Citat:
Ursprungligen postat av
z0mgpl0x
X-Men (2000)
Först ut var såklart X-Men. Den börjar intressant med introduktionen av Wolverine och Rogue men i slutet blir det lite överdrivet. Jag gillade att man kände nån form av sympati för karaktärerna som jag inte brukar göra i Marvels superhjältefilmer. Slutet var dock lite fånigt men filmen i sin helhet var bra.
6/10 (3/5)
X2 (2003)
Kan tänka mig att den här inte skulle vara lika bra ifall man inte sett 1:an först, den förlitar sig lite på att man vet vilka karaktärerna är. Men jag gillade den ändå.
5/10 (3/5)
Konstigt nog fann jag tvåan mer underhållande. Tycker bara den var något mer charmig och intressant.
Kan ha varit något med slutet på ettan som du säger då det sannerligen kändes lite väl mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
z0mgpl0x
X-Men: First Class (2011)
Det här var den X-Men film jag var mest taggad på att se, mycket tack vare Michael Fassbender som är en av mina favoriter. (Mycket tack vare Shame) Han spelade otroligt bra tillsammans med James McAvoy vilket jag tror är en stor anledning till varför jag gillade filmen så pass mycket. Sen var det också roligt att få så mycket backstory + att Wolverine var med!
7/10 (3/5)
Tyckte inte den var något att hurra över faktiskt. Scenerna med Fassbender och Mcavoy var guld men resten kändes klent.
Citat:
Ursprungligen postat av
z0mgpl0x
X-Men Origins: Wolverine (2009)
På gränsen till skit med all jävla bajsaction men jag älskar att man får reda på mer om Wolverine vilket räddar den från att få det sämsta betyget.
3/10 (2/5)
Wolverine (2013)
Det här var skit. Riktigt dålig. Jag förväntade mig ärligt talat inte mycket så jag kollade på Extended Edition som hade splatter och flera användningar av "Fuck". (Hela 3 st!) Men inte ens det räddar den från att vara en total skitstorm. Visst det är kul att se Wolverine åka till Japan och döda lite folk, men inte när han fightas mot en skurk som knappt säger ett jävla ord genom hela filmen. Orkar inte prata om filmen...
2/10 (1/5)
Förstår vad du menar med
Origins men att du ger Wolverine ett värre betyg förstår jag inte. Tycker inte att den var något att hänga i granen heller men helt klart bra i jämförelse med
Origins som stack ut från serien på det absolut värsta sätt.
Återgår till vanligt betyg...
Citat:
Ursprungligen postat av
z0mgpl0x
Batman Begins (2006)
Rolig Batmanfilm. Kort och gott, bra underhållning för stunden. Finns inte så mycket att säga tycker jag.
3/5
The Dark Knight (2008)
Förstod inte riktigt varför alla p12

r tjatade så mycket om den här filmen, och förstår det ärligt talat fortfarande inte. Jag gillar den dock väldigt mycket nu, men den är fortfarande överskattad. Topp 5 bästa film of all time? Kom igen... Såg den inte heller som en bra action/superhjälte-film utan mer som ett riktigt bra drama. Kemin mellan Batman och Jokern är ju fenomenal.
4/5
The Dark Knight Rises (2012)
Den här filmen får mycket hat tack vare plot holes (Som enligt vissa personer förstör filmen helt), men vem fan orkar sitta och leta efter sånt när man kollar på filmen? Inte konstigt att man ogillar en film ifall man försöker analysera den medans man tittar på skiten. Gör en sak åt gången liksom.
Men Bane är helt klart min favoritskurk. Mycket coolare och smartare än Jokern som, let's face it, är överskattad. Bane tog över en hel stad, vad gjorde Jokern? Precis, point proven.
Men överlag är filmen riktigt bra, inte alls en 2/5 som jag gav den förut. (Vad tänkte jag där?) Snarare en
4/5
Vill också säga att Dark Knight blev något överhypad då jag inte fick samma uppfattning när jag hade sett den men efter några gånger så blev den bara bättre.
Och man inser hur mycket Nolan hade läst på om Jokern då alla karaktärs drag passade helt perfekt med den ideala Jokern. Därför är han den bästa ärkefienden. Bane kändes rätt så ytlig då han bara var en legosoldat. Ingen stark kemi eller grov motiv från hans del.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSvart
Gudfadern.
Ja va ska man säga, 8,0. Lite dryg på sina ställen men det är väl min ADHD.
Vet inte om man ska rekommendera tvåan då men själv tycker jag att man lika väl kan köra på.