2014-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Minns den filmen som väldigt tråkig (och rätt dålig); det var en film som jag tvingades se när jag läste engelska 7 för ett tag sedan när vi skulle jämföra filmen med Shakespeares pjäs. Titus var i alla fall kreativ (kanske lite väl kreativ och märklig för sitt eget bästa dock), men den tyckte jag var mer underhållande än 10 Things som mest kändes som en film som en valfri Shakespeare-imitatör kunde ha gjort om han/hon gjorde en filmatisering av Glee med Shakespeare-tema. På sin höjd 5/10 för mig, men har faktiskt satt en fyra för att jag tyckte inte att den höll. Minns dock att skådespelarinsatserna överlag var helt okej och det var nog det bästa med filmen, samt några få scener som stod ut från resten som var rätt mycket "meh", men det räcker inte för att göra en bra film för mig. Den var rätt oengagerande enligt det jag minns.

Tycker den var en typisk high school-film med storyn och kvalitén, varken sämre eller bättre än andra. Fast jag gillar high school filmer så visst. Dock blev jag väldigt positivt överraskad då jag först trodde den var en annan film jag såg för länge sen som jag hatade (hade väldigt liknande titel, dumpa en kille på 10 dagar eller nåt?) Visade sig att jag hade sett just den här filmen också för länge sen så det var kul att jag kom ihåg vissa delar av filmen sen förut. Min favoritscen var definitivt när heath sjöng och dansade för tjejen på fotbollsplanen
Citera
2014-06-18, 21:39
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Tycker den var en typisk high school-film med storyn och kvalitén, varken sämre eller bättre än andra. Fast jag gillar high school filmer så visst. Dock blev jag väldigt positivt överraskad då jag först trodde den var en annan film jag såg för länge sen som jag hatade (hade väldigt liknande titel, dumpa en kille på 10 dagar eller nåt?) Visade sig att jag hade sett just den här filmen också för länge sen så det var kul att jag kom ihåg vissa delar av filmen sen förut. Min favoritscen var definitivt när heath sjöng och dansade för tjejen på fotbollsplanen
Ja, det är helt klart målgruppen. Dessa filmer har jag nog rätt svårt för om jag tänker efter. Minns faktiskt inte mycket från filmen, vilket inte är allt för ovanligt när jag ser något som på sin höjd är godkänt för mig.
Citera
2014-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Jag kom fram till samma slutsats efter att ha slösat min tid på den

Chock över den? Se A Serbian Movie
Citera
2014-06-18, 22:32
Medlem
Citat:
Haha, jo.
Lovelace kom lite som en chock för mig

Citera
2014-06-18, 23:47
Medlem
LVX156s avatar
Jag försökte kolla på Cosmopolis, men det gick inte så bra. Är det ett medvetet val att det låter som att alla skådisar läser direkt från manus, och inte vilket manus som helst, utan ett manus skrivet av någon som tidigare bara jobbat med Days of Our Lives?

Robert Pattinson har jag ju bara sett i Twilight, och det är ju inte direkt en serie utifrån vilken man kan bedöma skådisarnas talang, för grundmaterialet är så dåligt. Jay Baruchel har varit mycket bättre, Sarah Gadon har jag aldrig sett förr (vad jag kommer ihåg; tydligen var hon med i A Dangerous Method) men av någon anledning har hon varit med i alla filmer som Cronenberg-klanen gjort sedan 2011. Inte ens Juliette Binoche låter mer än halvmänsklig.

Jag förstår inte. Vad har hänt med Cronenberg? Vad är det jag har missat? Är det tänkt att filmen skall vara "artsy"?

Citera
2014-06-19, 01:55
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainmokk
Åh, aldrig igen... enda filmen jag verkligen ångrar att jag såg!
Citera
2014-06-19, 03:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Åh, aldrig igen... enda filmen jag verkligen ångrar att jag såg!

Jag har sett den fler gånger, inte så mycket pga att jag ville utan mer att det var med olika sällskap.
Dock kan jag ändå tycka att handligen är rätt okej för att vara en sådan film.

Annars är Matyrs en av mina favoriter i den genren, diggar verkligen storyn i den.
Citera
2014-06-19, 06:48
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag har sett den fler gånger, inte så mycket pga att jag ville utan mer att det var med olika sällskap.
Ja, samma här. Men då krävs det att vi alla är avtrubbade så att ingen anmäler jag är inte en individ som blir lätt chockerad över filmer, men den där scenen där
har fortfarande satt sig på näthinnan.
Senast redigerad av Vohkun 2014-06-19 kl. 06:50.
Citera
2014-06-19, 12:44
Medlem
Punklivs avatar
Phenomena (1985)

Ännu en bra film av Argento, inte lika bra som Tenebre eller Opera dock. Tyvärr är den ganska händelselös då och då, och morden är inte så kreativa och snygga, så den når inte upp till sin fulla potential. Riktigt bra musik dock!

3/5, hyfsat stark sådan
Citera
2014-06-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Dock kan jag ändå tycka att handligen är rätt okej för att vara en sådan film.

Annars är Matyrs en av mina favoriter i den genren, diggar verkligen storyn i den.

Fortsätter man i samma anda så ....

http://www.imdb.com/title/tt1900908/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-06-19, 13:39
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Känns som att hela den inspelningen kan ha varit ganska jobbig för stackars 15-åriga Jennifer Connelly . Hon fick tydligen en bit av sitt finger avbiten av chimpansen också under inspelningen.
Citera
2014-06-19, 14:11
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ja, samma här. Men då krävs det att vi alla är avtrubbade så att ingen anmäler jag är inte en individ som blir lätt chockerad över filmer, men den där scenen där
har fortfarande satt sig på näthinnan.

Just den scenen är ju så sjuk att den bara blir rolig. Heeelt omöjligt att ta filmen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in