2014-02-25, 21:41
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan man Bibeln någorlunda bra så höjs ju upplevelsen desto mera.
Bibelreferenserna är väl dock mer eller mindre övertydliga?
Citera
2014-02-25, 22:13
Medlem
billinge1992s avatar
Såg igår äntligen en film jag har suttit på länge men bara aldrig kommit runt att se. Det blev Donnie Brasco och det var första gången på länge jag sitter totalt klistrad i filmen och tycker verkligen det är en av de bättre filmerna jag har sett. Jag älskar Pacino och här näst blir det Carlito's Way igen!
Citera
2014-02-25, 22:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Cath me if you can En av mina favoritfilmer som Leo är med i,underhållande från början till slut. 8/10

Håller med om att detta är en riktigt skön rulle. Hanks i en klockren roll och Leo levererar i vanlig ordning. Underhållande var ordet. Intro-temat är också fantastiskt bra!
Citera
2014-02-25, 22:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Rebecca. Riktigt bra film. 8/10.

Iom denna satte ju Hitchcock prägel för thriller-genren då Rebecca är en stilbildande sådan. Fantastiskt välgjord för att vara ifrån '40 och även spännande med sådär jobbigt obehaglig stämning.
Citera
2014-02-25, 22:29
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Håller med om att detta är en riktigt skön rulle. Hanks i en klockren roll och Leo levererar i vanlig ordning. Underhållande var ordet. Intro-temat är också fantastiskt bra!

Gillar både Hanks och Leo,båda gör alltid bra insatser i sina filmer och kan spela många olika typer av roller. Håller på att plöja mig genom alla Leos filmer nu.
Citera
2014-02-25, 22:34
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billinge1992
Såg igår äntligen en film jag har suttit på länge men bara aldrig kommit runt att se. Det blev Donnie Brasco och det var första gången på länge jag sitter totalt klistrad i filmen och tycker verkligen det är en av de bättre filmerna jag har sett. Jag älskar Pacino och här näst blir det Carlito's Way igen!

Ska ta och se om båda dessa snart igen. Carlito's Way är fantastisk men jag tror också Donnie Brasco kan växa vid en andra titt.
Citera
2014-02-25, 23:12
Medlem
jimmyfingerss avatar
Såg The Real Blonde (1997) ikväll. Ännu ett mästerverk av Tom DiCillo. För er som gillar hans två föregående filmer rekommenderas denna.

9/10
Citera
2014-02-25, 23:27
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Seven är snäppet bättre!

Seven kommer på andraplats för mig! Om Seven är öl, är Zodiac whiskey. Nu gillar jag varken öl eller whiskey dock.. men, om Seven är Coca Cola, är Zodiac Dr Pepper! Så!
Citera
2014-02-25, 23:39
Bannlyst
Men bäst Memories of Murder. Utan den filmen vore Zodiac ingenting. Flera viktiga nyckelscener i Zodiac är direkt kopierade från Memories of murder.
Citera
2014-02-26, 12:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Bibelreferenserna är väl dock mer eller mindre övertydliga?

Beror väl helt på vem man frågar, är man inte alls påläst inom kristendomen så kanske man missar en del grejer, men filmen är fruktansvärt bra även om referenserna även för mig är lite övertydliga.
Citera
2014-02-26, 13:01
Medlem
saggesalivs avatar
Jag skulle ranka Finchers toppfilmer såhär, inte gett någon av hans filmer en tia faktiskt, även om både Fight Club och Seven är nära, mycket nära, båda starka nior. Zodiac är en svag nia. Alla andra förutom Social Network är åttor, SN är en sjua.

1. Seven
2. Fight Club
3. Zodiac
4. The Game
5. Benjamin Button.....
6. The Girl with the dragon tatoo
7. Social Network

Inte sett hans två andra långfilmer (Panic Room, Alien3) hur är dem ni som sett dem?
Citera
2014-02-26, 13:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Inte sett hans två andra långfilmer (Panic Room, Alien3) hur är dem ni som sett dem?

Panic Room såg jag på bio, gillade den då men var och andra sidan ganska ung och oerfaren om film, men den gick hem då, idag skulle jag nog inte ens snegla på den om den gick på tv. Alien 3 är ett haveri till film med sjutton olika manus eller hur det nu var, bra upplägg med handlingen och allt, men fruktansvärt tråkig och inspirerande film i min mening, inte lika dålig som Alien Ressurection dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in