2014-04-18, 23:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Stand by me 1986.

Bra film. Mina förväntningar var låga, men den var skön. 7,5/10.

Fantastisk! Jag har sett den hur många gånger som helst men aldrig tröttnat.

OnT: Tenebre (1982)

Min första giallo och det var ett trevligt första möte, måste jag säga. Riktigt spännande med snyggt foto (för det mesta), väldigt bra musik och en grym handling. Den hade förutsättningarna att bli riktigt, riktigt bra men den faller på skådespelet, tyvärr. Men det är fortfarande en bra film som förtjänar ett bra betyg.

3.5/5
Citera
2014-04-18, 23:23
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Håller med om att det är en skön film det där.
Kör du igenom varje år eller varför har du tagit just 2010?
Jag tänkte till en början endast plöja mig igenom alla osedda 2010-filmer jag inte hade sett på en månad, då det är det är året på 2000-talet som jag har minst sedda filmer på. Nu, efter att ha plöjt mig igenom nästan 40 filmer på 18 dagar, alla av enorm variation - känner jag att detta är ett av de roligaste projekten jag haft. Kommer helt klart fortsätta med 2009 och bakåt i Maj eller Juni.
Citera
2014-04-18, 23:23
Medlem
ragingcows avatar
Crocodile dundee II: En riktigt underhållande action/komedi från det glada 80-talet som väcker en del nostalgi från barndomen på 90-talet.

Favoritscenen är när Dundee samlar det där gänget och cruisar genom manhattan till Iggy pops Wild one. 7/10
Citera
2014-04-18, 23:28
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Jag tänkte till en början endast plöja mig igenom alla osedda 2010-filmer jag inte hade sett på en månad, då det är det är året på 2000-talet som jag har minst sedda filmer på. Nu, efter att ha plöjt mig igenom nästan 40 filmer på 18 dagar, alla av enorm variation - känner jag att detta är ett av de roligaste projekten jag haft. Kommer helt klart fortsätta med 2009 och bakåt i Maj eller Juni.
Härligt, bra sätt att kategorisera filmer på ju, stor variation jämfört med att gå t.ex. efter genre eller regissör.
Citera
2014-04-18, 23:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
The Social Network (2010)

Stark 7/10!

Finchers svagaste film i min mening, men är helt ointresserad av Facebook och källmaterialet, till och med Alien 3 och The Girl with the Dragon Tattoo är bättre filmer.
Citera
2014-04-18, 23:48
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finchers svagaste film i min mening, men är helt ointresserad av Facebook och källmaterialet, till och med Alien 3 och The Girl with the Dragon Tattoo är bättre filmer.

Där håller jag verkligen inte med! Jag är helt ointresserad av alla sociala medier och har inte Facebook själv men i The Social Network tycker jag samtliga skådespelare gör övertygande rollprestationer. Det är en sådan film som jag kan se om tusen gånger utan att tröttna.

edit: Det är en skam att påstå att Alien 3 är bättre! Enligt mig är dock alla efterföljare till Alien ren skit.
Citera
2014-04-18, 23:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
edit: Det är en skam att påstå att Alien 3 är bättre! Enligt mig är dock alla efterföljare till Alien ren skit.

Så du gillar inte Aliens heller om jag har förstått dig rätt?
Citera
2014-04-18, 23:54
Medlem
messiasibids avatar
Gökboet såg jag om då den är så fantastiskt bra. Min stående favoritfilm.
Lyckas med konsten att få en kombination av humor och tragedi tillsammans med strålande skådespel av samtliga och vassa dialoger. Absolut tänkvärd och fylld av viktiga budskap som berör.

Enastående. Är fan kär i filmen. 10 av 10 knäppgökar.
Tål att ses om och om.
Citera
2014-04-18, 23:54
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Så du gillar inte Aliens heller om jag har förstått dig rätt?

Jodå, den kan man ta sig igenom.

edit: Trodde du skrev Alien och inte Aliens.
Citera
2014-04-19, 00:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Gökboet såg jag om då den är så fantastiskt bra. Min stående favoritfilm. Lyckas med konsten att få en kombination av humor och tragedi tillsammans med strålande skådespel av samtliga och vassa dialoger. Absolut tänkvärd och fylld av viktiga budskap som berör.

En utav mina favoritfilmer och glad att jag såg den på Cinemateket för ett tag sen, mäktig upplevelse och sen att samtidigt sitta bredvid en som jag tolkar det som att aldrig hade sett den tidigare, så pass mycket som hon vek sig av skratt i många av de mer komiska scenerna.
Citera
2014-04-19, 00:04
Medlem
Rakiis avatar
The Glass House (1972)

Realistisk men samtidigt rätt tråkig och innehållslös fängelsefilm med Vic Morrow och Alan Alda, följer en tidsperiod som en nyanländ fånge kommer till fängelset och allt som han får stå ut med där innanför murarna med bråk, korruption ifrån personalen och försöka undvika trubbel då huvudpersonen inte väljer att vika sig för korruptionen och maffiabossen som leder fängelset. Ingen av de bästa fängelsefilmer som jag sett, finns bra mycket bättre filmer i genren ifrån den här tidsperioden och kolla hellre in Midnight Express av Alan Parker i stället för denna. Sedan såg jag också en tv-rip där svordomarna var censurerade vilket drog ned lite av helheten.

2/5
Citera
2014-04-19, 00:05
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Nu har jag inte sett Alien3, men i övrigt håller jag med, om att det är hans svagaste alltså. TGWTDT tyckte jag faktiskt var riktigt bra. Håller dock Seven som solklar etta och Fight Club som solklar tvåa, sedan tätnar det med Zodiac, TGWTDT och The Game.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in