Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-01, 13:43
Saw one down 6 to go.

Ettan är en klassiker, fan vad spänd jagvar första gången jag såg den 5/5 helt klart, älskar den psykologiska thrillern
Citera
2013-09-01, 13:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Red Rock West

Bra rulle, tyvärr bortglömd idag i Cage's filmografi.
Citera
2013-09-01, 13:54
Bannlyst
Prometheus

Vacker och spännande sf av Aliens skapare Ridley Scott med Noomi Rapace i en huvudroll. Noomis spel är bitvis riktigt bra och dessutom är hon söt och sexig.. Känns som Ridley Scott försökt skapa en "ny" Alien här, och lyckats relativt bra med det..

Inte lika bra som Alien men klart sevärd.

3/5
Citera
2013-09-01, 14:14
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Graduate (1967)

"Mandomsprovet" var en mycket underhållande historia med ett oförglömligt soundtrack! Dustin Hoffman i huvudrollen som Benjamin - svettig, nervös nyexaminerad student. Han vet inte vad han ska göra med sitt liv efter college och driver mest runt. Utmärkt av Hoffman, som det allt som oftast är. Anne Bancroft spelar frun till Benjamins pappa arbetskollega. Och hon är verkligen skurken i denna film som den förförande morsan som hon spelar mycket bra också. Jag tycker man har fått en perfekt blandning av komedi och dramatik här. Och som sagt, musiken är riktigt bra och gör till stor del filmen tillsammans med det utsökta fotot. Hoffman's genombrott som skådespelare är en högst sevärd film

8 av 10!
Citera
2013-09-01, 15:48
Medlem
Despicable Me 2 mycket underhållande film med en härlig känga åt i allmänhet sliskiga mexikanska kräk. Ovanligt av annars vidriga Hollywood att komma ut med en sådan här vettig film med mycket humor som har glimten i ögat utan judepropaganda. Filmen är förutsägbar men blir aldrig tråkig, i denna andra delen har dom gosiga roliga minions fått en större medverkan. Budskapet att aldrig ge upp för att hitta den rätta är gjord med charm. Filmen får en 10 och dom delar jag sällan ut.
Citera
2013-09-01, 16:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Kramer vs. Kramer (1979)

Väldigt bra drama med Hoffman som spelar nyskild farsa och tvingas ta hand om sin 7-årige son på egen hand samtidigt som han har fullt upp med jobbet. Fin film med starka känslor på spel. Hoffman är bra återigen och Meryl Streep (från Deer Hunter) är också sevärd. En lugn film som också var rätt rolig vissa scener (Hoffman och sonen). På det stora hela en klassfilm som levererar fängslande dramatik på hög nivå.

7.5/10
Citera
2013-09-01, 19:23
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Psycho Legacy (2010)

Mycket intressant dokumentär om Psycho-filmerna.
Citera
2013-09-01, 19:44
Medlem
Ollitos avatar
Only God Forgives

Ja alltså vad ska man säga? Vad är det här för mähä till film?! Filmen har säkert någon djupare mening, men den når inte fram till mig i alla fall. Kan mycket väl vara den absolut sämsta film jag har sett. Ord kan egentligen inte beskriva hur risig den är.

En guldstjärna till alla som orkar ta sig igenom den filmen

0/5
Citera
2013-09-01, 19:48
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Only God Forgives

Ja alltså vad ska man säga? Vad är det här för mähä till film?! Filmen har säkert någon djupare mening, men den når inte fram till mig i alla fall. Kan mycket väl vara den absolut sämsta film jag har sett. Ord kan egentligen inte beskriva hur risig den är.

En guldstjärna till alla som orkar ta sig igenom den filmen

0/5

Knappast sämsta du sett? Det där var ju lite väl starkt måste jag säga även fast jag förstår att många inte gillar filmen så är den ju trots allt snygg och välgjord och borde inte kvalificera till att någon säger "det sämsta jag sett".
Citera
2013-09-01, 19:52
Medlem
timoshenkos avatar
Såg nyss min första Chaplin film och det var City Lights (1931). Måste säga att den lyckades charma mig. Bra film helt klart. Ska eventuellt se Modern Times (1936) senare.
Citera
2013-09-01, 19:55
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Northfork (2003) http://www.imdb.com/title/tt0322659/?ref_=sr_1

Topp 3 på bästa filmer jag sett i år tillsammans med The Place Beyond the Pines och Lost Highway.
Otroligt vacker, intressant, märklig och fascinerande film. Skådespelet är tipptopp, speciellt från James Woods och Nick Nolte. Väldigt lågmäld och lugn film som trots sitt lugna tempo aldrig någonsin blir långtråkig och de 100 minuterna som filmen spelades kändes som 30 min. Defintivt en film jag kommer se igen om inte allt för lång tid.

Lite minus var väl bara att jag kunde önska att Kyle MacLachan kunde haft en betydligt större roll (tror han kunde passa perfekt som karaktären Happy). Väldigt konstigt att filmen verkar ha gått förbi många, bara 118 betyg på filmtipset och strax över 4000 på imdb. Men jag skall definitivt se mer av regissören Michael Polish, tror dock att denna blir svårslagen från honom.

Solklar 5/5 och en väldigt bra start på September månad!
Citera
2013-09-01, 20:03
Medlem
Lotsos avatar
WaTerror!

Mega Piranha (2010)

Om ni trodde att mördar pirayorna i Piranha var för mycket har ni inte sett Mega Piranha, frågan är vad är värst mega stora pirayor eller pirayor som kan flyga? Hey jag kom precis på en fantastik idé för en Mega Piranha uppföljare! Dem kan flyga och andas i luften muhahaha.
I all seriöshet så går man lite galen på ett positivt sätt efter att ha sett ett par Asylum filmer på raken.
Denna filmen når inte riktigt upp på samma underhållningsvärde som Mega Shark vs Crocosaurus men hamnar snäppet undertill. Denna känns tydligast att det är en Asylum film då en del av filmen utspelar sig i en skog, skådespeleriet är uselt och effekterna ja ni vet.

Jag vet inte riktigt om de var versionen jag kollade på eller om det är filmens fel men ljudet strulade en hel del. Ena minuten pratar dem normalt och andra minuten pratar dem högre. Känns också som att en del av rösterna dubbades över i redigeringen då ibland hör man dem prata så hör man bakgrunden från miljön och sedan så stannar den bakgrundslätet och det låter som personen är i en studio och pratar när dem är ute.
En annan sak jag verkligen störde mig på var slutet. Det kändes som regissören som i detta fall också är manusförfattaren till filmen inte visste hur han skulle sluta filmen. Så han bara skrev ihop något på 5 sekunder.
Slutet är att dem dödar en piraya och sedan lockas alla andra pirayor till den och börjar äta den och sedan firar dem att dem har besegrat pirayorna. Jag menar efter pirayorna har ätit klart kommer dem ju fortfarande att terrorisera och attackera USA. Det var helt absurt slut även för en Asylum film och jag gillade det inte alls!

I sin helhet ingen vidare film i långändan men hur ofta ska jag skriva detta? Resterande av filmen är väldigt underhållande för sin dålighet då såklart men jag gillar Asylums filmer och dess charm när dem görs rätt. Detta är en Asylum film gjord rätt!

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1587807/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=pFhSogGnu4I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här