2014-07-28, 22:28
Medlem
Revolutionary Road (2008) Lite för deppigt för min smak, men samtidigt var den gripande och verklighetstrogen. Får en verkligen att tänka på livet. Leo och kate är som vanligt lysande, älskar dem tillsammans. 6/10
Citera
2014-07-28, 23:15
Bannlyst
Cold in July

Michael C Hall i sin första långfilm efter Dexter. Historien tar oss till slutet av 80-talet och efter hemsk upplevelse så tvingas han och hans familj i svåra prövningar. Det är ett stort mörker som nystas upp runt och kring polisen. Saker är inte vad de borde vara..

Cold in July är en härlig throwback till 80-tals noir. Det är inga cgi-effekter. Utan långsamt och råa scener som byggs upp med tunga synthezeiser. Musiken är bländande och bidrar till en skön stämning.
Det här är en mansfilm! Om en långsam sådan. Handlingen är aningen hackig och det saknas lite struktur. Skådespelet är bländande, särskilt Michael C Hall som gör en riktig pärla här. Han påminner om Rodney Rowland med mycket mer kvalitet och utstrålning. Sam Shepard fungerar även om han är aningen trött här. Don Jonson är alltid Don Jonson, på gott eller ont.

Betyg: Cold in July är för dig som söker en långsam thriller som ger 80-tals nostalgikickar. Den är inte perfekt, men har samtidigt sina styrkor... 3 av 5
Citera
2014-07-28, 23:32
Medlem
Commando.

Grym action. Stabil trea.
Citera
2014-07-28, 23:33
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Commando.

Grym action. Stabil trea.

Utan tvekan! Och vilket soundtrack !
Citera
2014-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Utan tvekan! Och vilket soundtrack !
Ja det var riktigt bra. Men jag tyckte att det blev lite sämre mot slutet.
Citera
2014-07-28, 23:38
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja det var riktigt bra. Men jag tyckte att det blev lite sämre mot slutet.

James Horner gjorde ju ett antal högklassiga soundtracks till 80-tals-actionrullar.
Citera
2014-07-29, 02:22
Bannlyst
Sans Laisser De Traces En film som handlar om en man mitt i karriären som oväntat träffar en gammal kompis vilket leder till att hans liv försvåras. Filmen är rätt lik en annan film från USA. Den senare filmen har möjligen inspirerats av den tidigare.

5/10
Senast redigerad av pethom 2014-07-29 kl. 02:26.
Citera
2014-07-29, 09:23
Medlem
upperkatts avatar
Janghwa, Hongryeon. Halvbra film. 5/10.
Citera
2014-07-29, 12:39
Medlem
Elementarts avatar
Jag kollade på Pelle Svanslös, långfilmen från 1981. Klassisk svensk film som fortfarande är ganska rolig, och som håller än idag. Betyg, generösa 4 av 5.
Citera
2014-07-29, 13:22
Medlem
NaSteffes avatar
The Grey (2011)
Ett plan kraschar i ett svinkallt Alaska och överlevare måste kämpa för att hålla sig vid liv. Kylan blir dock inte det primära hotet, utan de gråa bestarna i skogen blir det det istället.
Jag tyckte den här var spännande faktiskt. Karaktärerna var intressanta även om det inte var några speciellt ovanliga karaktärer för en sådan här typ av film. Lite grabbiga sådär. Liam Neeson är duktig som förväntat.
Jag tyckte i och för sig att det var lite tråkigt att lätt listade ut vem som skulle dö härnäst osv, men det var inte så viktigt.
Spännande som sagt.

3/5
Citera
2014-07-29, 13:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Revolutionary Road (2008) Lite för deppigt för min smak, men samtidigt var den gripande och verklighetstrogen. Får en verkligen att tänka på livet. Leo och kate är som vanligt lysande, älskar dem tillsammans. 6/10

Gillar den skarpt, och boken är också den väldigt bra och gripande som fan, sorglig!
Citera
2014-07-29, 13:41
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillade verkligen inte The Fighter alls, föredrar Wahlberg i Fear, Boogie Nights och Pain & Gain. Ska dock poängteras att jag inte gillar Bale eller Wahlberg alls, och avskyr det mesta som David O Russell gjort så inte undra på att jag inte gillade filmen i fråga.

Wahlberg är ingen favorit för mig heller, inge märkvärdig skådis alls.
Men Bale tycker jag är riktigt bra, han går in hårt för sina roller.
Han är klockren i American Psycho, vad är det du har emot han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in