2013-06-16, 23:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ser fram emot den lite, sett trailern på bio och blev rätt sugen på den.
Efter Fredrik Sahlins recension känner jag mig inte särskilt sugen på The Bling Ring. Verkar bara vara en ytlig tonårsrulle, utan vara sig djup, social kommentar eller finness som annars utmärker Sofia Coppola.
Citera
2013-06-16, 23:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Efter Fredrik Sahlins recension känner jag mig inte särskilt sugen på The Bling Ring. Verkar bara vara en ytlig tonårsrulle, utan vara sig djup, social kommentar eller finness som annars utmärker Sofia Coppola.

Nu har jag inte läst någon recension på filmen och jag har en viss respekt för Sahlin men trodde verkligen att den skulle ha någonting smart och bra att säga, då prioriterar jag Spring Breakers av Korine igen framför The Bling Ring då den verkar bättre och har sociala kommentarer (vad jag tror).
Citera
2013-06-16, 23:16
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Slap Shot 3: The Junior League (2008)

Den sämsta av de alla tre och jag gillar inte ens någon av dem. Ettan var medioker som bäst, tvåan var dålig men detta är riktigt kasst. Detta känns som en direkt till DVD film och medan andra filmen också var det så kändes det som den hade något större budget bakom sig men bara 1 min in i denna filmen kunde man veta direkt att detta var en direkt till DVD. Det som också är tragiskt att se i denna är Leslie Nielsen, vad en sådan stor legend gör i sådan här film förbryllar mig verkligen. Men under hans senare år så var han med i en del dåliga filmer, riktigt synd då han verkligen är skit bra i mina ögon.
Karaktärerna var inte intressanta på någon nivå, handlingen är om något ännu mer kliché än andra filmen och skådespeleriet är under all kritik. Där är även ett fel som ingen mindre än Leslie Nielsen säger i filmen. I filmen så säger han att Hanson bröderna vann ishockey matchen 1978 medan senare i filmen säger huvudpersonen att de var 1977 och mycket riktgit var det 1977 då första filmen kom ut. Hur de tog fel på det vet jag inte och varför det just var Leslie Nielsen som skulle få det var ju ännu mer besvärligt.

I sin helhet en dålig film på alla sätt och viss. Till och med Hanson bröderna får inte vara med på isen alls och de lär ni fans som älskar första filmen och dem verkligen inte gilla och även jag som inte kan klara av dem märkte själv av att filmen inte kunde klara sig själv utan dem på isen. Sedan så ser Leslie Nielsen sjuk ut hela tiden under alla hans tagningar och verkar verkligen inte nöjd att vara med i filmen, två år senare skulle han dö .

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1245734/?ref_=sr_2

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=-S4Rws9Xpj4
Citera
2013-06-16, 23:32
Medlem
Cloud Atlas (2012)

Blev tipsad om denna film och drog igång den igår kväll, rätt sent, tror det var runt midnatt. Insåg då att rullen låg på maffiga 2 h 53 minuters speltid (!) och var redan då lite småtrött. Nåväl, plöjde igenom den och var inte helt klar i skallen, hängde inte med stundtals men visst, den var rätt intressant. Svårbedömd, lutar åt en 6a eller en 7a. Vissa intressanta karaktärer och rätt intressant story, även fast den hoppade lite väl bland karaktärerna.
Citera
2013-06-16, 23:34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Nu har jag inte läst någon recension på filmen och jag har en viss respekt för Sahlin men trodde verkligen att den skulle ha någonting smart och bra att säga, då prioriterar jag Spring Breakers av Korine igen framför The Bling Ring då den verkar bättre och har sociala kommentarer (vad jag tror).
Ja tyvärr verkar Coppola trampat i klaveret. Spring Breakers tror jag mer på.
Citera
2013-06-16, 23:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja tyvärr verkar Coppola trampat i klaveret. Spring Breakers tror jag mer på.

Å andra sidan var inte Marie Antoinette någon bra film heller, en tjej som jag tror var intresserad av mig prackade på mig den och till slut lånade jag den av henne, snacka om maken till skit!
Citera
2013-06-17, 00:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Å andra sidan var inte Marie Antoinette någon bra film heller, en tjej som jag tror var intresserad av mig prackade på mig den och till slut lånade jag den av henne, snacka om maken till skit!
Det har du rätt i. Marie Antoinette var en snygg film fast ganska innehållslös.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2013-06-17 kl. 01:09.
Citera
2013-06-17, 01:19
Medlem
sim-man92s avatar
The Faculty
Helt fantastiskt underhållande film signerat Robert Rodriguez, med ett hyfsat smart manus fyllt av referenser till mestadels science fiction-genren. Underbar på alla sätt och viss, tok älskar verkligen den här rullen. I klass med Scream definitivt.
Citera
2013-06-17, 01:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
The Faculty
Helt fantastiskt underhållande film signerat Robert Rodriguez, med ett hyfsat smart manus fyllt av referenser till mestadels science fiction-genren. Underbar på alla sätt och viss, tok älskar verkligen den här rullen. I klass med Scream definitivt.
En skön rulle! Måste se om den snart!
Citera
2013-06-17, 02:13
Medlem
perhammars avatar
En gång i Phuket.
Inte så rolig.
Citera
2013-06-17, 02:24
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhammar
En gång i Phuket.
Inte så rolig.
Jag håller med om att den filmen är inte särskilt rolig, men jag tycker inte heller att den är dålig.

Citera
2013-06-17, 02:43
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag håller med om att den filmen är inte särskilt rolig, men jag tycker inte heller att den är dålig.

Haha eller hur? "Jag hoppar mot våldet!" Smack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in