2014-06-19, 16:26
Medlem
OriginalDolls avatar
Willow Creek (2013). Helt ok, 3/5
Citera
2014-06-19, 18:01
Medlem
Såg både Psycho 3 och 4 idag. Gillar både ettan och tvåan riktigt mycket, det är ju svårt att komma upp i samma spänningsnivå som Hitchcock, men den andra filmen i serien är nästan där. Trean och fyran är inte dåliga filmer, gillade bägge rätt så mycket, tack vare att Norman Bates är en väldigt intressant karaktär, och Perkins gör rollen lysande. Kul att veta om hans bakgrund i fjärde filmen, mycket bättre än TV-serien Bates Motel.
Citera
2014-06-19, 18:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Känns som att hela den inspelningen kan ha varit ganska jobbig för stackars 15-åriga Jennifer Connelly . Hon fick tydligen en bit av sitt finger avbiten av chimpansen också under inspelningen.

Jo, jag kan tänka mig att det ganska omtumlande. Det med fingret visste jag inte, fan vad rädd man hade varit!

OnT: Gamla män i nya bilar (2002)

Lika underbar och rolig som ettan. Skrattade mig igenom hela filmen, det är så jävla roligt så det är svårt att förstå!

Fan vad jag älskar karaktärerna, det är så fantastiskt. Kommer nog sakna dem nu när jag sett båda filmerna, jag älskar dem så mycket. Martin, Peter, Harald och framför allt Vuk är så fantastiska. Grymt.

4/5
Citera
2014-06-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jo, jag kan tänka mig att det ganska omtumlande. Det med fingret visste jag inte, fan vad rädd man hade varit!

OnT: Gamla män i nya bilar (2002)

Lika underbar och rolig som ettan. Skrattade mig igenom hela filmen, det är så jävla roligt så det är svårt att förstå!

Fan vad jag älskar karaktärerna, det är så fantastiskt. Kommer nog sakna dem nu när jag sett båda filmerna, jag älskar dem så mycket. Martin, Peter, Harald och framför allt Vuk är så fantastiska. Grymt.

4/5
Du kan ju se Inkasso och Den gode strömer. Inte alls lika bra som I Kina och Gamla män, men okej underhållning om man vill ha lite Dansk actionkomedi som nedtrappning efter dom två klockrena filmerna. Bodnia är ju alltid grym iallafall.
Citera
2014-06-19, 18:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Du kan ju se Inkasso och Den gode strömer. Inte alls lika bra som I Kina och Gamla män, men okej underhållning om man vill ha lite Dansk actionkomedi som nedtrappning efter dom två klockrena filmerna. Bodnia är ju alltid grym iallafall.

Jag ska nog börja kolla in mer dansk komedi då några av mina favoritkomedier är danska. Sverige har mycket att lära...
Citera
2014-06-19, 18:31
Medlem
Citat:
Jag ska nog börja kolla in mer dansk komedi då några av mina favoritkomedier är danska. Sverige har mycket att lära...
Danskjävlarna producerar riktigt mycket bra film. Spana in Wilbur från 2002 om du missat den. Anders Thomas Jensen är en av manusförfattarna, och han tillhör toppskiktet!

En riktig människa från 01 är också en trevlig dansk drama.
Citera
2014-06-19, 18:36
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Danskjävlarna producerar riktigt mycket bra film. Spana in Wilbur från 2002 om du missat den. Anders Thomas Jensen är en av manusförfattarna, och han tillhör toppskiktet!

En riktig människa från 01 är också en trevlig dansk drama.

Jag skriver upp dem, tack för tipsen!

Såg att Nikolaj Lie Kaas har huvudrollen i En riktig människa, har gillat honom i allting jag sett så den ser jag verkligen fram emot.
Citera
2014-06-19, 18:51
Medlem
Citat:
Jag skriver upp dem, tack för tipsen!

Såg att Nikolaj Lie Kaas har huvudrollen i En riktig människa, har gillat honom i allting jag sett så den ser jag verkligen fram emot.
Han tillhör mina favoriter också. Mörker och Sprängfarlig Bomb har har också huvudrollen i ( i den sistnämnda är ju även Ullrich Thomsen med som jag gillar mycket, dom spelade ju mot varandra i Bröderna också ). Och så har har han rätt stora roller i Älskar dig för evigt, Kærlighed på film och Idioterna.

På tal om Thomsen så är ju han med i Thomas Vinterbergs första debutfilm De største helte, gillade den en hel del.
Citera
2014-06-19, 20:30
Medlem
Pennsatuckys avatar
The Spectacular Now (2013)

Ganska mysig film, uppnådde inte riktigt mina förväntningar men tyckte definitivt att den dög som lite variation från den annars fotbollsspäckade vardagen. Tycker att Shailene Woodley gör en bra insats men den når ändå inte riktigt upp till en sjua som jag så gärna hade velat ge den.

Betyg: 6/10
Citera
2014-06-20, 13:59
Medlem
zxcvb45s avatar
Signs med Mel Gibson och Joaquin Phoenix, hade inte sett den på flera år.

Den var som jag mindes, skön känsla genom hela filmen, med spänning och mystik.

7/10

http://www.imdb.com/title/tt0286106/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2014-06-20, 14:00
Medlem
Gosifs avatar
Napoleon Dynamite från 04.

En fin återblick från det ljuva 80talet. Bra skådespelare och nörd-faktorn är ett faktum i den här filmen.
Den har sina roliga stunder men bitvis lite seg kan jag tycka, även om det är filmens grundsten.

3/5.
Citera
2014-06-20, 14:14
Medlem
22 Bullets (2010)

Action/thriller från Frankrike. Jean Reno spelar en f.d. hitman , Charly , som försöker leva ett lugnt familjeliv.
En dag blir han dock utsatt för ett mordförsök och blir skjuten 22 ggr, men överlever.
För att rädda sig själv och sin familj måste Charly ta reda på vem som ligger bakom allt....och naturligtvis hämnas blodigt och rått.
Det är en hyfsad hämndthriller, men inget man inte sett förut. Jag tvekar mellan 5 eller 6 i betyg (av 10).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in