Citat:
Ursprungligen postat av
sim-man92
Jo lite fast tyckte de scenerna mer var gripande än obehagliga, även om jag förstår de obehagliga i de. De bästa med hela filmen hur som helst.
Sen scenen med Uma Thurman är såpass absurd, att i alla fall inte jag riktigt kunde ta det hela på allvar. De känns som att Von Trier var ute efter humor där bl.a.
Scenen med Uma Thurman var så sjuk med tanke på att filmen hittills hade varit ganska "normal" när vi snackar von Trier. Kul uppväxt de ungarna lär få, om filmen hade varit på riktigt. Sen vet jag inte riktigt men är det något med Lars von Trier och stjärnor?
Har en sådan scen när Willem Dafoe ligger på golvet i Antichrist och konstaterar att "det finns inte någon sådan konstellation" Sen Melancholia behöver ju inte nämnas. Snacket om Antares osv. Inte så konstigt i för sig med tanke på att rymden är "en del" av handlingen i Melancholia.
Och sen när unga Joe tittar upp i sjukhustaket och tre olika "himmelsbilder" följer på varandra.
Skulle vara intressant om Lars von Trier gör ett riktigt rymdepos likt boken Aniara av Harry Martinsson som nästa film.