2014-09-20, 01:11
Bannlyst
A Perfect Getaway

Väldigt förtjust i filmer och serier som utspelar sig i typisk "paradis-miljö" och dessutom mycket förtjust i psykologiska thrillers, gick därför in på denna film med höga förväntningar, trots att det är en lågbudget-rulle med b-skådisar.
För att summera filmen så är väl första halvan helt okej, spännande med flera scener där man sitter på spänn.
Hade twisten lite på känn, så den kom inte som en jättechock för mig, men det är efter det som den spårar ur enligt mig. Många saker som känns alldeles för orimliga (vill ej gå in på detaljer för att undvika spoilers), fightscener som är allmänt dåligt gjorda och klyschiga rader gör filmen väldigt tramsig.

I det stora hela får filmen en svag 5/10 då jag trots allt sett sämre filmer, och gillade delar av filmen. Dessutom, Kiele Sanchez
Citera
2014-09-20, 02:43
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Kallade du just Divergent ok..? Bumbibjörnarna är bra, det här var ett mkt sämre barnprogram.

Captain Power-nivå.

Skrivit recensioner på respektive film:

The Hunger Games: Catching Fire:

Divergent:
Citera
2014-09-20, 02:47
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Skrivit recensioner på respektive film:

The Hunger Games: Catching Fire:

Divergent:

Oh no..
Citera
2014-09-20, 02:55
Medlem
shitlists avatar
I Saw The Devil '10

Kanon rulle av rang, mörk rätt igenom, men det spelar ju ingen större roll. Väldigt bra skådespeleri samt foto.

Den får en 8:a av mig.
Citera
2014-09-20, 05:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
I Saw The Devil '10

Kanon rulle av rang, mörk rätt igenom, men det spelar ju ingen större roll. Väldigt bra skådespeleri samt foto.

Den får en 8:a av mig.

Den är bra, ingen tvekan men inte så pass bra som alla säger.
Citera
2014-09-20, 11:04
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Jodå, det tycker jag allt.
Citera
2014-09-20, 11:50
Medlem
Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Till en början såg det ut att vara en vanligt och söt ungdomsfilm. Sen blev det bara konstigt. Jag fattade verkligen ingenting och skrattade inte en enda gång. Höll på att somna för fight-scener gör mig uttråkad. 4/10
Citera
2014-09-20, 11:57
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Till en början såg det ut att vara en vanligt och söt ungdomsfilm. Sen blev det bara konstigt. Jag fattade verkligen ingenting och skrattade inte en enda gång. Höll på att somna för fight-scener gör mig uttråkad. 4/10
Filmen refererar till en massa olika TV-spel. Med det sagt så håller jag med dig att filmen är ganska kass.
Citera
2014-09-20, 12:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Jodå, det tycker jag allt.

Tycker att det finns bättre crimefilmer ifrån Korea, men den är ju absolut inte dålig, men den är värd en stark trea i min bok.
Citera
2014-09-20, 13:03
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillade den starkt, kanske 7,6 är ett mer rimligt betyg men eftersom att jag ger betyg på imdb så ger jag den hellre en 8:a än en 7:a.

Det finns ju bättre filmer inom ungefär samma område såsom Memories Of Murder, The Chaser, Oldboys osv ..
Citera
2014-09-20, 13:12
Bannlyst
Super Fly En negerfilm från 70-talet om pengar och knark. Påminner en del om tv-serien Baretta, vilken endast få av er känner till, både vad det gäller musiken och negrer klädda i stora rockar och fula hattar. Denna nedladdade version var av värsta vhs-kvaliteten så jag gissar att den ursprungligen var en vhs-film omgjord till digital version.

4/10

Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
A Perfect Getaway ...gillade delar av filmen.
Steve Zahn är alltid rolig att se i filmer.
Senast redigerad av pethom 2014-09-20 kl. 13:28.
Citera
2014-09-20, 13:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Det finns ju bättre filmer inom ungefär samma område såsom Memories Of Murder, The Chaser, Oldboys osv ..

Ja, dom är bättre och även The Man from Nowhere!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in