cady som ska hämnas på hans advokat som gjorde att han fick sitt inne längre än vad han enligt lag skulle sitta inne.
Nick Nolte är ju duktig, men De Niro var ju riktigt bra. Riktigt jävla läskig. Jag tycker också att Juliette Lewis var duktig.
Filmen sista del är den bästa delen. Riktigt spännande.

Stark 3/5
Citera
2014-12-30, 13:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Skating to New York

3 av 5

Skoj att se att den gick hem hos dig, en av de bättre filmerna som jag sett under december faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in