2014-04-15, 18:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Har sett några andra av seagals filmer och tycker dom är av samma kvalite, bra mycket bättre än dagens action.

Gillar du Van Dammes äldre filmer också, i synnerhet hans kampsportsfilmer?
Citera
2014-04-15, 18:22
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vilken årgång av filmen såg du?

1986.

Såg jackass (första) nyss. Ska köra vidare med en till. Bra skit.
Citera
2014-04-15, 18:23
Medlem
zxcvb45s avatar
Försvunnen

http://www.imdb.com/title/tt1731990/?ref_=nm_flmg_act_9

Riktigt kass thriller där kjell berkqvist spelar psykopat, totalt förutsägade och långtråkig.

1/5
Citera
2014-04-15, 20:40
Medlem
Charlie St. Cloud (2010)
Väldigt fin, annorlunda film som verkligen berörde mig. Grät som fan på slutet Blir nog en 8/10 faktiskt
Citera
2014-04-15, 21:31
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Shark Bait (2006)

Den lilla fisken Pi kommer ut på sin livs resa då hans föräldrar blir fångade i ett fisknät och han måste lämna sitt trygga hem i Boston för att resa den långa vägen ut till det stora havet för att bo hos sin bräckliga tant Pile i det myllrande och färgglada korallrevet. Väl där möter Pi sin drömfisk - havets mest populära flicka Cordelia - och han faller pladask för henne. Men den store, onde tigerhajen, Thor, är också förälskad i Cordelia och sätter krokben för den spirande romansen.

Varför inte bara fortsätta på spåret med usla animerade filmer? Detta är ännu en dålig film där ingenting är bra. Karaktärerna, handlingen, rösterna och framför allt animationen är bottennapp. Hur folk kan titta på en sådan här produkt och ens vara stolt förundrar mig verkligen.
Där är konstant referenser till Hitta Nemo som gör att du bara önskar att du såg på den istället.

När du väl kommer ner till det så är handlingen inte så märkvärdig. Ingenting direkt händer mer än att huvudpersonen ska försöka stå upp mot en tigerhaj som ska gifta sig med hans flickvän, då hajen lovar att inte återkomma till revet där dem bor. En sak jag undrar är hur hajen och de fisken ens lär funka, det är som om en mus och en häst skulle bli ihop.
Sedan så dör huvudpersonens föräldrar när han är ett barn, vilket är ganska så mört, inte ens Hitta Nemo gick så långt.

I sin helhet är där inte så mycket att säga om den här filmen. Den är rätt så dålig rakt igenom. Där händer knappt någonting då där inte direkt är någon handling, animationen är riktigt dålig där den ibland kör slow-motion sekvenser utan anledning och karaktärer som är ointressanta och vi får inte lära känna till någon. Skippa denna filmen och se Hitta Nemo istället.
Nåde det bli en bra film snart, annars lägger jag ner detta projektet!

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0820142/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=_-bTfKv0mqI
Citera
2014-04-15, 21:43
Medlem
Airplane!

Inte lika bra som Nakna pistolen, inte allas lika bra som jag trodde. 3.5/5. å andra sidan hade ju Sami typ 8 år på sig att slipa sig till Nakna pistolen.
Citera
2014-04-15, 21:51
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar du Van Dammes äldre filmer också, i synnerhet hans kampsportsfilmer?

Har sett några av hans filmer dock inte någon kampsortsfilm, tänkte faktiskt se Lionheart nån dag nu
Citera
2014-04-15, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har sett några av hans filmer dock inte någon kampsortsfilm, tänkte faktiskt se Lionheart nån dag nu

Bloodsport och Kickboxer ska du spana in då!
Citera
2014-04-15, 21:57
Medlem
Aireess avatar
Jag såg precis på The Lion King, engelska versionen (1994).

http://www.imdb.com/title/tt0110357/?ref_=nv_sr_1

Denna film har jag många barndoms-minnen av. Jag såg den svenska versionen flera gånger när jag var liten. Sen så sökte jag efter lite grejer på piratebay och då såg jag denna film med engelsk tal, och då var jag bara tvungen att ladda ner och titta på den. Måste vara typ 10 år sen sist jag såg den.

Filmen får i betyg 7 av 10! Måste vara disneys bästa film.

Airees.
Citera
2014-04-15, 22:09
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:

Tack för tipset, Kommer göra de dom kommande dagarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Jag såg precis på The Lion King, engelska versionen (1994).

http://www.imdb.com/title/tt0110357/?ref_=nv_sr_1

Denna film har jag många barndoms-minnen av. Jag såg den svenska versionen flera gånger när jag var liten. Sen så sökte jag efter lite grejer på piratebay och då såg jag denna film med engelsk tal, och då var jag bara tvungen att ladda ner och titta på den. Måste vara typ 10 år sen sist jag såg den.

Filmen får i betyg 7 av 10! Måste vara disneys bästa film.

Airees.

Förstår inte riktigt varför alla gillar lejonkungen, visst var den bra när man var liten typ en gång men när man är äldre är den väl inte rätt film för oss?
Bara jag som inte förstår mig på det varför folk tycker om den så mycket?
Citera
2014-04-15, 22:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Förstår inte riktigt varför alla gillar lejonkungen, visst var den bra när man var liten typ en gång men när man är äldre är den väl inte rätt film för oss?
Bara jag som inte förstår mig på det varför folk tycker om den så mycket?

Jag har svårt för de flesta animerade filmerna, men Lejonkungen har jag inte sett på många år så där kan jag inte uttala mig. Skönheten och odjuret är ganska bra dock.

Edit: nostalgi gör ju mycket också.
Citera
2014-04-15, 22:34
Medlem
Citat:
No Retreat, No Surrender där han spelar den elake kampsportaren the russian, är ju även den en bra film, han har ju dock inte huvudrollen i den. Annars är mina favoriter med honom Hard Target, Replicant, In Hell och Universal Soldier, men han har gjort mycket bra filmer. En av eliten när det gäller action.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in