2014-05-26, 23:41
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippah
Snatch. Inte en så fantastisk film som jag trott. Funkar väl bra på en seg måndagskväll. Nog för att jag gillar Statham och Pitt, men den var inte så hemskt bra.

Men 6/10 får den ändå.

Tycker den är riktigt bra, Guy Ritchie gör bra filmer.
Citera
2014-05-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Tycker den är riktigt bra, Guy Ritchie gör bra filmer.

Jo. Den var ju inte dålig. Det var den inte. Men inte den bästa filmen som jag har sett, om man säger så.
Citera
2014-05-27, 00:04
Medlem
Nordvest fick det bli ikväll, hade inga höga förväntningar på denna men danskarna levererar som vanligt. Berörande och mörk film rekommenderas om man gillar film likt Pusher.
Citera
2014-05-27, 03:14
Medlem
Punklivs avatar
D2: The Mighty Ducks (1994)

Inte lika bra som ettan, men helt klart lite mysig att se på. Om ettan faktiskt är en bättre film vet jag inte eftersom det är mycket nostalgi där, det här är första gången jag ser tvåan. Ingen bra film, men hyfsad underhållning när man vill ha en film att se på samtidigt som hjärnan är avstängd.

2/5
Citera
2014-05-27, 06:16
Medlem
sim-man92s avatar
The Sacrament (2013)
Inte långt bort från att kallas en rekonstruktion av Jonestown massakern. Hur som helst är det med bred marginal de näst bästa Ti West gjort.

Gillar den ganska så mycket, speciellt den inledande timmen som är snudd på briljant. Ti West har ju den förmågan att bygga upp filmer väldigt bra, men allt som oftast så håller dem inte hela vägen. Och visst kan man säga detsamma om The Sacrament, för den tappar mot slutet definitivt. Fast den blir långt ifrån dålig den här gången, bara inte lika bra som inledningen. Hade faktiskt velat sett att Ti West hållit på mystiken lite till, och gjort den knappa halvtimmen längre. För material finns för en längre film.
Intervjuscenen med "Father" måste i alla fall vara filmens höjdpunkt, mycket tack vare Gene Jones som är otäckt bra i sin roll, han stjäl showen totalt. De övriga i casten sköter sig också, även om man kan ana överspel lite här och där.

Allt som allt en riktigt intressant, obehaglig och bra film som jag kan rekommendera varmt.
Stark 3 av 5.
Senast redigerad av sim-man92 2014-05-27 kl. 06:19.
Citera
2014-05-27, 06:39
Medlem
saggesalivs avatar
Catfish (2010)

Denna gillade jag, riktigt bra och välgjord amatördokumentär. Älskar att man verkligen känner spänningen i filmen och rädslan från männen när de ska gå upp och knacka på dörren. Ganska vidrigt att se kvinnan fortsätta kramar ur lögnerna till de sista dropparna. Även väldigt deprimerande att hon var så missnöjd med sitt liv att hon var tvungen att skapa ett nytt.

Stark dokumentär - stabil 7/10.
Citera
2014-05-27, 06:47
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Catfish (2010)

Denna gillade jag, riktigt bra och välgjord amatördokumentär. Älskar att man verkligen känner spänningen i filmen och rädslan från männen när de ska gå upp och knacka på dörren. Ganska vidrigt att se kvinnan fortsätta kramar ur lögnerna till de sista dropparna. Även väldigt deprimerande att hon var så missnöjd med sitt liv att hon var tvungen att skapa ett nytt.

Stark dokumentär - stabil 7/10.
Snarare sorgligt, fann sympati för henne. De är det jag gillar mest med hela filmen att den känns så sympatisk rätt igenom.
Citera
2014-05-27, 08:30
Medlem
maszios avatar
Blow (2001)

Filmen handlar om George Jung (Johnny Depp) som flyttar till Kalifornien med en kompis när de är unga. De börjar sälja marijuana på stränder och blir populära. Till slut blir George tagen av polisen som har hittat en massa marijuana som tillhör honom. I fängelse träffar han en kokainhandlare som han börjar samarbeta med efter att de blivit fria.

En av mina favoritfilmer, alla som inte sett den borde göra det.

10/10
Citera
2014-05-27, 08:32
Medlem
Punklivs avatar
Silver Bullet (1985)

Mysig liten varulvsskräckis. Jag gillar när det utspelar sig i småstäder. Varulv + småstad + Corey Haim + Gary Busey = bra. Det är enkel matematik. Kul med Everett McGill också, jag har inte sett honom i mycket annat än Twin Peaks.

Den har som sagt en mysig atmosfär och det passar faktiskt filmen riktigt bra.

Lätt att räkna ut vem som var varulven dock, men det gör mig inte så mycket.

3/5
Citera
2014-05-27, 09:12
Medlem
Texas Killing Fields (2011)
Sam Worthington och Jeffrey Dean Morgan spelar 2 poliser som jagar en seriemördare.
Efter filmen så började jag undra om jag hade missat någonting,så jag gick in på IMDB för att se vad folk skrev om filmen. Tydligen så är jag inte helt bakom flötet,det var många kommentarer om olika karaktärers logik och handlingar. Jag vill inte avslöja något,men det var många karaktärer som man inte fick grepp om. På papperet hade denna film stora chanser att bli något bra, men det slarvades bort genom dåligt utförande. Michael Mann var en av producenterna, men med facit i hand så kanske han skulle ha regisserat istället.... Eftersom jag gillar seriemördarfilmer och skådisarna gör ett bra jobb, så ger jag den 5 av 10.
Citera
2014-05-27, 11:29
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
The Sacrament (2013)
Inte långt bort från att kallas en rekonstruktion av Jonestown massakern. Hur som helst är det med bred marginal de näst bästa Ti West gjort.
Jag blev sugen på filmen när jag läste ditt inlägg då händelserna i Jonestown och Jimmy Jones himself är ganska fascinerande, en ateist/kommunistisk präst som tvingar nästan 1000 människor att ...

Så jag kollade upp den på Imdb och då stod det att den är filmad i "found footage" stil viket jag tröttnade ganska fort på efter Blair Witch, är den filmad enbart med handhållen skakig kamera eller är den gjord som en "normal" film?
Citera
2014-05-27, 14:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Så jag kollade upp den på Imdb och då stod det att den är filmad i "found footage" stil viket jag tröttnade ganska fort på efter Blair Witch, är den filmad enbart med handhållen skakig kamera eller är den gjord som en "normal" film?

Inte så värst skakig kamera då den är filmad mera som ett nyhetsrepotage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in