2014-05-29, 23:38
Medlem
Burkbubbas avatar
The Terminal
http://www.imdb.com/title/tt0362227/?ref_=nv_sr_1
Min favoritfilm med Tom Hanks. Bra blandning av drama och lite humor.

Handlar om en man (spelad av Tom Hanks) som blir strandsatt på en flygplats efter att en statskupp ägt rum i hans hemland medans han sitter på flygplanet. Hans pass blir ogiltigt eftersom hans land inte längre existerar.

8/10
Senast redigerad av Burkbubba 2014-05-29 kl. 23:40.
Citera
2014-05-30, 03:32
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Armageddon

Den absolut bästa domedagsfilmen jag någonsin har tittat på. Bruce Willis är kungen! Nervkittlande och spännande, precis som en actionfilm ska vara. Varenda sekund i filmen är verkligen perfekt. Filmen ger verkligen en känslosam upplevelse. Jag tycker filmen förtjänar bästa betyget.

10/10

Men nej, det är kanske den smörigaste filmen som har gjorts efter Pearl Harbor, visst den är underhållande men hur du kan ge den 10/10 förstår jag verkligen inte.
Citera
2014-05-30, 04:41
Medlem
Vohkuns avatar
Nästa film som blivit avklarad: Watchmen
Filmen hade enorm potential, men den var inget för mig. En aning för lång och osammanhängande för min smak.

4/10
Citera
2014-05-30, 09:33
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Nästa film som blivit avklarad: Watchmen
Filmen hade enorm potential, men den var inget för mig. En aning för lång och osammanhängande för min smak.
Något pretentiös i min mening.
4/10

Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
The Terminal
http://www.imdb.com/title/tt0362227/?ref_=nv_sr_1
Min favoritfilm med Tom Hanks. Bra blandning av drama och lite humor.

Handlar om en man (spelad av Tom Hanks) som blir strandsatt på en flygplats efter att en statskupp ägt rum i hans hemland medans han sitter på flygplanet. Hans pass blir ogiltigt eftersom hans land inte längre existerar.

8/10
Rätt så charmig men inte något man känner behov att se igen.
Citera
2014-05-30, 12:15
Medlem
maszios avatar
Into the wild (2007)

Historien är baserad på en verklig händelse. Christopher McCandless var en ung äventyrare, som rest runt i flera av USA:s vildmarker under ett par års tid. I april 1992 gav han sig ut i Alaskas vildmark, utan karta och med för lite proviant. Fyra månader senare påträffades han död i en övergiven buss från 1940-talet ca 4 mil väster om orten Healy. Utan karta hade han inte kunnat återvända, och svalt ihjäl.

Lätt en av de bästa filmerna som finns och soundtracket är fenomenalt.

10/10
Citera
2014-05-30, 13:26
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maszio
Into the wild (2007)

Historien är baserad på en verklig händelse. Christopher McCandless var en ung äventyrare, som rest runt i flera av USA:s vildmarker under ett par års tid. I april 1992 gav han sig ut i Alaskas vildmark, utan karta och med för lite proviant. Fyra månader senare påträffades han död i en övergiven buss från 1940-talet ca 4 mil väster om orten Healy. Utan karta hade han inte kunnat återvända, och svalt ihjäl.

10/10

Väldigt bra, Vedders soundtrack är som du säger fenomenalt!
Citera
2014-05-30, 13:31
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Into the wild (2007)

10/10
Ligger i min topp 5. En av världens absolut bästa filmer.
Citera
2014-05-30, 13:35
Medlem
Ass.Parades avatar
Blow Out med John Travolta (1981). En thriller där en ljudman blir vittne till en bilkrasch där en presidentkandidat dör. En massa drama händer.

Jag gillade vissa delar ur filmen, andra delar ogillade jag. Kanske var det det omoderna sättet att tackla historien på som jag tyckte var lite dåligt. Men en stabil 6/10 får den iaf. Värd att se om man älskar Thrillers och Travolta.
Citera
2014-05-30, 16:40
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Förstår vad du menar med Origins men att du ger Wolverine ett värre betyg förstår jag inte. Tycker inte att den var något att hänga i granen heller men helt klart bra i jämförelse med Origins som stack ut från serien på det absolut värsta sätt.
Alltså om jag såg båda utan att ha sett någon annan X-Men film skulle nog Origins fått ännu sämre betyg, men eftersom att jag tycker att det är så kul med så många referenser till de tidigare filmerna som jag gillade så blir den "bättre".
Citera
2014-05-30, 16:54
Medlem
upperkatts avatar
Thunderball. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-05-30, 17:21
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Into the wild (2007)

10/10
En bra film men fann den något långtråkig efter ett tag.
Citera
2014-05-30, 18:22
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Men nej, det är kanske den smörigaste filmen som har gjorts efter Pearl Harbor, visst den är underhållande men hur du kan ge den 10/10 förstår jag verkligen inte.
Smör är gott. Ju mer folk som hatar Pearl Harbor och Armageddon, ju mer älskar jag dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in