2014-03-20, 17:26
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Andra delen suger, nästan bokstavligt talat. Fann förövrigt inte alls scenen med Uma Thurman obehaglig, snarare (tragi)komisk.

Då antar jag att du tycker att
är mer obehagliga?

Förresten var inne på IMDB nu på Parents Guide. Det här var ju att ta i lite ändå Frightening/Intense Scenes 10/10

Det var det enda två exemplen de kunde hitta. Och jag med för den delen. Men 10/10 är ju löjligt.

Synd att del två inte verkar lika bra. Har hört från annat håll också att den delen är sämre…
Citera
2014-03-20, 17:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
King of the Ants. Inte speciellt bra film. 4/10.

Känns som att skräckfilm inte direkt är din genre efter dina betyg du gett till diverse filmer.
Citera
2014-03-20, 17:33
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Känns som att skräckfilm inte direkt är din genre efter dina betyg du gett till diverse filmer.
Jo, det kan jag nog hålla med om.
Citera
2014-03-20, 17:48
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Då antar jag att du tycker att
är mer obehagliga?

Förresten var inne på IMDB nu på Parents Guide. Det här var ju att ta i lite ändå Frightening/Intense Scenes 10/10

Det var det enda två exemplen de kunde hitta. Och jag med för den delen. Men 10/10 är ju löjligt.

Synd att del två inte verkar lika bra. Har hört från annat håll också att den delen är sämre…
Jo lite fast tyckte de scenerna mer var gripande än obehagliga, även om jag förstår de obehagliga i de. De bästa med hela filmen hur som helst.
Sen scenen med Uma Thurman är såpass absurd, att i alla fall inte jag riktigt kunde ta det hela på allvar. De känns som att Von Trier var ute efter humor där bl.a.
Citera
2014-03-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
King of the Ants. Inte speciellt bra film. 4/10.

Fick 7/10 av mig när jag såg den. Det är en jävligt sjuk och rubbad film. Det sjukaste är ändå att

Citera
2014-03-20, 17:56
Medlem
Citat:
Jo lite fast tyckte de scenerna mer var gripande än obehagliga, även om jag förstår de obehagliga i de. De bästa med hela filmen hur som helst.
Sen scenen med Uma Thurman är såpass absurd, att i alla fall inte jag riktigt kunde ta det hela på allvar. De känns som att Von Trier var ute efter humor där bl.a.

Scenen med Uma Thurman var så sjuk med tanke på att filmen hittills hade varit ganska "normal" när vi snackar von Trier. Kul uppväxt de ungarna lär få, om filmen hade varit på riktigt. Sen vet jag inte riktigt men är det något med Lars von Trier och stjärnor?

Har en sådan scen när Willem Dafoe ligger på golvet i Antichrist och konstaterar att "det finns inte någon sådan konstellation" Sen Melancholia behöver ju inte nämnas. Snacket om Antares osv. Inte så konstigt i för sig med tanke på att rymden är "en del" av handlingen i Melancholia.

Och sen när unga Joe tittar upp i sjukhustaket och tre olika "himmelsbilder" följer på varandra.

Skulle vara intressant om Lars von Trier gör ett riktigt rymdepos likt boken Aniara av Harry Martinsson som nästa film.
Citera
2014-03-20, 18:19
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Scenen med Uma Thurman var så sjuk med tanke på att filmen hittills hade varit ganska "normal" när vi snackar von Trier. Kul uppväxt de ungarna lär få, om filmen hade varit på riktigt. Sen vet jag inte riktigt men är det något med Lars von Trier och stjärnor?
Vol II är ju mer extrem jämfört med första, så du kanske kommer gilla den mer vem vet. Iofs inte direkt därför jag ogillade den. största problemet för mig är att Stacy Martin byts ut mot Charlotte Gainsbourg.
Citera
2014-03-20, 18:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugakuk
The Beliver.

Sådär rulle om ett ungt nazi i typ New York som tydligen är jude med trauman från skolgången. Förvirrande men någorlunda välspelad. 2 av 5t möjliga

En av de bästa nazifilmerna där ute!
Citera
2014-03-20, 18:59
Bannlyst
Citat:

Hollywood/judisk film skulle jag säga. Finns det ens några Hitler rullar??
Citera
2014-03-20, 19:03
Bannlyst
Citat:

Romper Stomper när ALLA injicerade tjack!!
Citera
2014-03-20, 19:17
Medlem
Citat:
Vol II är ju mer extrem jämfört med första, så du kanske kommer gilla den mer vem vet. Iofs inte direkt därför jag ogillade den. största problemet för mig är att Stacy Martin byts ut mot Charlotte Gainsbourg.

Ska slå på den nu. Återkommer såklart ikväll/natt eller imorgon om vad jag tyckte om den.
Citera
2014-03-20, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hollywood/judisk film skulle jag säga. Finns det ens några Hitler rullar??

Citat:
Romper Stomper när ALLA injicerade tjack!!

Nu har jag inget emot judar eller Hollywood, men är man nazist blir man väl såklart besviken, och Romper Stomper är väldigt bra den med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in