Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här. Å ena sidan har den en del störningsmoment som är dåliga. Usel klippning bland annat, och då menar jag riktigt jävla usel. Å andra sidan gillade jag den rätt mycket ändå, den var underhållande. Gillade drömsekvensen - så dåligt, så bra.
Charmigt som tusan!
3/5
Senast redigerad av Punkliv 2014-05-23 kl. 04:38.
The Immigrant En film som följer manuset på tråkig film exakt utan att glömma en endaste liten del. Den kommer säkert vinna minst en oscarstatyett.
4/10
Såg den inatt och kan inte hålla med. Jag gillade pimp-whore-relationen och Ellis island-skildringen. Visst, historien är nog en aning osannolik och tillrättalagd i slutändan men jag tycker skådespeleriet är trovärdigt och Cotillard är fin. 6,5/10.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här. Å ena sidan har den en del störningsmoment som är dåliga. Usel klippning bland annat, och då menar jag riktigt jävla usel. Å andra sidan gillade jag den rätt mycket ändå, den var underhållande. Gillade drömsekvensen - så dåligt, så bra.
X-Men: First Class (2011) Älskar filmer där det finns massa välkända skådespelare, och det kunde jag absolut inte klaga på i den här. Skådespelarna är inget att klaga på, tycker alla passade väldigt bra i sina roller och mutanterna var väldigt "likeable" kan man säga. Däremot så tyckte jag storyn var rätt tråkig faktiskt. Goda vs onda är så uttjatat att det krävs väldigt mycket för att göra det unikt och intressant vilket jag inte tycker de lyckades med.
Hade även velat ha en mer epic död för han onda snubben (glömt hans namn). Myntet genom huvudet i slowmotion var rätt tråkigt. Dessutom förstod jag aldrig varför Erik inte dödade honom när han var barn (han dödade ju alla andra i rummet för sjutton).
Hursomhelst så ser jag väldigt mycket framemot den nya filmen, tror den kommer bli bättre 5/10
Senast redigerad av GreenEyesCuddles 2014-05-23 kl. 12:03.
Anledning: spoiler
Det här var ju inte så bra. Skrattade väldigt få gånger, Irving är bättre i korta snuttar i en riktig Jackass-film. Det enda positiva är väl att jag i alla fall skrattade till ett fåtal gånger, och att sminket var rätt bra.
2/5
Säger detsamma men jag uppskattade deras försök till att hålla en röd tråd längs med filmen
X-Men: First Class (2011) Älskar filmer där det finns massa välkända skådespelare, och det kunde jag absolut inte klaga på i den här. Skådespelarna är inget att klaga på, tycker alla passade väldigt bra i sina roller och mutanterna var väldigt "likeable" kan man säga. Däremot så tyckte jag storyn var rätt tråkig faktiskt. Goda vs onda är så uttjatat att det krävs väldigt mycket för att göra det unikt och intressant vilket jag inte tycker de lyckades med. Hade även velat ha en mer epic död för han onda snubben (glömt hans namn). Myntet genom huvudet i slowmotion var rätt tråkigt. Dessutom förstod jag aldrig varför Erik inte dödade honom när han var barn (han dödade ju alla andra i rummet för sjutton). Hursomhelst så ser jag väldigt mycket framemot den nya filmen, tror den kommer bli bättre 5/10
Vad tycker du om filmen? Jag vet att du gillar Ed Wood mycket och har själv Glen or Glenda på DVD hemma som jag ska se någon dag framöver tror jag.
Ja extremt svårt att bedöma en sådan film. Men jag diggar verkligen den. Drömsekvensen är ju något som står för sig själv och är riktigt härlig att se på. Det är en film jag kan se en hel del och kan troligtvis citera alla Bela Lugosi's repliker i den. Den är så bisarr och härlig att ord inte kan beskriva den att man måste se den själv.
Kort och gott jag diggar den verkligen!
Ja extremt svårt att bedöma en sådan film. Men jag diggar verkligen den. Drömsekvensen är ju något som står för sig själv och är riktigt härlig att se på. Det är en film jag kan se en hel del och kan troligtvis citera alla Bela Lugosi's repliker i den. Den är så bisarr och härlig att ord inte kan beskriva den att man måste se den själv.
Kort och gott jag diggar den verkligen!
Ska försöka få tid över att se den idag då, hoppas jag!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!