2014-02-27, 21:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
American Hustle (2013)

David O. Russell har fått oförtjänt och märkligt nog riktigt mycket credd efter två tidigare riktigt mediokra filmer och efter att ha sett American Hustle fyller han den heliga treenigheten av riktigt kassa filmer i rad! Lawrence är konstigt nog inte den som lyser starkast i sin någorlunda lilla roll tillsammans med de andra birollerna som fyller kvoten där den överskattade Bale och co misslyckas totalt. Förstod inte alls vad den malplacerade lyteskomiken gjorde i filmen och vad den nu fyllde för mening, måste ha missat något för resten av publiken gapskrattade i var och varannan scen... O. Russell misslyckades igen med denna tramsiga Scorsese-kopia som inte har någon som helst handling man lyfter ögonbrynen för medan man inte alls kommer överens med karaktärerna, Bale tramsar runt i samma likhet som i The Fighter och Batman-trilogin, mycket trist då jag gillade honom i The Machinist en gång i tiden. Vinner denna guldgubbe för bästa film så har verkligen Oscarsgalan sjunkit till botten, trots att jag ifrågasatt galan i över tio år nu. Två tummar ned, slöseri med tid och ett totalt haveri till film.

2/5

Håller inte med då den är i min topp 10 av 2013års filmer, men det är som sagt alltid kul med olika omdömen och kritik och samtidigt är det underhållande och läsa andras recensioner och vad folk får utav filmen.
Men när jag läste den kändes det mer som en 1/5 film, vad var det som gjorde att den just fick en tvåa som enligt mig är godkänt?
Citera
2014-02-27, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Men när jag läste den kändes det mer som en 1/5 film, vad var det som gjorde att den just fick en tvåa som enligt mig är godkänt?

Jag var ganska generös med betyget nu, men det stannar på den tvåa, Jennifer Lawrence och resten av birollerna vägde upp tillsammans med soundtracket så att jag inte skulle somna helt och hållet i biostolen, men det är en mycket, mycket svag tvåa på gränsen till en etta.
Citera
2014-02-27, 21:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Jag var ganska generös med betyget nu, men det stannar på den tvåa, Jennifer Lawrence och resten av birollerna vägde upp tillsammans med soundtracket så att jag inte skulle somna helt och hållet i biostolen, men det är en mycket, mycket svag tvåa på gränsen till en etta.

Då är jag med på svängarna!
Citera
2014-02-27, 21:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Då är jag med på svängarna!

Japp!

Har du hunnit se Coen-bröderna senaste film ännu? Jag tänkte se den om en stund, ska bara få i mig lite mat först.
Citera
2014-02-27, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Jag tycker att Disturbia är mycket mer effektiv, och bättre, än Rear Window..

Precis min åsikt. Sen gör ju Morse och LaBeouf en av sina vassare roller i mitt tycke. Tåls dessutom att ses om med jämna mellanrum.
Citera
2014-02-27, 22:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
American Hustle (2013)

David O. Russell har fått oförtjänt och märkligt nog riktigt mycket credd efter två tidigare riktigt mediokra filmer och efter att ha sett American Hustle fyller han den heliga treenigheten av riktigt kassa filmer i rad! Lawrence är konstigt nog inte den som lyser starkast i sin någorlunda lilla roll tillsammans med de andra birollerna som fyller kvoten där den överskattade Bale och co misslyckas totalt. Förstod inte alls vad den malplacerade lyteskomiken gjorde i filmen och vad den nu fyllde för mening, måste ha missat något för resten av publiken gapskrattade i var och varannan scen... O. Russell misslyckades igen med denna tramsiga Scorsese-kopia som inte har någon som helst handling man lyfter ögonbrynen för medan man inte alls kommer överens med karaktärerna, Bale tramsar runt i samma likhet som i The Fighter och Batman-trilogin, mycket trist då jag gillade honom i The Machinist en gång i tiden. Vinner denna guldgubbe för bästa film så har verkligen Oscarsgalan sjunkit till botten, trots att jag ifrågasatt galan i över tio år nu. Två tummar ned, slöseri med tid och ett totalt haveri till film.

2/5

Förbaskat överskattad film, så är det ju. Satt och funderade vad som var så bra med den utöver castingen. Nja, knappt värd att se ens en gång.
Citera
2014-02-27, 22:15
Medlem
Tango & Cash.
En bra actionfilm. Varken mer eller mindre. 3/5.
Citera
2014-02-27, 22:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Precis min åsikt. Sen gör ju Morse och LaBeouf en av sina vassare roller i mitt tycke. Tåls dessutom att ses om med jämna mellanrum.

Verkligen, ser den minst en gång om året!
Citera
2014-02-27, 22:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Verkligen, ser den minst en gång om året!

Samma här!
Citera
2014-02-27, 22:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Japp!

Har du hunnit se Coen-bröderna senaste film ännu? Jag tänkte se den om en stund, ska bara få i mig lite mat först.

Jag har sett Inside llewyn Davis och gillade den väldigt mycket, skrev en recension på den:

Är 10 filmer för mig som kämpar om tionde platsen när jag ska göra min topp 10 lista nu på söndag, och det står mellan dessa:

Citera
2014-02-27, 22:43
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Japp!

Själv håller jag den faktiskt som 2013 års bästa film hittills en hårsmån framför Mother of George, som jag tidigare skrivit om att jag gillat.

ILD tog mig verkligen med storm. En topp 3 film (tillsammans med Miller's Crossing och Fargo) av Coens som platsar på en lista över favoritregissörer för mig.

Underbar.
Citera
2014-02-27, 23:19
Medlem
Mordum87s avatar
The Fountain

Helt jävla fantastiskt film. Att ge en recension på denna kommer göra den orättvisa.
Men antar väl att alla redan sett den?
Ett plus är att den har filmvärldens vackraste soundtrack också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in