Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-26, 08:43
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Agent.Carter, någon mini film från Marvel som berätta lite mer om Carter. Riktigt bra faktiskt. 4/5!
Citera
2014-05-26, 11:53
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Disturbia

Den dög. Inte märkvärdigt spännande eller utstickande på positivt sätt. 2-3/5.
Jag blev faktiskt positivt överraskad av den filmen
Citera
2014-05-26, 12:11
Medlem
Rakiis avatar
Off Limits (1988) - http://www.imdb.com/title/tt0095774/

Trevlig mordhistoria med Gregory Hines och Willem Dafoe som militärpoliser i Saigon under brinnande Vietnamkrig som undersöker mord på prostituerade kvinnor. Har tidigare sett delar av denna för ett par år sedan ett par gånger men aldrig sett hela filmen då vilket jag ångrar lite nu då den var bättre än vad jag hade förväntat mig av en enkelriktad mordhistoria. Dafoe och Hines är ett bra radarpar medan Fred Ward och Scott Glenn dyker upp i två andra roller, önskade dock att Scott Glenn hade varit mer i rutan än vad han egentligen var, men antar att han hade fullt upp med andra roller under slutet av åttiotalet då han var som mest populär. Historien är enkel men höll mitt intresse uppe hela tiden även om den känns lite som en typisk polisfilm ifrån åttiotalet, men hela filmen lever helt på samspelet mellan Hines och Dafoe, plus snygga och svettiga miljöer i Saigon.

3/5
Citera
2014-05-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag blev faktiskt positivt överraskad av den filmen
Mjo, jag kanske var lite hård med en två som betyg. men det enda jag tänkte på efter fem minuter in i filmen var att det var en billig kopia på Fönstret åt gården (trots att jag inte har sett Fönstret åt gården).
Citera
2014-05-26, 13:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Opera (1987)

Otroligt bra film av Argento. Riktigt spännande och med en bra, något mystisk stämning. Bra soundtrack, opera och skräck passar bra ihop! Riktigt snygga mord (speciellt det första) och en perfekt portion blod för den här filmen. Musiken är som sagt bra, jag har sett en del på FT klaga på hårdrocken, men den gillar jag också. Passar speciellt bra med nålarna vid ögat.

Fotot... Galet snyggt. Mycket POV som glider fram elegant. Kameraåkningarna är sjukt bra, nästintill perfekta. Jag älskar för övrigt scenen där korparna flyger omkring vid publiken i operan. Riktigt snyggt. Känns som att jag tjatar rätt mycket om fotot nu men jag älskar det, det drar upp betyget väldigt mycket. Mästerligt!

Det enda jag kan klaga lite på är att skådespelet kanske inte är så bra men det gör inte så mycket i en sån här film.

4.5/5
Den blev jag sugen på att se.
Citera
2014-05-26, 13:19
Medlem
The Body (El Cuerpo, 2012)
Spansk thriller som handlar om en polis som får hand om ett mystiskt fall där en död kvinna försvinner från bårhuset. Det är mycket tillbakablickar om den döda kvinnan och hennes man. Allt för att förklara vad som hänt. Vill inte avslöja mer, men den får klart godkänt, jag tror det blir 6/10!
Hade väntat mig lite mer då det var gänget bakom Barnhemmet som även låg bakom denna film.
Den här kom inte upp i samma klass, men om ni sett Barnhemmet så vet ni att det kanske kan komma en twist på slutet.....
Citera
2014-05-26, 14:48
Medlem
Rakiis avatar
13/13/13 (2013) - http://www.imdb.com/title/tt2991516/

