Tarzan (2013)
Tarzan och Jane möter på farligt motstånd från en armé, utskickade av företaget Greystokes onde VD.
Troligtvis den sämsta adaptionen på Tarzan jag någonsin har sett. Där var absolut ingenting att tycka om i den här smörjan.
När jag såg trailern på den var jag bara tvungen att se filmen. Där var dinosaurier, utomjordingar och en avatar handling gjord på Tarzan. Jag menar det var bara någonting man måste se för att verkligen fatta tycke om. Men jösses, här satt jag och trodde detta skulle vara en skrattfest över hur dålig handlingen och animationen var att allting var ett enda skämt. Men i slutändan var det mer utav en tråkfest där knappt någonting hände där den försökte inte bara sno från Avatar men också vara som Disney versionen så mycket som möjligt.
Först måste jag ju bara ta och klaga på handlingen. Den är ju helt konstig och har ingenting med Tarzan att göra. Det är som om du mixar Avatar och slänger in Tarzan berättelsen in där någonstans. Tänk er Oliver Twist samtidigt som Världarnas Krig hände, det går inte ihop för fem öre. Lägg på också att stenen som de onda människorna letar efter är från en ras utomjordingar, det är vad dem påstår i alla fall. Bara tänk er, Tarzan och utomjordingar... Nej det är verkligen inget jag hade hittat på om jag ens var hög.
Samtidigt är det ju en handling som gjorts miljontals gånger förr. Rädda naturen mot de onda företaget som vill förstöra den för pengarnas skull, jösses när kommer denna kliché dö ut?
Sedan har vi den usla animationen som är helt åt skogen. Jag har hört det är motion capture, men det hjälper ändå inte. Detta är någon av de sämsta animationen som kommit ut från 2010-talet och framåt. Det är inte Foodfight! nivå, men det är fortfarande riktigt risigt och ser väldigt fult ut.
Filmen försöker också göra den så realistisk som möjligt som den bara kan, tror den. När den i själva verket är så otrolig osannolik att det inte är sant.
I början så är Tarzan och hans familj med om en helikopter olycka. Där helikoptern klart och tydligt sprängs in i ett berg och exploderar, inga överlevande alls. Sedan ser vi helikoptern i tusen bitar dagen efter och helskinnat sitter Tarzan i en stol som också är hel. Liksom hur fan går det till? Vi såg klart och tydligt helikoptern sprängas i miljontals bitar, en Michael Bay explosion och ni försöker säga till mig att Tarzan överlevde det? Nej, bullshit! Precis som allt annat i den här skiten.
Sedan har vi en fight mellan Tarzan och den "onda" gorilla ledaren i flocken, där mitt i fighten så tar gorillan Tarzans kniv och använder den för att döda honom. Detta var en av de få scener där jag faktiskt skrattade åt. Bara att ha bilden i huvudet av en gorilla som håller en kniv, det är för roligt. Och gorillorna beter sig som fullt normala gorillor i filmen, så det gör hela scenariot ännu roligare. Under fightens gång så slår gorillan också Tarzan in mot en stenvägg med full kraft och inte en enda skråma får han. När man i verkligheten hade 50-60% chans dött.
I sin helhet, bedrövligt och riktigt plågsamt att sitta igenom. Karaktärerna är få och ingen ordentlig handling att följa med i. Den handlingen som existerar är ju bedrövlig och helt utanför ramen, utomjordingar och Tarzan tillsammans med avatar, det går inte ihop.
Animationen är usel och istället för en skrattfest över hur dålig filmen är så blev det bara en tråkfest.
Undvik för allt i världen och se Disney versionen med era barn istället!
1 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1705952/
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=haSB5DQvrpo