2014-04-29, 19:48
Medlem
World War Z. riktigt snyggt gjord film med mycket action. det handlar om Gerry och hans familj som försöker fly undan en zombieepedemi. om man jämför med the walking dead så är zoombeisarna bra mycket farligare och snabbare här.rekommenderas för dig som gillar filmer där hela mänskligheten håller på och kämpar för sina liv.9/10 rekommenderas stark!
Citera
2014-04-29, 22:23
Medlem
Mattelols avatar
Escape from Alcatraz (1979)

Jag vet inte varför jag inte har sett den här klassikern innan men ikväll var det dags. Jag brukar uppskatta gamla filmer och lagom snabbt tempo, det här var dock ett undantag. Jag tycker filmen är ganska så långdragen och jag fann inte en enda dialog speciellt intressant. Den sista halvtimman var dock mycket, mycket spännande. Trots att den verkliga flykten är någon otroligt spännande så kan jag inte säga detsamma om filmen. Sen råkar jag även vara en utav människor inte gillar Clint Eastwood.

6/10
Citera
2014-04-29, 22:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Escape from Alcatraz (1979)

Jag vet inte varför jag inte har sett den här klassikern innan men ikväll var det dags. Jag brukar uppskatta gamla filmer och lagom snabbt tempo, det här var dock ett undantag. Jag tycker filmen är ganska så långdragen och jag fann inte en enda dialog speciellt intressant. Den sista halvtimman var dock mycket, mycket spännande. Trots att den verkliga flykten är någon otroligt spännande så kan jag inte säga detsamma om filmen. Sen råkar jag även vara en utav människor inte gillar Clint Eastwood.

6/10

Jag tycker att den är riktigt bra, det kanske är dags att se om den snart.

Hur kan du ge en film som du inte tycker om ett såpass bra betyg, förresten? Inget illa menat, bara intresserad.
Citera
2014-04-29, 23:20
Medlem
Catapillas avatar
Das Experiment

http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=rvi_tt

väldigt bra film, intensiv och obehaglig men mycket välgjord.

8 / 10 blev det och det är inte ett betyg jag ger ut ofta
Citera
2014-04-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Das Experiment

http://www.imdb.com/title/tt0250258/?ref_=rvi_tt

väldigt bra film, intensiv och obehaglig men mycket välgjord.

8 / 10 blev det och det är inte ett betyg jag ger ut ofta
Rekommenderar starkt Die Welle som också är en tysk film som handlar om ett experiment som fick en oanad effekt.
Citera
2014-04-29, 23:34
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag tycker att den är riktigt bra, det kanske är dags att se om den snart.

Hur kan du ge en film som du inte tycker om ett såpass bra betyg, förresten? Inget illa menat, bara intresserad.

Omdömet kanske omedvetet präglades av filmens svagaste punkter, jag hade dessutom relativt höga förhoppningar på filmen med tanke på vad jag läst om den. Som film i helhet och dessutom gjord 1979 så är det en relativt välgjord film med bra skådespeleri. Ett lite snabbare och mer medryckande tempo, bättre dialoger och mer karaktärsbeskrivning så hade det kunnat bli mycket bra.

Nu kändes filmen mest som en dokumentär där man helt enkelt gick igenom händelseförloppet från det att den kända rymningen började planeras tills det att den utfördes. Vad mer kan man förvänta sig, förvisso... Det finns dock gott om verklighetsbaserade filmer som har gjorts mer spännande än vad själva händelsen förmodligen var i realiteten.

Många påstår att den här skulle slå The Shawshank Redemption på fingrarna, en befängd åsikt i min mening.
Citera
2014-04-29, 23:39
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Rekommenderar starkt Die Welle som också är en tysk film som handlar om ett experiment som fick en oanad effekt.

Ska kolla upp, tack för tipset
Citera
2014-04-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Ska kolla upp, tack för tipset
Är ju även intressant att läsa om dom riktiga experimenten som är grunden till filmerna. Människor kan vara riktigt onda och lättmanipulerade.
Citera
2014-04-30, 00:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath

Och även The Wave, kortfilmen ifrån åttiotalet!
Citera
2014-04-30, 00:13
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Många påstår att den här skulle slå The Shawshank Redemption på fingrarna, en befängd åsikt i min mening.

Tycker jag att den gör. Gillar den dokumentära känslan, och Clintan + Fred Ward är en bra kombo. Väldigt spännande, och intressanta karaktärer.

The Shawshank Redemption är för gråtmild och sentimental för min smak.
Citera
2014-04-30, 00:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Shawshank Redemption är för gråtmild och sentimental för min smak.

Ja, en riktigt jävla sunkig film det, låååååångt ifrån världens bästa som IMDB hävdar, som vanligt har fel då det kommer till betygen.
Citera
2014-04-30, 00:41
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafet
World War Z. riktigt snyggt gjord film med mycket action. det handlar om Gerry och hans familj som försöker fly undan en zombieepedemi. om man jämför med the walking dead så är zoombeisarna bra mycket farligare och snabbare här.rekommenderas för dig som gillar filmer där hela mänskligheten håller på och kämpar för sina liv.9/10 rekommenderas stark!
Tyckte den filmen gjorde en väldigt trevlig zombie tolkning. Trots att den bara var upprepade de första 20 minuterna på olika platser 2-4 gånger. Men ändå så fann jag den intressant till slutet.
Har inte hört så mycket om en potentiella uppföljaren men jag finner en sådan film väldigt onödig. Efter slutet kan man ju använda fantasin.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, en riktigt jävla sunkig film det, låååååångt ifrån världens bästa som IMDB hävdar, som vanligt har fel då det kommer till betygen.
Jo det är sant. Men den är ändå "bra". Bara inget mästerverk i mina ögon. Och ingen film jag känner behov av att se igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in