En film som jag väntat på att få se är denna, en ny film av James Cullen Bressack som b.la gjorde My Pure Joy som jag verkligen gillade och senast Hate Crime som jag inte gillade så värst mycket. Den här filmen är ett slags mellanting kan man säga av hans två tidigare filmer, precis som i My Pure Joy finns det referenser till andra filmer, i synnerhet The Crazies av Romero och även vanliga outbreakfilmer fast med ett aggressionsvirus som sprider sig i USA. Likheterna med Romero är slående då hela USA's befolkning som inte är födda på ett skottår blir tokiga, börjar härja och dödar varandra i samma anda som The Crazies. Bressack visar en hög ambitionsnivå för att vara så pass ung som han är (22 år), han kan sin skräckfilmshistoria och målar upp ett härligt och trevligt scenario med vad som skulle hända om ett lands hela befolkning går rampage och börjar att döda varandra. Denna är dock gjord för att vara direkt till video och The Asylum ligger bakom distributionen vilket kanske får en del folk avskräckta, dock är detta inte den vanliga Asylumproduktionen som man är van vid, denna är bättre och mer intressant än de flesta filmer som bolaget släpper. Rekommenderas verkligen!

3/5
Citera
2014-05-26, 14:50
Medlem
JoeL431s avatar
Shaolin Temple (1976)

När tre hämndlystna kampsportslärlingar fastar utanför Shaolin Templet i 5 dagar för att få komma in och lära sig av mästarna bestämmer man inifrån att öppna dörrarna åt fler folk som kan sprida konsten i framtiden.
Samtidigt planerar regeringen att attackera Templet i en snar framtid, till varje pris.

En klassisk upplärningsfilm inom kampsport, man ler sig genom första timmen där våra tre huvudpersoner placeras inom olika teknikområden för att utvecklas till den bäste. Håller med majoriteten om att upplärningsfasen är den bästa i filmen som bjuder på oerhört mycket läran, fight och snygga fällor i de lilla templet filmen utspelas i.

"Slutfighten" varar i 40 minuter nonstop-kampsport helt otroligt! Karaktärerna hade visserligen kass utveckling men ser inte i ärlighetens namn på filmen för att se hur våra karaktärer blomstrar i livet utan mest för deras utveckling inom sporten och bara följa med i den härliga stämningen. De lyckas man desto bättre med.

3 hämndlystna kung-fu utövare av 5 möjliga

Edit: Chang Cheh står för regi som verkar bara en frontfigur inom Shaw Brothers-produktionerna. Har läst på flera håll att hans filmer är de bästa i bolaget.

http://nyheter24.se/filmtipset/film/shaolin-temple.html
Citera
2014-05-26, 16:43
Medlem
Donnie Darko (2001) Har hört många säga att det här är en fantastisk film, men personligen så tycker jag inte den var sååå himla bra faktiskt. Blev väldigt berörd av slutet, men jag fattar ändå inte. Har läst runt lite och alla verkar ha olika teorier om vad som hände. Är sjukt förvirrad och får väl ta och se den om och om igen tills jag fattar mer. Men annars en väldigt djup och helt ok film. Jake Gyllenhaal var lysande. 6/10
Citera
2014-05-26, 16:52
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Donnie Darko (2001) Har hört många säga att det här är en fantastisk film, men personligen så tycker jag inte den var sååå himla bra faktiskt. Blev väldigt berörd av slutet, men jag fattar ändå inte. Har läst runt lite och alla verkar ha olika teorier om vad som hände. Är sjukt förvirrad och får väl ta och se den om och om igen tills jag fattar mer. Men annars en väldigt djup och helt ok film. Jake Gyllenhaal var lysande. 6/10
Vilken version av filmen var det du såg? Tror det är Directors Cut som förklarar filmen lite mer, medans Theatrical är svårare(och bättre). Förövrigt tycker jag inte att man behöver "förstå" filmen för att tycka den är riktigt bra.
Citera
2014-05-26, 16:58
Medlem
upperkatts avatar
Memento. Riktigt bra film. 9/10.
Citera
2014-05-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Vilken version av filmen var det du såg? Tror det är Directors Cut som förklarar filmen lite mer, medans Theatrical är svårare(och bättre). Förövrigt tycker jag inte att man behöver "förstå" filmen för att tycka den är riktigt bra.

Tydligen såg jag directors cut verkar det som, får ta och leta reda på theatrical. Såg nyss en riktigt bra video dock som förklarade filmen väldigt bra så nu tror jag nästan jag höjer mitt betyg till en 7a!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in