2014-05-26, 21:23
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Kanske inte för dig. Men folk jag har snackat med förstår precis 0. Ändå sätter det betyget 10 på IMDB.

En av få filmer jag har sätt två gånger på bio. Efter tredje gången förstod jag den något så när. Fick bli lite wiki på slutet för att förstå allt.
Citera
2014-05-26, 21:28
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
En av få filmer jag har sätt två gånger på bio. Efter tredje gången förstod jag den något så när. Fick bli lite wiki på slutet för att förstå allt.

Jo jag gjorde också lite research faktiskt. Fantastisk film tycker jag. Även om jag förstår att vissa inte "förstår" den eller tycker den är "för svår"
Citera
2014-05-26, 21:31
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Jo jag gjorde också lite research faktiskt. Fantastisk film tycker jag. Även om jag förstår att vissa inte "förstår" den eller tycker den är "för svår"

Helt klart en av Christopher Nolans bästa utöver The Prestige. Blev sugen på filmen nu.
Citera
2014-05-26, 21:33
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inception är ju dock inte alls komplicerad.

Måste hålla med dig Rakii. Nu älskar jag filmen som en hel del andra gör, men komplicerad är den inte. Såg den på bio och hängde med och förstod 90%, var mest förvirrad över varför där var folk med vapen som försökte skjuta dem när jag fört såg den. Tog det som en ursäkt för att ha skjutande med i filmen. Men sen när jag såg den en andra gång så förklarade dem varför där var folk som sköt på dem.
Citera
2014-05-26, 21:35
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Helt klart en av Christopher Nolans bästa utöver The Prestige. Blev sugen på filmen nu.

The Prestige är bra. Men tycker Inception är klassen bättre. En av mina absoluta favoritfilmer som sagt.
Citera
2014-05-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Måste hålla med dig Rakii. Nu älskar jag filmen som en hel del andra gör, men komplicerad är den inte. Såg den på bio och hängde med och förstod 90%, var mest förvirrad över varför där var folk med vapen som försökte skjuta dem när jag fört såg den. Tog det som en ursäkt för att ha skjutande med i filmen. Men sen när jag såg den en andra gång så förklarade dem varför där var folk som sköt på dem.
Konstigt att dom inte förklarade det första gången du såg filmen.....
Citera
2014-05-26, 22:10
Medlem
The Social Network (2010) Är absolut inget fan av facebook, men filmen var faktiskt överraskande underhållande. Andrew Garfield var utan tvekan bäst och hans roll var faktiskt den enda jag brydde mig om. Armie Hammer var också trevlig som ett lite komiskt inslag. Jesse Eisenberg var dryg och irriterande som vanligt och satt mest och såg sur ut med nada personlighet. Har ingen aning om hur Mark Zuckerberg är som person, men är han som i filmen så är han ju ett jävla drygt svin rent ut sagt. Om man ignorerar faktumet att filmen är sann historia så är den faktiskt rätt bra. 6/10
Citera
2014-05-26, 22:11
Medlem
Catapillas avatar
Hellraiser IV

Bättre än Hellraiser III men lyckas inte komma i närheten av ettan och tvåan när det kommer till spänning, nästan ingen skräck alls i denna utan den var väldigt tam.

4 / 10
Citera
2014-05-26, 22:31
Medlem
Julbordsspecials avatar
Pompeii - 2014

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen. Så fruktansvärt dålig regi och karaktärsutveckling, för att inte tala om skådespeleriet. Kit Harrington och Emily Browning framför allt är riktigt jävla genomusla, Kiefer Sutherland var godkänd men han har sett bättre dagar. Jag fann mig själv ibland knyta näven och halvt blunda för att vissa sekvenser var så pinsamt dåliga och det känns som att allting förlitade sig på häftiga effekter och fightingscenerna men det misslyckas totalt.

Filmen försöker vara tuff och storslagen men det faller platt med alla skrattretande repliker och hur löjligt oövervinnerliga huvudpersonerna är. Det är just i sådana fall då en film sätter sig själv på en piedestal och försöker jättehårt med att vara ett mästerverk men allting fallerar som filmer är som sämst - med undantag för tex The Room då det är så dåligt att det blir hysteriskt roligt, vilket absolut inte var fallet för Pompeii.

2/10 Handväskor från mig. Håll er borta allesammans.
Citera
2014-05-26, 22:31
Medlem
Warriors of The Rainbow
Minst lika bra som del 1 om inte bättre! 4-5/5.
Citera
2014-05-26, 22:53
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Konstigt att dom inte förklarade det första gången du såg filmen.....

Var ju mer att jag missade förklaringen första gången jag såg den på bio eller att jag inte mindes att dem sa det.
Citera
2014-05-26, 23:30
Medlem
Snatch. Inte en så fantastisk film som jag trott. Funkar väl bra på en seg måndagskväll. Nog för att jag gillar Statham och Pitt, men den var inte så hemskt bra.

Men 6/10 får den ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in