2014-06-04, 22:33
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Jaså? Då kanske man skulle ta och se fler danska filmer nån gång

Festen, De gröna slaktarna, Submarino och Adams äpplen kan jag tipsa om. Kan vara lite jobbigt om man har svårt för det danska språket, vilket jag hade förr, men det går över. Nu tycker jag t.o.m att det är ett väldigt vackert språk. Danskarna kan göra bra film! Känner flera stycken som vägrar se dansk film bara för att det är danskt, mycket tråkigt.

OnT: The Hidden (1987)

Bra alienkriminalare! Skådespelet var dåligt ifrån vissa håll ibland men det gjorde inte så mycket, det var bara charmigt och småmysigt. Gillade den här ganska mycket, definitivt sevärd!

Det enda jag inte gillade var den första biljakten. Väldigt störande att bara höra musiken när man var i ena bilen.

3/5
Citera
2014-06-04, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Borde du absolut ta och göra, spana in Pusher som är en bra introduktion!
Citera
2014-06-04, 23:24
Medlem
Citat:
Blinkande lyktor tycker jag du ska se. Riktigt bra dansk film!
Citera
2014-06-04, 23:25
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Jagten, en utav världens bästa filmer enligt mig.
Ach, det säger du bara för att den blivit uppmärksammad och du inte vill vara utanför.
Citera
2014-06-05, 00:23
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Rashomon (1950)

Wow, vilken bomb. Detta var riktigt bra och stämmer väl överens med människans sätt att ljuga i dagens samhälle också. Tror fan att om människor kunde lägga upp sin död på facebook, visst fan hade de modifierat den. Denna är smart, läcker med kanonklippning och ett fantastiskt soundtrack. Kan kompisitören göra en scen där en man går i skogen för att hugga ved dramatisk och spännande, ja då har man lyckats.

Kurosawa måste vart otroligt banbrytande på sin tid, detta är riktigt välgjort och det enda som störde mig i filmkvalitèn var att de glömt lägga med ljud när mediumet tokar runt i gruset då mannen pratar.
Annars var det fläckfritt.

Någon som tänkte på klippningen, den måste väl varit väldigt modern för sin tid? För övergångar kändes väldigt modernt, men har inte sett allt för mycket från 50-talet. Mest 30/40 och sedan 60.

12-/15
Citera
2014-06-05, 01:16
Medlem
Violent Cop (1989)

Inget vidare...... 3 av 10!
Citera
2014-06-05, 01:32
Medlem
messiasibids avatar
Fargo från 1996. Det var en fantastisk film med en spännande handling som blir allt mer intensiv och med egenartade sköna karaktärer. North Dakota med snön längst landsvägen och dialekten ger den en mysig atmosfär.

Stark 8 av 10
Citera
2014-06-05, 01:38
Medlem
Catapillas avatar
Chasing Amy

Hade inte sett denna förut men förväntningarna var höga eftersom jag älskar bägge Clerks rullarna, Dogma och Mallrats, den lyckades trots det överträffa mina förväntningar med råge.

Både en väldigt stark kärlekshistoria och en fruktansvärt rolig film, fantastisk.
Citera
2014-06-05, 11:06
Medlem
upperkatts avatar
The Spy Who Loved Me. Helt okej film. 6/10.
Citera
2014-06-05, 11:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
The Spy Who Loved Me. Helt okej film. 6/10.

En av de vassare Moore-filmerna enligt mig.
Citera
2014-06-05, 12:10
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Fargo från 1996. Det var en fantastisk film med en spännande handling som blir allt mer intensiv och med egenartade sköna karaktärer. North Dakota med snön längst landsvägen och dialekten ger den en mysig atmosfär.

Stark 8 av 10

Superb film! En av Peter Stormares bästa filmer enligt mig.
Citera
2014-06-05, 12:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
En av de vassare Moore-filmerna enligt mig.

Håller med även om jag håller Golden Gun högre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in